Gå til innhold

Hvem synes dere bør ta regninga for ekstrakostnader i statsbudsjettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dages syke og gamle eller morgendagens pensjonister? Helt reell problemstilling når ekstrakostnader skal regnskapsføre  Det handler ikke om alkoholikeren eller sjokoholikerens fortvilede strek på flaska eller sammenrullede sjokoladepapir.

Jeg hørte duell mellom statsministeren og opposisjonens leder tidlig en morgen men forstod ikke hva man nå ønsket i tillegg  å om gjøre med pensjonsfondet. Man ønsket å gjøre det om til noe annet men jeg forstod ikke hva. Vet dere hva dette innebærer eventuelt?

Betyr det noe i praksis.?

Anonymkode: 29e3e...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dages syke og gamle eller morgendagens pensjonister? Helt reell problemstilling når ekstrakostnader skal regnskapsføre  Det handler ikke om alkoholikeren eller sjokoholikerens fortvilede strek på flaska eller sammenrullede sjokoladepapir.

Jeg hørte duell mellom statsministeren og opposisjonens leder tidlig en morgen men forstod ikke hva man nå ønsket i tillegg  å om gjøre med pensjonsfondet. Man ønsket å gjøre det om til noe annet men jeg forstod ikke hva. Vet dere hva dette innebærer eventuelt?

Betyr det noe i praksis.?

Anonymkode: 29e3e...97b

Eller bare nok et signal om at belastningene kan bare bli for store for alle så de syke og trygdede og arbeidsglede må se å friskne til i rekordfart.

Anonymkode: 29e3e...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte duell mellom statsministeren og opposisjonens leder tidlig en morgen men forstod ikke hva man nå ønsket i tillegg  å om gjøre med pensjonsfondet. Man ønsket å gjøre det om til noe annet men jeg forstod ikke hva. Vet dere hva dette innebærer eventuelt?

Det er vel snakk om å bruke mer av oljefondet enn det som er avtalt i "handlingsregelen", for å dekke uforutsette utgifter. I praksis betyr det vel at det tas litt mer av sparepengene enn man hadde tenkt. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller bare nok et signal om at belastningene kan bare bli for store for alle så de syke og trygdede og arbeidsglede må se å friskne til i rekordfart.

Dette får konsekvenser i framtiden, ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tålmodig svar. 😊Jeg er litt i tvil da det var noe ellers helt regnskapsteknisk  med pensjonsfondet som var planer om og det er jo et viktig signal som sendes ut i økonomien hva man velger. Hvis ikke det var bare snurring på radio. Hørtes mest ut som en tiurleik. Men jeg har " døgnet" flere dager på rad nå så jeg sov nok litt i timen.

Anonymkode: 29e3e...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...