Gå til innhold

Lamictal og bp2


susis

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på når det er normalt å merke eventuell effekt av Lamictal... Så dere som har effekt av medisinen; 

Hvilken dose bruker du (ev serumskonsentrasjon)?
Hvor lenge på rett dose før bedring?
Må du bruke andre medisiner ved siden av?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, susis skrev:

Jeg lurer litt på når det er normalt å merke eventuell effekt av Lamictal... Så dere som har effekt av medisinen; 

Hvilken dose bruker du (ev serumskonsentrasjon)?
Hvor lenge på rett dose før bedring?
Må du bruke andre medisiner ved siden av?

 

Jeg bruker Lamìctal og er veldig fornøyd med den. Jeg bruker kun 150 mg, men det er en tilstrekkelig dose for meg. Det gikk bare en knapp uke på denne dosen før det hjalp, så den er effektiv. Jeg bruker kun antidepressiva ved siden av og det er en fin miks.

Anonymkode: 34171...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 600mg, som for meg gir en serumkonsentrasjon i underkant av 40. Forholdet mellom dose og serumnivå er helt individuelt, og derfor er det viktig å følge med på. 

Da jeg begynte på det... Vil anslå 4-6 måneder før JEG følte meg trygg på at det hadde en effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎02‎.‎2019 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Lamìctal og er veldig fornøyd med den. Jeg bruker kun 150 mg, men det er en tilstrekkelig dose for meg. Det gikk bare en knapp uke på denne dosen før det hjalp, så den er effektiv. Jeg bruker kun antidepressiva ved siden av og det er en fin miks.

Anonymkode: 34171...ae9

Så bra at det hjalp så fort 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎02‎.‎2019 den 20.24, FjellOgDalar skrev:

Jeg bruker 600mg, som for meg gir en serumkonsentrasjon i underkant av 40. Forholdet mellom dose og serumnivå er helt individuelt, og derfor er det viktig å følge med på. 

Da jeg begynte på det... Vil anslå 4-6 måneder før JEG følte meg trygg på at det hadde en effekt. 

Det var en nyttig tilbakemelding. Betyr at det er ganske individuelt, og at man kanskje også må godt opp i serumskonsentrasjon for å få effekt. Jeg hadde 8 på 100, og holder på opptrapping. Så får vi se om jeg merker noe etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...