Gå til innhold

Kommunevalgkamp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke samfunnet blitt mindre sårbart om flere tjenester var i kommunal eie og regi? Buss og kollektivtrafikk ville bestå selv om såkalt midlertidige virksomheter ble borte fra lokalsamfunnet.? Tenker også på helsetjenester som ville få større kontinuitet og bli viktigere byggesteiner i lokalsamfunnet? Med forutsigbare karriereløo.  I stedet hopper man mye fra stein til stein synes jeg og gjør alt så komplisert at det blir sårbart bare av den grunn. Ser man for seg at dette også er arbeidskraft  som om 10 års tid må finne annet yrke? Dette må jo gå ut over komoetansebygging og så mye? Er det annerledes i andre kommuner. Dette er en mindre by som " forstad" til større by med hovednæring landbruksprodukter og turisme tror jeg.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg husker var der flere politikere i de langt fra så gode gamle dager som hadde" et hjerte som slo for de svakeste i samfunnet "og ikke bare interessert i å maksimere profitten til de som har så altfor mye fra før.

Hvordan tror dere kommunevalgkampen blir?  Mest miljøsaker og lite integrert tenkning? Sprikende staur? Har dere planlagt å gå å stemme?

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke samfunnet blitt mindre sårbart om flere tjenester var i kommunal eie og regi?

Måtte vi ikke da hatt langt færre og større kommuner? Mange sliter jo voldsomt som det er, med å finansiere tjenestene de har ansvaret for, bl.a. fordi de har en befolkningssammensetning som gir store oppgaver i forhold til inntekten fra skatt og avgifter. Det er ganske store forskjeller på tilbudet rundt i landet som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje helst. Vi har nok alle vårt tror jeg bare av idealer og arver å føre videre.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bare på eldreomsorgen. Tror man har ca 300 plasser med "full pleie " I praksis er de alle midlertidige og man har aldri fullt belegg da man ikke har ansatte nok i systemet til det. Ikke økonomi står i avisen. Utenfra for en tilfeldig forbipasserende på nett kan det se ut annerledes. De fleste vil bo hjemme hos seg selv tror jeg. Dette er ingen hjem. Når det gjelder de hjembaserte tjenester tror jeg det er svært lite i dag. Mange har ksnskje ingenting som trenger det i dag.  Man kan bare undres i dag. Jeg ser aldri bilene til hjemtjenster lenger i hele nærområdet og det er stort. Man ville sette i gang en undersøkelse om befolkningen stod det i avisen. Finne ut hva befolkningen ønsket. Men der var ikke mange som skulle spørres.Rart at man ikke kan finne tilstrekkelig fakta fra Stasristisk byrå.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er epistel etter epistel om dette i lokalavisene. Folk kritiserer politikere som de mener " er ingenting". . Men hva som blir valgkampfokus vet man jo aldri. 

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder de hjembaserte tjenester tror jeg det er svært lite i dag. Mange har kanskje ingenting som trenger det i dag. Man kan bare undres i dag.

Men da er vel ikke løsningen å pådytte kommunene enda flere tjenester, slik du skriver i startinnlegget?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser aldri bilene til hjemtjenester lenger i hele nærområdet og det er stort.

Det er lite sannsynlig at kommunen har redusert de hjemmebaserte tjenestene til omtrent null. Det er rimeligere med slike tjenester enn med institusjonsplasser. De kan ha skiftet ut bilparken (til for eksempel elbiler), slik at de er mindre gjenkjennelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er kanskje ikke så enkelt å klare seg uten næringslivet i helsehjelp verken som utøver av yrket eller som pasient får man lett inntrykk av. Ting er ikke så enkelt å gjøre noe for alle er for lett en unnskyldning synes jeg. Synd dette ikke ettergåes mer i sømmene og politikere bare vender den andre siden til.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting er kanskje ikke så enkelt å klare seg uten næringslivet i helsehjelp verken som utøver av yrket eller som pasient får man lett inntrykk av. Ting er ikke så enkelt å gjøre noe for alle er for lett en unnskyldning synes jeg. Synd dette ikke ettergåes mer i sømmene og politikere bare vender den andre siden til.

Anonymkode: 14fec...3e9

Ting er ikke så enkelt for alle.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting er ikke så enkelt for alle.

Anonymkode: 14fec...3e9

Jeg tror at det skjer mye urett som aldri blir påtalt mot forsvarsløse mennesker som er blitt " kasteballer" i systemet  både lokalt og på riksplan og det mener jeg politikerene bør ta hovedansvaret for. Jeg tror også problemene er mye større enn man aner og at myndighetrne bsre har hivd fra seg kortene for flere år siden. Det hele er bare utmattende å være vidne til fra sidelinjen ( så lenge det vsrer da) Vanskelig å forstå  hvordan sånt kan skje. Alt man er opptatt av er å kvele kritikken. Slik ser jeg det.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det skjer mye urett som aldri blir påtalt mot forsvarsløse mennesker som er blitt " kasteballer" i systemet  både lokalt og på riksplan og det mener jeg politikerene bør ta hovedansvaret for. Jeg tror også problemene er mye større enn man aner og at myndighetrne bsre har hivd fra seg kortene for flere år siden. Det hele er bare utmattende å være vidne til fra sidelinjen ( så lenge det vsrer da) Vanskelig å forstå  hvordan sånt kan skje. Alt man er opptatt av er å kvele kritikken. Slik ser jeg det.

Anonymkode: 14fec...3e9

Alt trenger man ikke i dag. Det virker som styrt avvikling av det meste.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som styrt avvikling av det meste.

Bor du i Venezuela eller Syria? Kan du være litt mer konkret i alle disse beskrivelsene av hvordan samfunnet er i full oppløsning?

Husk at enkelttilfeller i media får omtalen fordi de er spesielle. Slike eksempler (som man selvsagt skal jobbe for å avdekke og forebygge / forhindre) betyr ikke at sånt er det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på alle konkursene vi knapt hører om. Tenker også på at menneskekroppen eller mennesket i seg selv mer og mer regnes som noe som bare bør avvikles dersom det er til bry eller for mye co2 for omgivelsene. Vill ikke kalle det overflatisk engang tenkning.

Skal jeg stemme når den tid kommer så blir det på dem jeg tror er minst språk spenna gærne av politikere og politikk. Men politikk er den største ferskvare av alle  i dag virker som. Ganske trist utvikling synes jeg bare selv om jeg noterer hva du forteller  meg at alle har det så bra.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på alle konkursene vi knapt hører om. Tenker også på at menneskekroppen eller mennesket i seg selv mer og mer regnes som noe som bare bør avvikles dersom det er til bry eller for mye co2 for omgivelsene. Vill ikke kalle det overflatisk engang tenkning.

Skal jeg stemme når den tid kommer så blir det på dem jeg tror er minst språk spenna gærne av politikere og politikk. Men politikk er den største ferskvare av alle  i dag virker som. Ganske trist utvikling synes jeg bare selv om jeg noterer hva du forteller  meg at alle har det så bra.

Anonymkode: 14fec...3e9

Du overdriver veldig. Det står ikke så dårlig til som du skal ha det til.

Anonymkode: ba726...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende blir det  jo og alltids noe å følge med på. Men det blir vel som i rikspolitikken at dem som er best på å selge sakene sine trekker det lengste strået. Og enkelte vet å selge sakene sine. Vell blåst. Det er vel på forsommeren det ordentlig nybegynner om ikke tida med stands ved inngangen til kjøpesenteret er over. Oppfordringen forrige gang husker vi " få slutt på gubbeveldet". Nå er politikerene selv mye gubber i alder eller helt ferske så nå blir det kanskje nye melodier. " ja de penga kanskje" De ville snu opp ned på alt for å spare inn.  Det eneste de var redde for vår seg selv i den prosessen stod det i headingen. Alt gjemt bak en betalingsmur.

Anonymkode: 14fec...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Spennende blir det  jo og alltids noe å følge med på. Men det blir vel som i rikspolitikken at dem som er best på å selge sakene sine trekker det lengste strået. Og enkelte vet å selge sakene sine. Vell blåst. Det er vel på forsommeren det ordentlig nybegynner om ikke tida med stands ved inngangen til kjøpesenteret er over. Oppfordringen forrige gang husker vi " få slutt på gubbeveldet". Nå er politikerene selv mye gubber i alder eller helt ferske så nå blir det kanskje nye melodier. " ja de penga kanskje" De ville snu opp ned på alt for å spare inn.  Det eneste de var redde for vår seg selv i den prosessen stod det i headingen. Alt gjemt bak en betalingsmur.

Ja, skal avisene gi bort innholdet gratis? Du forventer vel ikke at papiravisene i butikken er gratis?

Anonymkode: dfb7e...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...