Gå til innhold

Livet har for mange valg for meg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange ganger så skulle jeg bare ønske at noen kunne bestemme alt over meg. Hva jeg skal ha på meg, hva jeg skal spise og hvordan jeg skal leve live mitt. Jeg klarer ALDRI å stå i et VALG! Jeg skifter mening HELE tiden! Jeg kan gå sulten til kjøkkenet, jeg åpner kjøleskapet. Plutselig står jeg mellom mange pålegg. Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg blir irritert. Har bare lyst til å ta hva som helst. Ende opp med å gå fra kjøkkenet fordi jeg egentelig ikke vet hva jeg vil ha på brødskiva. Etterpå går jeg ned til kjøkkenet igjen og i løpet av en dag da har jeg kanskje gått 20-30  runder! Jeg ender opp med å gå sulten hele dagen til jeg sprekker og spiser alt jeg kommer over. Når det kommer til klær så er det akuratt det samme problemet. Jeg skifter klær nesten hver time fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal ha på meg. Slik er det med relasjoner også, jeg blir kjent med folk og kutter kontakt tvert. Live mitt består av så mange valg at jeg ikke klarer å velge en ting og holde meg til det. Jeg orker ikke å leve slik mer. Har dere tips til hvordan jeg kan få slutt på dette ? Hvordan jeg kan ta valg å stå i dem over lang tid? På grunn av dette så mistet jeg min skoleplass. Den ene dagen hadde jeg lyst å gå på den linjen og den andre dagen skiftet jeg mening og nå er jeg uten skole takket vær den ambivalentheten jeg lever med. 

Anonymkode: 47990...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan ha nytte av å lese den siste boka til Peder Kjøs og Petter Wallace. Det går an å redusere problemene knyttet til ambivalens ved å gjøre noen forhåndsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange ganger så skulle jeg bare ønske at noen kunne bestemme alt over meg. Hva jeg skal ha på meg, hva jeg skal spise og hvordan jeg skal leve live mitt. Jeg klarer ALDRI å stå i et VALG! Jeg skifter mening HELE tiden! Jeg kan gå sulten til kjøkkenet, jeg åpner kjøleskapet. Plutselig står jeg mellom mange pålegg. Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg blir irritert. Har bare lyst til å ta hva som helst. Ende opp med å gå fra kjøkkenet fordi jeg egentelig ikke vet hva jeg vil ha på brødskiva. Etterpå går jeg ned til kjøkkenet igjen og i løpet av en dag da har jeg kanskje gått 20-30  runder! Jeg ender opp med å gå sulten hele dagen til jeg sprekker og spiser alt jeg kommer over. Når det kommer til klær så er det akuratt det samme problemet. Jeg skifter klær nesten hver time fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal ha på meg. Slik er det med relasjoner også, jeg blir kjent med folk og kutter kontakt tvert. Live mitt består av så mange valg at jeg ikke klarer å velge en ting og holde meg til det. Jeg orker ikke å leve slik mer. Har dere tips til hvordan jeg kan få slutt på dette ? 

Ta deg sammen.

Anonymkode: 95939...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen.

Anonymkode: 95939...234

Det er nok vanskeligere enn hva du ser ut til å tro. 

Ts: Froskens forslag om å lære seg å ta noen forhåndsvalg, høres bra ut. Kanskje er noe av det du sliter med også OCD-relatert? Det finnes god hjelp ift det. Hør med fastlegen din om hvilke mulige hjelpetiltak som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen.

Anonymkode: 95939...234

Ja har du oppskrift på hvordan man kan ta seg sammen ? Jeg vil gjerne ha den

Anonymkode: 47990...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frosken skrev:

Kanskje du kan ha nytte av å lese den siste boka til Peder Kjøs og Petter Wallace. Det går an å redusere problemene knyttet til ambivalens ved å gjøre noen forhåndsvalg.

Takk ❤️ skal prøve å få tak i den

Anonymkode: 47990...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har du oppskrift på hvordan man kan ta seg sammen ? Jeg vil gjerne ha den

Anonymkode: 47990...569

Man bestemmer seg for noe, og gjennomfører det.

Anonymkode: 95939...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 6.03, AnonymBruker skrev:

Mange ganger så skulle jeg bare ønske at noen kunne bestemme alt over meg. Hva jeg skal ha på meg, hva jeg skal spise og hvordan jeg skal leve live mitt. Jeg klarer ALDRI å stå i et VALG! Jeg skifter mening HELE tiden! Jeg kan gå sulten til kjøkkenet, jeg åpner kjøleskapet. Plutselig står jeg mellom mange pålegg. Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg blir irritert. Har bare lyst til å ta hva som helst. Ende opp med å gå fra kjøkkenet fordi jeg egentelig ikke vet hva jeg vil ha på brødskiva. Etterpå går jeg ned til kjøkkenet igjen og i løpet av en dag da har jeg kanskje gått 20-30  runder! Jeg ender opp med å gå sulten hele dagen til jeg sprekker og spiser alt jeg kommer over. 

Anonymkode: 47990...569

Et flåsete svar vil her være: ha kun ETT pålegg da, så er det problemet løst. Ett plålegg, ett brød og en smørpakke. Da har du null valg.

At dette ikke har med ikke å klare å bestemme seg å gjøre, men at det må ligge noe mer under, skjønner du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...