Gå til innhold

Hvordan ville du taklet det idag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du leste i gamle journaler bl.a at ditt nå voksne barn har blitt påført traumer pga mishandling og at du var underkuet på den tiden?  

(noe du kunne ha forhindret hvis du ikke var så underkuet)

Hva ville du følt? 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du leste i gamle journaler bl.a at ditt nå voksne barn har blitt påført traumer pga mishandling og at du var underkuet på den tiden?  

(noe du kunne ha forhindret hvis du ikke var så underkuet)

Hva ville du følt? 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Jeg ville selvfølgelig tenkt at jeg var medskyldig, men gjort hva jeg kunne for å begrense skadene fremover. 

Fortiden får man dessverre ikke gjort så mye med, men fremtiden kan du påvirke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ville selvfølgelig tenkt at jeg var medskyldig, men gjort hva jeg kunne for å begrense skadene fremover. 

Fortiden får man dessverre ikke gjort så mye med, men fremtiden kan du påvirke. 

Det er en av de tingene jeg føler også. Og med god grunn ser jeg. 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok forresten ansvar og med det begrenset skadene da barnet var 8 år, jeg gjorde så godt jeg kunne selv om jeg hadde det svært vanskelig selv. Det står i papirene at jeg gjorde det også. Jeg tok i mot all hjelp jeg kunne få. 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du leste i gamle journaler bl.a at ditt nå voksne barn har blitt påført traumer pga mishandling og at du var underkuet på den tiden?  

(noe du kunne ha forhindret hvis du ikke var så underkuet)

Hva ville du følt? 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Jeg har mye skyldfølelse ovenfor datteren min. Jeg vet jo at jeg prøvde alt jeg kunne for at hun skulle få en god oppvekst. 

Jeg prøver fortsatt å gjøre så godt jeg kan, vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå. Har heldigvis et godt forhold til henne. Hun er jo det kjæreste jeg har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok forresten ansvar og med det begrenset skadene da barnet var 8 år, jeg gjorde så godt jeg kunne selv om jeg hadde det svært vanskelig selv. Det står i papirene at jeg gjorde det også. Jeg tok i mot all hjelp jeg kunne få. 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Det er nok viktig, det å ta imot all hjelp en kan få. Mange er redd for barnevernet, men de er jo det for nettopp å hjelpe. Det er også flere andre steder det går an å få hjelp. Bl.a  helsestasjonen og bupa (vet ikke om det forkortes slik nå)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok forresten ansvar og med det begrenset skadene da barnet var 8 år, jeg gjorde så godt jeg kunne selv om jeg hadde det svært vanskelig selv. Det står i papirene at jeg gjorde det også. Jeg tok i mot all hjelp jeg kunne få. 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Tror også det er viktig å tenke på at ingen foreldre gjør alt riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Det er nok viktig, det å ta imot all hjelp en kan få. Mange er redd for barnevernet, men de er jo det for nettopp å hjelpe. Det er også flere andre steder det går an å få hjelp. Bl.a  helsestasjonen og bupa (vet ikke om det forkortes slik nå)

 

Jeg var livredd barnevernet, men jeg har bare positive og gode erfaringer med dem. De var til stor hjelp for meg/oss. Jeg la alle kort på bordet og gjorde alt jeg måtte for at mitt barn skulle få det bra og fjerne det og meg selv fra mishandlingen. Om det ville føre til omsorgsovertakelse måtte det bare bli sånn, så ærlig var jeg. Mitt barn var viktigere enn meg og mine følelser. Jeg har ikke angret et sekund på mitt valg. Men jeg har hatt noen tøffe år i ettertid med masse skyldfølelser og negative følelser om meg selv. Jeg ble selv alvorllg syk pga langvarige belastninger og mye vondt. 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har mye skyldfølelse ovenfor datteren min. Jeg vet jo at jeg prøvde alt jeg kunne for at hun skulle få en god oppvekst. 

Jeg prøver fortsatt å gjøre så godt jeg kan, vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå. Har heldigvis et godt forhold til henne. Hun er jo det kjæreste jeg har.

 

❤️

Anonymkode: e8ec5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var livredd barnevernet, men jeg har bare positive og gode erfaringer med dem. De var til stor hjelp for meg/oss. Jeg la alle kort på bordet og gjorde alt jeg måtte for at mitt barn skulle få det bra og fjerne det og meg selv fra mishandlingen. Om det ville føre til omsorgsovertakelse måtte det bare bli sånn, så ærlig var jeg. Mitt barn var viktigere enn meg og mine følelser. Jeg har ikke angret et sekund på mitt valg. Men jeg har hatt noen tøffe år i ettertid med masse skyldfølelser og negative følelser om meg selv. Jeg ble selv alvorllg syk pga langvarige belastninger og mye vondt. 

Anonymkode: e8ec5...0bf

Det jeg kanskje angrer mest på er at jeg ikke greide å gå før. Greide faktisk ikke å gå før jeg fikk hjelp av barnevernet til å gå. Trodde jo i mange år at jeg var problemet til at det var som det var. 

Så bra at du tok i mot hjelp og at du satt barnet først. Ikke alle greier det. Håper du/dere har det bedre i dag.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Det jeg kanskje angrer mest på er at jeg ikke greide å gå før. Greide faktisk ikke å gå før jeg fikk hjelp av barnevernet til å gå. Trodde jo i mange år at jeg var problemet til at det var som det var. 

 

 

Jeg angrer på det samme. Og som deg trodde jeg også at alt var min skyld.

Anonymkode: e8ec5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...