Gå til innhold

Depresjon slipper litt taket om kvelden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker at depresjonen slipper litt taket om kvelden, etter kl. 20-21. Ikke helt borte, men ting er litt lettere. Får noen timer der jeg nesten kan slappe av. Så neste morgen er den der igjen akkurat som før, strammer grepet, og så letter det litt utover kvelden. Noen som har opplevd noe lignende? Er det kanskje ikke depresjon når det er sånn?

Anonymkode: 3d056...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at depresjonen slipper litt taket om kvelden, etter kl. 20-21. Ikke helt borte, men ting er litt lettere. Får noen timer der jeg nesten kan slappe av. Så neste morgen er den der igjen akkurat som før, strammer grepet, og så letter det litt utover kvelden. Noen som har opplevd noe lignende? Er det kanskje ikke depresjon når det er sånn?

Anonymkode: 3d056...c29

Det tror jeg er ganske vanlig.

Anonymkode: 4171e...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at depresjonen slipper litt taket om kvelden, etter kl. 20-21. Ikke helt borte, men ting er litt lettere. Får noen timer der jeg nesten kan slappe av. Så neste morgen er den der igjen akkurat som før, strammer grepet, og så letter det litt utover kvelden. Noen som har opplevd noe lignende? Er det kanskje ikke depresjon når det er sånn?

Anonymkode: 3d056...c29

Når jeg er deprimert så er jeg alltid verst på morgenen. Selv når jeg ikke er deprimert så har jeg det som regel bedre utover ettermiddagen og kvelden. Om det er pga medisinene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar depresjon. Typisk at man føler seg bedre på kvelden.

Anonymkode: bddd1...90d

Kilde?

Anonymkode: 4171e...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Døgnvariasjon er antagelig et tegn på at depresjonen er mer biologisk enn nevrotisk — men hvordan det varierer er ulikt fra pasient til pasient og fra episode til episode hos samme pasient. I seg selv sier dette symptomet lite om hvorvidt en person har bipolar lidelse eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilde?

Anonymkode: 4171e...8b0

Se www.ressursklinikken.no 

Der står det følgende om bipolar depresjon:

Depresjonene er noe annerledes
Depresjoner innenfor bipolar spektrum har mange fellesstrekk med depresjon. I forhold til "vanlige" depresjoner er imidlertid ofte følelsen av manglende emosjonell reaktivitet (særlig glede) markert, man er mer irritabel og opplever større grad av tretthet, har lavt aktivitetsnivå, isolerer seg mer, fungerer bedre om kvelden enn om morgenen og våkner tidlig selv om man er trett og ikke orker å stå opp.

Anonymkode: bddd1...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det også under depresjonen.   Aller verst om morgenen, så ble det gradvis litt bedre utover ettermiddagen, og om kvelden kunne jeg klare å spise litt og fokusere på å se et TV-program.

Da jeg startet på antidepressiva, ble jeg sakte bedre.  Etter et par måneder var det meste av døgnet OK, men morgenene var fortsatt tunge.  Først etter 4 - 5 måneder ble jeg helt frisk hele døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...