Gå til innhold

Jeg vet at jeg er plagsom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får litt vondt av ts, fordi jeg synes hun får noen litt krasse tilbakemeldinger. 

Jeg vet jo ikke om jeg heller forstår henne helt riktig, men jeg kan godt forstå frustrasjonen i forhold til å ta et nødvendig valg og samtidig synes det er vanskelig å gå videre. Det er ikke så enkelt som noen sier, at en ikke kan ha vonde og leie følelser pga det valget en tar -selv om det er et riktig valg. Men det som er trist er jo at det virker som om valget er gjort av hensyn til andre. Det kan jo være en misoppfatning av virkeligheten siden det ikke er gitt at tilværelsen for de andre vil bli bedre pga valget. Her tror jeg ts sin grunnleggende usikkerhet på seg selv og sin verdi spiller en rolle. Hun tror hun er til bry, men virkeligheten kan også være at hun slettes ikke er til bry. 

Et drastisk valg kan være helt riktig, men det er etter min mening naturlig at det kan skape mange vonde følelser likevel. Og akkurat det synes jeg hun har fått for lite forståelse for. 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anbr42 skrev:

Jeg får litt vondt av ts, fordi jeg synes hun får noen litt krasse tilbakemeldinger. 

Jeg vet jo ikke om jeg heller forstår henne helt riktig, men jeg kan godt forstå frustrasjonen i forhold til å ta et nødvendig valg og samtidig synes det er vanskelig å gå videre. Det er ikke så enkelt som noen sier, at en ikke kan ha vonde og leie følelser pga det valget en tar -selv om det er et riktig valg. Men det som er trist er jo at det virker som om valget er gjort av hensyn til andre. Det kan jo være en misoppfatning av virkeligheten siden det ikke er gitt at tilværelsen for de andre vil bli bedre pga valget. Her tror jeg ts sin grunnleggende usikkerhet på seg selv og sin verdi spiller en rolle. Hun tror hun er til bry, men virkeligheten kan også være at hun slettes ikke er til bry. 

Et drastisk valg kan være helt riktig, men det er etter min mening naturlig at det kan skape mange vonde følelser likevel. Og akkurat det synes jeg hun har fått for lite forståelse for. 

Jeg synes det er fint at du sørger for balanse i tilbakemeldingene. Du har også rett i at enkelte av oss er litt krasse i tilbakemeldingene. For min del så vet jeg at det er godt ment - og basert på lang historikk - men det forandrer ikke på at tilbakemeldingene kan bli tøffe å ta i mot. Derfor fint at andre ivaretar andre aspekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anbr42 skrev:

Det er ikke så enkelt som noen sier, at en ikke kan ha vonde og leie følelser pga det valget en tar - selv om det er et riktig valg.

Jeg ser at mitt svar kan tolkes som at jeg synes dette er enkelt. Det mener jeg egentlig ikke, jeg prøvde bare å uttrykke at det er noe som ikke stemmer helt hvis man på den ene siden føler at det er et veldig riktig valg og på den annen side helst ville valgt annerledes, men egentlig ikke har noe valg.

48 minutter siden, Anbr42 skrev:

Men det som er trist er jo at det virker som om valget er gjort av hensyn til andre. Det kan jo være en misoppfatning av virkeligheten siden det ikke er gitt at tilværelsen for de andre vil bli bedre pga valget. Her tror jeg ts sin grunnleggende usikkerhet på seg selv og sin verdi spiller en rolle. Hun tror hun er til bry, men virkeligheten kan også være at hun slettes ikke er til bry. 

Dette er jeg enig med deg i, og det vet trådstarter at flere av oss mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anbr42 skrev:

Jeg får litt vondt av ts, fordi jeg synes hun får noen litt krasse tilbakemeldinger. 

Jeg vet jo ikke om jeg heller forstår henne helt riktig, men jeg kan godt forstå frustrasjonen i forhold til å ta et nødvendig valg og samtidig synes det er vanskelig å gå videre. Det er ikke så enkelt som noen sier, at en ikke kan ha vonde og leie følelser pga det valget en tar -selv om det er et riktig valg. Men det som er trist er jo at det virker som om valget er gjort av hensyn til andre. Det kan jo være en misoppfatning av virkeligheten siden det ikke er gitt at tilværelsen for de andre vil bli bedre pga valget. Her tror jeg ts sin grunnleggende usikkerhet på seg selv og sin verdi spiller en rolle. Hun tror hun er til bry, men virkeligheten kan også være at hun slettes ikke er til bry. 

Et drastisk valg kan være helt riktig, men det er etter min mening naturlig at det kan skape mange vonde følelser likevel. Og akkurat det synes jeg hun har fått for lite forståelse for. 

Du beskriver det jeg opplever.

Jeg vet at de vil meg vel.  

Takk for svar, alle sammen. 

Anonymkode: f9d91...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...