Gå til innhold

Tilgang på journaler i forbindelse med utredning av ADD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være med mitt myndige barn på samtale i forbindelse med utredning av ADD.

Etter å ha lest gamle papirer fra bup og barnevern ble jeg skikkelig nedfor. Det minnet meg om en svært vond og vanskellg tid. 

Utreder ville hente dokumentasjon fra bup i forbindelse med utredningen. Og jeg gruer meg veldig til denne samtalen fordi det gjør så vondt og fordi jeg jobber på samme sted.

Jeg vet også at dette vil bli tatt opp i et tverrfaglig team, og alle disse kjenner meg på jobben. Det vil bli svært vanskelig å være på jobb etterpå som følge av dette fordi de vil få kjennskap til min fortid, min helse og rolle som mor. Ingen på jobb vet noe om meg, og slik har jeg ønsket at det skal være, men slik vil det altså ikke bli dersom de nå får tilgang på alt. 

Hvordan ville du taklet dette? 

Vil utreder få tilgang til all dokumentasjon? Vil hn også få tilgang til mine journaler? 

Jeg orker ingen negativ kritikk på dette og ønsker saklige svar på det jeg spør om.

På forhånd takk for evt. svar. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har for øvrig en uke ferie etter samtalen. Kanskje det vil gjøre det litt lettere. Men det er så vanskelig for meg, for hva vil de tenke om meg? Jeg har det så bra på jobb nå, og jeg er redd dette vil ødelegge  mye for meg. De vil kanskje endre syn på meg og bla tenke at jeg ikke er den jeg fremstår som. De vil kanskje også tenke på hvilken dårlig mor jeg har vært. Det er så mange tanker rundt dette :( 

Anonymkode: 4556f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være med mitt myndige barn på samtale i forbindelse med utredning av ADD.

Etter å ha lest gamle papirer fra bup og barnevern ble jeg skikkelig nedfor. Det minnet meg om en svært vond og vanskellg tid. 

Utreder ville hente dokumentasjon fra bup i forbindelse med utredningen. Og jeg gruer meg veldig til denne samtalen fordi det gjør så vondt og fordi jeg jobber på samme sted.

Jeg vet også at dette vil bli tatt opp i et tverrfaglig team, og alle disse kjenner meg på jobben. Det vil bli svært vanskelig å være på jobb etterpå som følge av dette fordi de vil få kjennskap til min fortid, min helse og rolle som mor. Ingen på jobb vet noe om meg, og slik har jeg ønsket at det skal være, men slik vil det altså ikke bli dersom de nå får tilgang på alt. 

Hvordan ville du taklet dette? 

Vil utreder få tilgang til all dokumentasjon? Vil hn også få tilgang til mine journaler? 

Jeg orker ingen negativ kritikk på dette og ønsker saklige svar på det jeg spør om.

På forhånd takk for evt. svar. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Hvordan vet du at dette vil bli tatt opp i et tverrfaglig team, og hvordan vet du hvem som evt. vil delta i dette teamet? Har du fått beskjed om at det vil være folk som også jobber på sengepost med i teamet?

Det er vanlig å være forsiktige med å dele opplysninger dersom en kollega er involvert. Du kan også be din datters utreder om å vise hensyn til ditt behov om minst mulig spredning av opplysninger om hjemmeforhold. 

Anonymkode: 23a3f...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at dette vil bli tatt opp i et tverrfaglig team, og hvordan vet du hvem som evt. vil delta i dette teamet? Har du fått beskjed om at det vil være folk som også jobber på sengepost med i teamet?

Det er vanlig å være forsiktige med å dele opplysninger dersom en kollega er involvert. Du kan også be din datters utreder om å vise hensyn til ditt behov om minst mulig spredning av opplysninger om hjemmeforhold. 

Anonymkode: 23a3f...8d1

Jeg vet det fordi mitt myndige barn har fortalt meg det. 

Jeg jobber på både poliklinikk der hn utredes og på sengepost. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det fordi mitt myndige barn har fortalt meg det. 

Jeg jobber på både poliklinikk der hn utredes og på sengepost. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Da synes jeg du skal stole på at de kommer til å utvise diskresjon. 

Anonymkode: 23a3f...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du skal stole på at de kommer til å utvise diskresjon. 

Anonymkode: 23a3f...8d1

Jeg vil raskt merke om de endrer syn på meg. Jeg gruer meg til å gå på jobb etterpå. Det blir veldig tøft. Blir det for tøft så slutter jeg, for jeg er ikke så sterk. Det er andre vonde ting som også skjer for tiden. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil raskt merke om de endrer syn på meg. Jeg gruer meg til å gå på jobb etterpå. Det blir veldig tøft. Blir det for tøft så slutter jeg, for jeg er ikke så sterk. Det er andre vonde ting som også skjer for tiden. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Hei:-)

Jeg er overbevist om at akkurat dette med at kollegaer skulle endre synet på deg, ikke kommer til å skje. Det vil også kun være ytterst få som evt. får vite noe som helst om din bakgrunn. Behandlere har ikke anledning til å "sladre" om kollegaer, informasjon som deles skal være nødvendig av hensyn til pasienten. 

Du skrev at du skulle være med ditt myndige barn på en samtale. Du kan da evt. nevne behovet for diskresjon til utrederen i samtalen. Alle vil forstå ditt ønske om at din families vansker ikke skal være noe flere enn nødvendig får innsyn i. 

Bra du snart skal ha en ukes ferie, kan virke som om du trenger det nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, frosken skrev:

Hei:-)

Jeg er overbevist om at akkurat dette med at kollegaer skulle endre synet på deg, ikke kommer til å skje. Det vil også kun være ytterst få som evt. får vite noe som helst om din bakgrunn. Behandlere har ikke anledning til å "sladre" om kollegaer, informasjon som deles skal være nødvendig av hensyn til pasienten. 

Du skrev at du skulle være med ditt myndige barn på en samtale. Du kan da evt. nevne behovet for diskresjon til utrederen i samtalen. Alle vil forstå ditt ønske om at din families vansker ikke skal være noe flere enn nødvendig får innsyn i. 

Bra du snart skal ha en ukes ferie, kan virke som om du trenger det nå:-)

Tusen takk for svar og for at du ikke har et negativt syn på meg.

Jeg fikk en melding idag fra dette «barnet» som ga motvekt til min følelse om neg selv som mor. Det trengte jeg virkelg idag. 

Anonymkode: 4556f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 9.57, frosken skrev:

Hei:-)

Jeg er overbevist om at akkurat dette med at kollegaer skulle endre synet på deg, ikke kommer til å skje. Det vil også kun være ytterst få som evt. får vite noe som helst om din bakgrunn. Behandlere har ikke anledning til å "sladre" om kollegaer, informasjon som deles skal være nødvendig av hensyn til pasienten. 

Du skrev at du skulle være med ditt myndige barn på en samtale. Du kan da evt. nevne behovet for diskresjon til utrederen i samtalen. Alle vil forstå ditt ønske om at din families vansker ikke skal være noe flere enn nødvendig får innsyn i. 

Bra du snart skal ha en ukes ferie, kan virke som om du trenger det nå:-)

Tror det gikk bra :) 

Anonymkode: 4556f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...