tannlegeskrekk Skrevet 16. september 2000 Del Skrevet 16. september 2000 Jeg merket akkurat (etter å ha spist Toffi) at jeg har mistet ei halv plombe i en jeksel. Og jeg tør ikke dra til tannlegen. For jeg har hatt et hull i tanna ved siden av fortanna siden i fjor våres, men ikke turt å dra til tannlegen. Ikke turt å prøve å finne et telefonnummer eller be om hjelp heller. Har tenkt på å be om hjelp her i flere måneder, men ikke turt. Jeg er arbeidsledig og klarer ikke å betale alle regningene i tide fra før. Dette har bidratt til at jeg har kviet meg ekstra mye, men er ikke hovedgrunnen til at jeg ikke har turt å gjøre noe som helst med dette problemet (og smertene det medfører fysisk og psykisk). Jeg er livredd for å dra til tannlegen, men med ei tann som om en stund ramler ut og ei tann uten plombe og ei tann til som verker bittelitt så må jeg vel. Noen som har noen hjelp å gi meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4469-tannlegeskrekk-hull-og-mistet-plombe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 For en gang skyld er ikke gode råd dyre. Mitt råd er at du, til tross alt det du nevner, tar kontakt med en tannlege. Ta det første skrittet selv om det er vanskelig. Etter det blir de neste skrittene lettere. Forklar tannlegen problemene din og be han sette av litt ekstra tid til deg slik at du kan få hjelp i ro og fred. Et beroligende medikament før behandling kan være lurt.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4469-tannlegeskrekk-hull-og-mistet-plombe/#findComment-26111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tannlegeskrekk Skrevet 19. september 2000 Forfatter Del Skrevet 19. september 2000 For en gang skyld er ikke gode råd dyre. Mitt råd er at du, til tross alt det du nevner, tar kontakt med en tannlege. Ta det første skrittet selv om det er vanskelig. Etter det blir de neste skrittene lettere. Forklar tannlegen problemene din og be han sette av litt ekstra tid til deg slik at du kan få hjelp i ro og fred. Et beroligende medikament før behandling kan være lurt.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.Lykke til Nei, å ringe tannlegen selv hadde jeg aldri klart å få til. Men jeg har en venn som gladelig ringte og hørte både på pris/avbetaling og time. Så i går fikk jeg time i dag og vennen min kjørte meg og var med hele tiden hos tannlegen. For første gang gjorde det ikke vondt i det hele tatt! Hun var sååå flink og forklarte hva hun gjorde hele tiden. Stoppet opp og spurte åssen det gikk og greier. Fikk tettet to hull, to plomber som ramla ut står igjen til neste time (da skal jeg gå alene). Og det hele koster 1200kr - ikke værst mener jeg (som var drittredd for at den ene tanna måtte trekkes pga råte i så lang tid). :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4469-tannlegeskrekk-hull-og-mistet-plombe/#findComment-26400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.