Gå til innhold

Har du hørt ting eller sett ting som ikke er der??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du hørt ting eller sett ting som ikke er der??

Vil gjerne høre hvordan dere opplever det. 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt ting eller sett ting som ikke er der??

Vil gjerne høre hvordan dere opplever det. 

Anonymkode: db843...0ee

Nei, men jeg har sett ting som er der som andre mener ikke er der, det har med hvilket frekvensnivå man er på. 

Har opplevd det fint og noen ganger skremmende. 

Hva med deg, hvordan opplevde du det?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, men jeg har sett ting som er der som andre mener ikke er der, det har med hvilket frekvensnivå man er på. 

Har opplevd det fint og noen ganger skremmende. 

Hva med deg, hvordan opplevde du det?

Veldig forstyrrende! Ekstremt. Men nå er det rolig, men som at jeg befinner meg i en annen verden av å til. Ikke psykotisk men dissosiativ. 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det opplever jeg i perioder. Jeg opplever at det lukter veldig påtrengende særlig av «kjemisk» lukt, bensin, røyk og den slags. Nå i den senere tid har jeg vært plaget av en lukt av en bestemt person som henger igjen i hjemmet mitt. Jeg har vasket og vasket og luftet og kjørt på med deodorantkuler (slike man bruker i treningssko) men det har hengt i lenge. Jeg innrømmer at det noen ganger kan være en form for hallusinasjon, men i det siste er jeg helt sikker på at det har vært reelt. Det er plagsomt! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig forstyrrende! Ekstremt. Men nå er det rolig, men som at jeg befinner meg i en annen verden av å til. Ikke psykotisk men dissosiativ. 

Anonymkode: db843...0ee

Ok. Ja det er ganske rolig her og nå. Tror også jeg dissosierer men det var ikke sykepleieren enig i, men jeg kjenner meg selv. Å bli fjern hadde med sykdommen å gjøre sa han, blir du fjern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bibben skrev:

Ja, det opplever jeg i perioder. Jeg opplever at det lukter veldig påtrengende særlig av «kjemisk» lukt, bensin, røyk og den slags. Nå i den senere tid har jeg vært plaget av en lukt av en bestemt person som henger igjen i hjemmet mitt. Jeg har vasket og vasket og luftet og kjørt på med deodorantkuler (slike man bruker i treningssko) men det har hengt i lenge. Jeg innrømmer at det noen ganger kan være en form for hallusinasjon, men i det siste er jeg helt sikker på at det har vært reelt. Det er plagsomt! 🙄

Jeg har også luktet mye andre ikke har luktet, det som går igjen er brent lukt og parfume. Men etter etter besøk av en viss person lukter det lenge her etterpå, jeg bruker duftlys noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja det er ganske rolig her og nå. Tror også jeg dissosierer men det var ikke sykepleieren enig i, men jeg kjenner meg selv. Å bli fjern hadde med sykdommen å gjøre sa han, blir du fjern?

Hva me te sykepleieren at det var?

Ja, man bli litt fjern å stirrende. At jeg stirrer på et punkt litt fjern i blikket når jeg hører ting. 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva me te sykepleieren at det var?

Ja, man bli litt fjern å stirrende. At jeg stirrer på et punkt litt fjern i blikket når jeg hører ting. 

Anonymkode: db843...0ee

Han mente det var en del av schizoaffektiv, jeg vet nå ikke det.

Ja jeg og blir fjern og hører folk langt vekke, kan også få lyder i ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han mente det var en del av schizoaffektiv, jeg vet nå ikke det.

Ja jeg og blir fjern og hører folk langt vekke, kan også få lyder i ørene. 

Føler du at du mister deg selv på en måte? At du føler at du er redd for at du skal gjøre noe dumt? 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler du at du mister deg selv på en måte? At du føler at du er redd for at du skal gjøre noe dumt? 

Anonymkode: db843...0ee

Føler at jeg mister meg selv ja,men er ikke redd for å gjøre noe dumt. Blir handlingslammet og nummen i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler at jeg mister meg selv ja,men er ikke redd for å gjøre noe dumt. Blir handlingslammet og nummen i kroppen.

Får du hjelp når du får det sånn? Ringer du noen eller kommer noen hjem til deg 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får du hjelp når du får det sånn? Ringer du noen eller kommer noen hjem til deg 

Anonymkode: db843...0ee

Må være i det til det går over, føler ikke noen forstår hvor slitsomt det egentlig er. Pleier å legge meg ned jeg da, men kan jo ikke det når jeg er ute...det er da det er verst å få det. Får du hjelp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må være i det til det går over, føler ikke noen forstår hvor slitsomt det egentlig er. Pleier å legge meg ned jeg da, men kan jo ikke det når jeg er ute...det er da det er verst å få det. Får du hjelp da?

Hva skjer når du er ute da å høre ting osv da? Jeg får hjelp, jeg ringer ambulant team eller de jeg har i kommunen

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer når du er ute da å høre ting osv da? Jeg får hjelp, jeg ringer ambulant team eller de jeg har i kommunen

Anonymkode: db843...0ee

Jeg blir bare veldig redd for det er så ubehagelig å være så fjern, som om jeg er neddopet. Føler du det sånn? Godt du får hjelp. Jeg kan jo ringe dagsenteret 27/7, men det er ikke alltid de forstår. Har ringt der før om nettene, da spurte de en gang om de skulle komme hit. Da fikk jeg hetta. Men jeg er vant til det da at det kommer, men det er ubehagelig fordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig ubehagelig. Jeg føler meg i en slags tåke. Jeg gjør daglige ting her hjemme som klesvask, rydding etc etc. Men at jeg gjør dette i en fjern verden. Har flere diagnoser også.

Jeg forstår det godt jeg. 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er veldig ubehagelig. Jeg føler meg i en slags tåke. Jeg gjør daglige ting her hjemme som klesvask, rydding etc etc. Men at jeg gjør dette i en fjern verden. Har flere diagnoser også.

Jeg forstår det godt jeg. 

Anonymkode: db843...0ee

Er i grunn i en fjern verden jeg og men ingen forstår det. Godt du forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er i grunn i en fjern verden jeg og men ingen forstår det. Godt du forstår. 

Jeg forstår deg godt.

Er du slik nå eller føler du deg frisk for tiden? 

Anonymkode: db843...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg godt.

Er du slik nå eller føler du deg frisk for tiden? 

Anonymkode: db843...0ee

Har følt mye sånn i det siste og vært mye dårlig, men håper medisiner skal hjelpe litt. Håper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Ja, både sett og hørt. I blant er det sånn at jeg tenker shit, det der vet jeg at ikke er ekte, og at det er et dårlig tegn at jeg så/hørte det. Andre ganger kommer jeg helt inn i det, og da kan jeg bli veldig redd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei, men jeg har sett ting som er der som andre mener ikke er der, det har med hvilket frekvensnivå man er på. 

Har opplevd det fint og noen ganger skremmende. 

Hva med deg, hvordan opplevde du det?

Det der må du gjerne mene, det er en teori du deler med noen få. Det som er vesentlig er at det å se og høre ting som ikke er der kan virke svært skremmende. At personer som opplever dette skal bli satt på slike tanker som de kan spinne videre på gjør dem ikke friskere eller hjelper til med å bedre situasjonen deres. Unnskyld min direkte kommentar, men du er vel selv et eksempel på at man ikke blir friskere av slike ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...