Gå til innhold

Kjønnsroller i Islam...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til 1 ting. Jeg bor i ett område med stor innvandrerbefolkning. Gutta fra muslimske miljø, de er ofte noen "rønnere" mens kvinnene er helt dydsmønstre. De gjør ikke noe galt i det hele tatt, mens ran og slikt er vanlig her. Spessielt rammer dette norske gutter som fortsatt bor her. Da taler jeg gjevnaldrende.

 

Ville det ikke være legitimt å kritisere denne kulturen bedre? De har kjempekustus på døtrene sine, men gutta bare reker rundt å lager bråk. Altså noen av guttene. Det fleste er vel gode ungdom.

Anonymkode: 053ac...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt merke til 1 ting. Jeg bor i ett område med stor innvandrerbefolkning. Gutta fra muslimske miljø, de er ofte noen "rønnere" mens kvinnene er helt dydsmønstre. De gjør ikke noe galt i det hele tatt, mens ran og slikt er vanlig her. Spessielt rammer dette norske gutter som fortsatt bor her. Da taler jeg gjevnaldrende.

 

Ville det ikke være legitimt å kritisere denne kulturen bedre? De har kjempekustus på døtrene sine, men gutta bare reker rundt å lager bråk. Altså noen av guttene. Det fleste er vel gode ungdom.

Anonymkode: 053ac...2a9

Å gå rundt å kritisere vil bare skape konflikter og uro. Så ikke gjør det. La de leve sitt liv og du får leve ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Å gå rundt å kritisere vil bare skape konflikter og uro. Så ikke gjør det. La de leve sitt liv og du får leve ditt. 

Så jeg skal ikke klage når folk blir ranet, og de slåss flere mot 1, jeg skal ikke klage når de er ekstremt sexistiske? Du burde holde kjeft. Dette påvirker mitt nabolag. Jeg regner med du bor der det er få innvandrere. Elles kan jeg ikke se hvorfor du er dum nok til å tro attt dette angår bare de.

Anonymkode: 053ac...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt merke til 1 ting. Jeg bor i ett område med stor innvandrerbefolkning. Gutta fra muslimske miljø, de er ofte noen "rønnere" mens kvinnene er helt dydsmønstre. De gjør ikke noe galt i det hele tatt, mens ran og slikt er vanlig her. Spessielt rammer dette norske gutter som fortsatt bor her. Da taler jeg gjevnaldrende.

 

Ville det ikke være legitimt å kritisere denne kulturen bedre? De har kjempekustus på døtrene sine, men gutta bare reker rundt å lager bråk. Altså noen av guttene. Det fleste er vel gode ungdom.

Anonymkode: 053ac...2a9

Ikke ulikt etnisk norske ungdommer i flere byer

Anonymkode: f412e...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har veldig lite å oppta seg med tror jeg. Arbeidsledigheten har lagt seg som et teppe over hele Europa.

Anonymkode: e6206...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal ikke klage når folk blir ranet, og de slåss flere mot 1, jeg skal ikke klage når de er ekstremt sexistiske? Du burde holde kjeft. Dette påvirker mitt nabolag. Jeg regner med du bor der det er få innvandrere. Elles kan jeg ikke se hvorfor du er dum nok til å tro attt dette angår bare de.

Anonymkode: 053ac...2a9

Dersom de gjør noe kriminelt skal du gå til politiet med det. Du skal ikke ta kriminelle saker på egne hender. Du skal gå til politiet med det og la de håndterer det. Jeg skrev i sted utfra at de ikke hadde gjort noe kriminelt men nå forteller du at de gjør og da er det en politisak. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Thebutterfly skrev:

Dersom de gjør noe kriminelt skal du gå til politiet med det. Du skal ikke ta kriminelle saker på egne hender. Du skal gå til politiet med det og la de håndterer det. Jeg skrev i sted utfra at de ikke hadde gjort noe kriminelt men nå forteller du at de gjør og da er det en politisak. 

Du vet tydeligvis lite om de norske tilstandene. Uvitenhet og naivitet er det som du har å komme med. Det er ikke bare guttestreker, det er gjenger. Tenker jeg ikke gidder svare deg mer i denne tråden. Lykke til! 

Anonymkode: 053ac...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis lite om de norske tilstandene. Uvitenhet og naivitet er det som du har å komme med. Det er ikke bare guttestreker, det er gjenger. Tenker jeg ikke gidder svare deg mer i denne tråden. Lykke til! 

Anonymkode: 053ac...2a9

Jeg forstår det må være vanskelig å bo der det bor mange innvandrere, jeg ville flyttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår det må være vanskelig å bo der det bor mange innvandrere, jeg ville flyttet. 

Jeg ville heller ikke bodd i getto.

Anonymkode: 40103...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller ikke bodd i getto.

Anonymkode: 40103...b43

Nei det må jo være skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis lite om de norske tilstandene. Uvitenhet og naivitet er det som du har å komme med. Det er ikke bare guttestreker, det er gjenger. Tenker jeg ikke gidder svare deg mer i denne tråden. Lykke til! 

Anonymkode: 053ac...2a9

Helt greit. Men min mening er at dersom noen oppfører seg kriminellt, så går man til politiet med det og lar de ordne opp. Man skal aldri ta slike saker i egne hender. Å ta saken i egne hender er farlig og ikke akkurat forsvarlig heller. Jeg har den meningen om det uten at det betyr at jeg er naiv. Jeg sa bare min mening uten å ønske å fornærme noen. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår det må være vanskelig å bo der det bor mange innvandrere, jeg ville flyttet. 

Hvis det er så kriminellt som trådstarter sier så burde vel politiet gripe inn. Hvis ikke så må man nødt å flytte. Trådstarter ble tydeligvis skuffet over meningen min, men jeg mener at man ikke skal ta kriminelle farlige saker i egne hender. Det er farlig. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Thebutterfly skrev:

Hvis det er så kriminellt som trådstarter sier så burde vel politiet gripe inn. Hvis ikke så må man nødt å flytte. Trådstarter ble tydeligvis skuffet over meningen min, men jeg mener at man ikke skal ta kriminelle farlige saker i egne hender. Det er farlig. 

Enig i det, man kan ikke ta det i egne hender. Man må gå til politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Enig i det, man kan ikke ta det i egne hender. Man må gå til politiet. 

Ja det er derfor vi har politiet. Det er deres jobb å ta seg av slikt. Det kan jo være at politiet ikke ser noe kriminellt i disse personene. Men dersom det skjer og trådstarter opplever dette som truende for sitt eget velvære så bør trådstarter flytte så fort som overhodet mulig. Men det er først og fremst politiet sin oppgave å finne ut av dette. Politiet har taushetsplikt og trådstarter kan ta det opp med dem. 

Ja stjernestøv: man skal aldri tukle med kriminelle saker med egne hender. Det gjør alt vondt verre. Om trådstarter tukler på dette med egne hender så kan hun selv komme i trøbbel med både politi og disse det gjelder. 

Jeg blir selv påminnet når jeg leser dette telefonoppringinger med falske beskyldninger fra "naboer" som viste seg å være noen unger som brukte en tulleapp på nettet. Jeg ble så sint fordi jeg trodde det var ekte usanne beskyldninger at jeg nesten anmeldte det. Men da jeg fortalte hvor alvorlig det er å si det som ble sagt, og at jeg ble selv redd og måtte til politiet om dette fortsatte  så fortalte noen unger at det var tulleapp og dem. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Ja det er derfor vi har politiet. Det er deres jobb å ta seg av slikt. Det kan jo være at politiet ikke ser noe kriminellt i disse personene. Men dersom det skjer og trådstarter opplever dette som truende for sitt eget velvære så bør trådstarter flytte så fort som overhodet mulig. Men det er først og fremst politiet sin oppgave å finne ut av dette. Politiet har taushetsplikt og trådstarter kan ta det opp med dem. 

Ja stjernestøv: man skal aldri tukle med kriminelle saker med egne hender. Det gjør alt vondt verre. Om trådstarter tukler på dette med egne hender så kan hun selv komme i trøbbel med både politi og disse det gjelder. 

Ja politiet skal ta seg av det, men forstår jo at det er frustrerende å se på alt dette. Jeg ville ha flyttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja politiet skal ta seg av det, men forstår jo at det er frustrerende å se på alt dette. Jeg ville ha flyttet!

Jeg er enig. Jeg hadde bare flyttet så fort som mulig. Hadde ikke orket å bo under det. Men dersom det skjedde kriminelle hendelser der så hadde jeg i tillegg anmeldt det. Men jeg hadde flyttet fortere jo heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Jeg er enig. Jeg hadde bare flyttet så fort som mulig. Hadde ikke orket å bo under det. Men dersom det skjedde kriminelle hendelser der så hadde jeg i tillegg anmeldt det. Men jeg hadde flyttet fortere jo heller... 

Ja ikke noe plass å bo på det der, man blir jo bare nervevrak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja ikke noe plass å bo på det der, man blir jo bare nervevrak. 

Helt enig. Jeg så noen dokumentarer på youtube om noen som bodde i et strøk med masse narkomane. De var redde hver dag. Politiet kom innimellom men det ble aldri skikkelige løsninger for problemet. De våget knappt å gå ut av huset sitt i frykt for at de narkomane kan rane de, være aggressive osv. Og slik kan man ikke ha det rundt seg.  De var også redde for at barna kunne tråkke på sprøyte og lignende.  Forferdelig. Beste man kan gjøre er å flytte bort i slike situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Helt enig. Jeg så noen dokumentarer på youtube om noen som bodde i et strøk med masse narkomane. De var redde hver dag. Politiet kom innimellom men det ble aldri skikkelige løsninger for problemet. De våget knappt å gå ut av huset sitt i frykt for at de narkomane kan rane de, være aggressive osv. Og slik kan man ikke ha det rundt seg.  De var også redde for at barna kunne tråkke på sprøyte og lignende.  Forferdelig. Beste man kan gjøre er å flytte bort i slike situasjoner. 

Ja det er sant. Bodde narkomane her før og de slengte sprøyter på lekeplassen, da fant jo ungene dem. Men vi var ikke redd dem, men de stjelte og bommet røyk. Slapp jo inn ei en gang for å låne telefonen, hun hadde stjelt flere pynteting. Bla ei heks jeg var glad i. Men det er jo bare ting. Men slapp henne ikke inn etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...