Gå til innhold

Tynnslitt forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekteskapet mitt er i ferd med å slite meg (og han) helt ut. Har i mange år følt at jeg ikke strekker til, da han trenger/ønsker mer sex enn jeg har behov for/kapasitet til å gi.

Jeg har mange ganger prøvd å steppe opp, men opplever igjen og igjen at han da bare vil ha enda mer. 

Har derfor gitt opp mange ganger, men har likevel mobilisert på nytt og på nytt. Nå har dette skjedd så mange ganger at jeg føler meg ganske tom. Klarer liksom ikke mobilisere igjen, har ingen tro på at det vil gå, at vi vil finne en grei rytme likevel. Vi har det som regel fint i noen dager etter sex, til han igjen blir skuffet og går i kjelleren og det blir klein og trykket stemning og misnøye.

Mitt behov/kapasitet ligger nok på 1-2 ganger i uken, han kunne nok tenke seg 3-4. Skulle ikke tro dette var uforenlig, men det skaper hele tiden dårlig stemning når forventning/ønske ikke blir innfridd. Lysten min har nok blitt vesentlig redusert også pga mye sur stemning for dette. Lyst følelsen er byttet ut med plikt følelse:/

Vi har rett og slett ulikt behov. Har vært å snakket med sexolog. Mannen min fikk da råd om å ta saken i egne hender inn i mellom, men dette er han ikke komfortabel med, så det blir det ikke til at han gjør.

Blir så sliten av det. Noen som har kjent på det samme stresset/presset? Lurer på om det finnes noen løsning på det? Dette er jo ikke godt for noen av oss. Skilsmisse føles umulig da vi har tre barn..

 

 

Anonymkode: c2239...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
På 6.2.2019 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Ekteskapet mitt er i ferd med å slite meg (og han) helt ut. Har i mange år følt at jeg ikke strekker til, da han trenger/ønsker mer sex enn jeg har behov for/kapasitet til å gi.

Jeg har mange ganger prøvd å steppe opp, men opplever igjen og igjen at han da bare vil ha enda mer. 

Har derfor gitt opp mange ganger, men har likevel mobilisert på nytt og på nytt. Nå har dette skjedd så mange ganger at jeg føler meg ganske tom. Klarer liksom ikke mobilisere igjen, har ingen tro på at det vil gå, at vi vil finne en grei rytme likevel. Vi har det som regel fint i noen dager etter sex, til han igjen blir skuffet og går i kjelleren og det blir klein og trykket stemning og misnøye.

Mitt behov/kapasitet ligger nok på 1-2 ganger i uken, han kunne nok tenke seg 3-4. Skulle ikke tro dette var uforenlig, men det skaper hele tiden dårlig stemning når forventning/ønske ikke blir innfridd. Lysten min har nok blitt vesentlig redusert også pga mye sur stemning for dette. Lyst følelsen er byttet ut med plikt følelse:/

Vi har rett og slett ulikt behov. Har vært å snakket med sexolog. Mannen min fikk da råd om å ta saken i egne hender inn i mellom, men dette er han ikke komfortabel med, så det blir det ikke til at han gjør.

Blir så sliten av det. Noen som har kjent på det samme stresset/presset? Lurer på om det finnes noen løsning på det? Dette er jo ikke godt for noen av oss. Skilsmisse føles umulig da vi har tre barn..

 

 

Anonymkode: c2239...34c

 

Jeg synes du bør bli litt tøffere, og Ikke ha sex når du ikke har lyst. Det er uansett ikke noe poeng i å ligge med noen som ikke har lyst. 

Hvis du vil ta vare på forholdet bør du samtidig åpne et "vindu". Hvis 1-2x per uke er passe for deg, så sett av tid og ta gjerne initiativ de gangene. Det er kanskje uvant, men hvis du skal bryte mønsteret må man forandre på noe. 

Det er aldri umulig å gå. Ikke vær redd for å sette litt hardt mot hardt hvis det er nødvendig. Når han tør å være så mye sur, så tyder det på at han tar forholdet for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Syns Gargamel kom med et godt svar. Jeg kan 100% relatere meg til ditt problem. Jeg har gitt etter igjen og igjen og gradvis bryter det meg ned. Si hva du selv ønsker. Det er en misforståelse i vårt samfunn at sex er det eneste behovet man MÅ dekke hos sin partner. Jeg har mange ganger sagt at for meg er det godt å bare sitte i armkroken hans, leie når vi går en tur. Eller at han masserer meg ( eller jeg han). At han uoppfordret hjelper meg med noe i huset eller er ekstra snill med ungene. Slike ting virkelig varmer mitt hjerte og gjør meg tilfreds. Min mann blir irritert hvis jeg sier at dette er ting jeg ønsker og orker ikke stille opp med massasje eller hjelp. Blir irritert hvis jeg setter meg i armkroken når han ser på TV . Maser om sex hele tiden og har mange ganger presset meg. Han går rundt å føler seg som et offer og syns synd på seg selv fordi jeg ikke vil så ofte som han. Føler seg avvist og uelsket. Så da « hevner» han seg med å være sur og tverr. Gidder ikke å hjelpe til hjemme og unngår ungene . Du aner ikke hvor inderlig jeg lengter etter å ha det godt med min mann. At han skal være fornøyd med meg og ikke bare ha lyst på meg. Slik har vi hatt det i mange år. Tro meg, det er ødeleggende. Gjør noe med dette NÅ. 

Anonymkode: fe36a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...