Gå til innhold

Tannlegeskrekk - hull og mistet plombe


tannlegeskrekk

Anbefalte innlegg

Jeg merket akkurat (etter å ha spist Toffi) at jeg har mistet ei halv plombe i en jeksel. Og jeg tør ikke dra til tannlegen. For jeg har hatt et hull i tanna ved siden av fortanna siden i fjor våres, men ikke turt å dra til tannlegen. Ikke turt å prøve å finne et telefonnummer eller be om hjelp heller. Har tenkt på å be om hjelp her i flere måneder, men ikke turt.

Jeg er arbeidsledig og klarer ikke å betale alle regningene i tide fra før. Dette har bidratt til at jeg har kviet meg ekstra mye, men er ikke hovedgrunnen til at jeg ikke har turt å gjøre noe som helst med dette problemet (og smertene det medfører fysisk og psykisk).

Jeg er livredd for å dra til tannlegen, men med ei tann som om en stund ramler ut og ei tann uten plombe og ei tann til som verker bittelitt så må jeg vel. Noen som har noen hjelp å gi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

For en gang skyld er ikke gode råd dyre.

Mitt råd er at du, til tross alt det du nevner, tar kontakt med en tannlege.

Ta det første skrittet selv om det er vanskelig. Etter det blir de neste skrittene lettere.

Forklar tannlegen problemene din og be han sette av litt ekstra tid til deg slik at du kan få hjelp i ro og fred.

Et beroligende medikament før behandling kan være lurt.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gang skyld er ikke gode råd dyre.

Mitt råd er at du, til tross alt det du nevner, tar kontakt med en tannlege.

Ta det første skrittet selv om det er vanskelig. Etter det blir de neste skrittene lettere.

Forklar tannlegen problemene din og be han sette av litt ekstra tid til deg slik at du kan få hjelp i ro og fred.

Et beroligende medikament før behandling kan være lurt.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.Lykke til

Nei, å ringe tannlegen selv hadde jeg aldri klart å få til. Men jeg har en venn som gladelig ringte og hørte både på pris/avbetaling og time. Så i går fikk jeg time i dag og vennen min kjørte meg og var med hele tiden hos tannlegen.

For første gang gjorde det ikke vondt i det hele tatt! Hun var sååå flink og forklarte hva hun gjorde hele tiden. Stoppet opp og spurte åssen det gikk og greier. Fikk tettet to hull, to plomber som ramla ut står igjen til neste time (da skal jeg gå alene). Og det hele koster 1200kr - ikke værst mener jeg (som var drittredd for at den ene tanna måtte trekkes pga råte i så lang tid).

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...