Gå til innhold

Kylling.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Kjøpte en pakke kylling og det ble hull i plasten, har tatt en pose rundt nå. Men bør den spisest fortes mulig? Holder den seg til i morgen?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rå kyllingfilet eller noe slags bearbeidet kylling?

Uansett er det ikke rare forskjellen på den opprinnelige plasten og den du har pakket den inn i. Den lå vel ikke uten emballasje så lenge. Jeg ville helt klart spist den i morgen hvis datoen tillater det, du har sikkert tenkt å steke / varme den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

Rå kyllingfilet eller noe slags bearbeidet kylling?

Uansett er det ikke rare forskjellen på den opprinnelige plasten og den du har pakket den inn i. Den lå vel ikke uten emballasje så lenge. Jeg ville helt klart spist den i morgen hvis datoen tillater det, du har sikkert tenkt å steke / varme den.

 

Den er halvstekt. Får ta den i morgen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kjøpte en pakke kylling og det ble hull i plasten, har tatt en pose rundt nå. Men bør den spisest fortes mulig? Holder den seg til i morgen?

Det går fint.

Anonymkode: 3160a...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Det er bra. 

Så  lenge hullet ikke allerede var der når du kjøpte den da.

Anonymkode: 3160a...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så  lenge hullet ikke allerede var der når du kjøpte den da.

Anonymkode: 3160a...b15

Ja det var det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du lukter det dersom den er dårlig. Jeg kjøpte en hel kylling en gang. Syns det stinka da jeg åpnet pakken, men det gjør det jo ofte uansett. Men den smakte rart selv etter at den hadde blitt kokt sammen med masse hvitløk bl.a. Jeg ble ikke syk, men det smakte suspetk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var det da. 

Jeg forutsatte også at det ble hull i plasten under hjemtransport og ikke har vært der siden den ble lagt ut i butikken. Du kan vel anta noe om dette ut fra hvor riften er (du ville ikke tatt en pakke med synlig hull i)?

Ellers er jeg enig med Trine i at hvis halvstekt kylling virkelig er dårlig, vil du merke det på lukt og smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Jeg forutsatte også at det ble hull i plasten under hjemtransport og ikke har vært der siden den ble lagt ut i butikken. Du kan vel anta noe om dette ut fra hvor riften er (du ville ikke tatt en pakke med synlig hull i)?

Ellers er jeg enig med Trine i at hvis halvstekt kylling virkelig er dårlig, vil du merke det på lukt og smak.

La ikke merke til noe hull jeg, men jeg er ganske distre og bare hiver oppi korga. 

Får lukte på det før jeg steker det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

Jeg tror du lukter det dersom den er dårlig. Jeg kjøpte en hel kylling en gang. Syns det stinka da jeg åpnet pakken, men det gjør det jo ofte uansett. Men den smakte rart selv etter at den hadde blitt kokt sammen med masse hvitløk bl.a. Jeg ble ikke syk, men det smakte suspetk 😂

Ok. Får lukte på den og smake på den etter den er stekt. Håper det ble hull i plasten etter at jeg kjøpte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 13.06, stjernestøv skrev:

Den er halvstekt. Får ta den i morgen da. 

Kylling holder seg fint en dag i kjøleskapet selv om plasten er sprukken. Den kan holde seg i to dager i kjøleskapet, men du kan fryse den da holder den seg lengre. :) 

Anonymkode: a87f8...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kylling holder seg fint en dag i kjøleskapet selv om plasten er sprukken. Den kan holde seg i to dager i kjøleskapet, men du kan fryse den da holder den seg lengre. :) 

Anonymkode: a87f8...3bb

Ok. Da vet jeg det til neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...