Gå til innhold

Navn på kleskjede?

Anbefalte innlegg

Kan noen ramse og navn på kjente kleskjeder (i Norge) i de tre kategoriene nedenfor Jeg trenger det til en oppgave jeg skal skrive.

1. Billige klær.

2. Middels dyre klær.

3. Dyre, ekskusive klær.

Tilleggsspørsmål: Hvordan kommer mote inn på disse tre nivåer?

Anonymkode: a0f7d...929

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446819-navn-p%C3%A5-kleskjede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen ramse og navn på kjente kleskjeder (i Norge) i de tre kategoriene nedenfor Jeg trenger det til en oppgave jeg skal skrive.

1. Billige klær.

2. Middels dyre klær.

3. Dyre, ekskusive klær.

1. Billige: Stormberg har mye rimelig. 

2. Middels dyre klær: Kari Traa og Twenty four har vel sånn middels dyre 

3. Dyre eksklusive klær : Fjellreven/ Helly Hansen/ Peak ... Det kan være litt varierende priser på de og. 

Det var kjeder du spurte etter, ikke klesmerker?

Billigkjeder: Cubus, Gina Tricot, H&M, Dressmann, Bogerud Tekstil. Trolig også Lindex og KappAhl.

Middels: Match, Vic, Carlings - muligens Gerry Weber

Dyre: Høyer, Brandstad

Mulig de jeg oppfatter som dyre / eksklusive egentlig er middels, for jeg har egentlig liten peiling, spesielt ikke på det som kan kalles eksklusivt. Kjedene selger jo også flere merker, med litt forskjellig prisprofil.

1 time siden, laban skrev:

Det var kjeder du spurte etter, ikke klesmerker?

Billigkjeder: Cubus, Gina Tricot, H&M, Dressmann, Bogerud Tekstil. Trolig også Lindex og KappAhl.

Middels: Match, Vic, Carlings - muligens Gerry Weber

Dyre: Høyer, Brandstad

Mulig de jeg oppfatter som dyre / eksklusive egentlig er middels, for jeg har egentlig liten peiling, spesielt ikke på det som kan kalles eksklusivt. Kjedene selger jo også flere merker, med litt forskjellig prisprofil.

Jeg har fint lite peiling her, men Gerry Weber er da dyrt?

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg har fint lite peiling her, men Gerry Weber er da dyrt?

Ja, noen av merkene deres er dyre, det var derfor jeg var usikker på om den skulle i "middels" eller "dyr". Jeg har en følelse av at det finnes en del dyre, eksklusive kjeder som jeg ikke vet om...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva du mener med mote.. Mote er hovedsakelig et salgstriks hvor de dyreste/elite-merkene forsøker bestemme hva som skal bli neste trend, også brer det ut om seg etterhvert , i teorien, nedover til de billigere merkene

Men mye av disse "mote" greiene er så ekle og usmakelige (bare se på catwalker... lol) at de aldri forlater toppen og eliten koser seg med dem en kort periode mens andre bare synes de ser ut som tullinger.

Dyre butikker: "mote" "det siste nye" 

Middels dyre: mer stilrent ikke så desperat etter å følge trend men noe påvirket noen ganger, ofte ikke så bra kvalitet engang bare merkene koster en stor del av prislappen

Billig: enten null stil, eller billige kopier av "mote" antrekkene, de som går med slike klær ser noe merkelig ut som regel.

Skal du se bra representabel ut (kunne få deg dame dame etc) er det de middels dyre som gjelder...

Har du dårlig råd er det de billige som gjelder

Har du mer penger enn du vet hva du skal bruke på, og/eller er depserat etter å få aksept fra "mote eliten" så er det de dyre du må gå til

Håper dette var oppklarende

Anonymkode: 6b6f4...683

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...