Gå til innhold

Automatisk rest-rente og sluttoppgjør- avslutning lån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man avslutter et lån: altså betaler hele beløpet puss renter for termin, vil man da få en betaling til med mer renter i etterkant som sluttoppgjør? Det var en som rådet meg i dette som sier at jeg vil motta en ekstra betaling på muligens 1000 kroner i etterkant for renter og gebyrer. Det forstår ikke jeg, ,fordi jeg har jo betalt alt. Nå ser jeg at selskapet ikke har sendt meg regning på det selv om de pleier å sende den fast ut den fjerde, hver måned. 

Noen som vet om det pålegges alltid ekstra renter når noen avslutter et lån samt betaler ut alle renter for terminen som var? 

Anonymkode: 13c18...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man avslutter et lån: altså betaler hele beløpet puss renter for termin, vil man da få en betaling til med mer renter i etterkant som sluttoppgjør? Det var en som rådet meg i dette som sier at jeg vil motta en ekstra betaling på muligens 1000 kroner i etterkant for renter og gebyrer. Det forstår ikke jeg, ,fordi jeg har jo betalt alt. Nå ser jeg at selskapet ikke har sendt meg regning på det selv om de pleier å sende den fast ut den fjerde, hver måned. 

Noen som vet om det pålegges alltid ekstra renter når noen avslutter et lån samt betaler ut alle renter for terminen som var? 

Anonymkode: 13c18...c48

Skal du avslutte lånet før tiden? Eller er det den siste ordinære innbetalingen? Om det siste er tilfelle står det en nedbetalingsplan i nettbanken din der det står hva du betaler mnd for mnd, hos meg ble summen lavere og lavere og den siste mnd var det ikke mange kronene, noen hundrelapper tror jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillemus skrev:

Skal du avslutte lånet før tiden? Eller er det den siste ordinære innbetalingen? Om det siste er tilfelle står det en nedbetalingsplan i nettbanken din der det står hva du betaler mnd for mnd, hos meg ble summen lavere og lavere og den siste mnd var det ikke mange kronene, noen hundrelapper tror jeg bare.

Jeg har avsluttet det. Fikk vite hvor mye som gjensto med rente og avdrag å betale av lånegiver.  Jeg betalte alt. Og trodde jeg var ferdig. Men så forteller en venn av meg at jeg ikke er ferdig for det kommer alltid ekstra renter og avdrag i et slags sluttoppgjør etterpå. Men jeg forstår ikke det. For jeg betalte inn resten av gjeld og rentene som ble oppgitt av lånegiver. 

Jeg venter å ser om regningen kommer. Men den er ikke kommet ennå. De pleier å sende den ut den 4 hver måned. Men har ikke fått denne måned. Jeg mener at jeg er ferdig å betale.. Men en venn av meg påstår at man får alltid ekstra renter å betale i etterkant.... ? 

Anonymkode: 13c18...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men så forteller en venn av meg at jeg ikke er ferdig for det kommer alltid ekstra renter og avdrag i et slags sluttoppgjør etterpå.

Det kommer helt an på - du skal betale alt som var påløpt når du sa opp lånet, men vi kan ikke svare på hvor nøyaktig beløpet du betalte inn, stemte med sluttsummen. Det kan også variere om det er noe gebyr ved (tidligere) avslutning eller ikke.

Dette hadde vært enklere hvis du hadde gitt dem beskjed om at du ville avslutte og ventet på en sluttregning, i stedet for bare å betale inn et beløp du selv antok var det riktige, på en tilfeldig dato.  

Kan du ikke bare kontakte dem og spørre? Det er ikke sånn at hvis noen ringer inn og lurer på om de skal betale noe mer, så fakturerer de litt ekstra for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vite hvor mye som gjensto med rente og avdrag å betale av lånegiver.  

Dersom du har betalt alt av renter og avdrag, får du ikke noe mer regning. Kontaktet du lånegiver og sa du ville betale inn hele lånet? Er det gjeld på kredittkort? Dersom  du fikk oppgitt et totalbeløp og betalte dette innen forfall, skal du ikke få noe mer regninger etter det. Ihvertfall ikke avdrag. Det kan ha skjedd at det har påløpt noe renter, som ikke har kommet med. Det kommer litt an på hva slags lån det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, laban skrev:

Det kommer helt an på - du skal betale alt som var påløpt når du sa opp lånet, men vi kan ikke svare på hvor nøyaktig beløpet du betalte inn, stemte med sluttsummen. Det kan også variere om det er noe gebyr ved (tidligere) avslutning eller ikke.

Dette hadde vært enklere hvis du hadde gitt dem beskjed om at du ville avslutte og ventet på en sluttregning, i stedet for bare å betale inn et beløp du selv antok var det riktige, på en tilfeldig dato.  

Kan du ikke bare kontakte dem og spørre? Det er ikke sånn at hvis noen ringer inn og lurer på om de skal betale noe mer, så fakturerer de litt ekstra for moro skyld.

Jeg fikk en nøyaktig sum fra hvor mye jeg hadde igjen å betale pluss renter. Har ikke fått flere regninger fra de. Så jeg regner med at det er greit. Utfra hva jeg leser så har jeg betalt alt jeg skal. Renter i etterkant skal nok ikke komme når man har betalt alt... Jeg går utfra det . 

Anonymkode: 13c18...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...