Gå til innhold

Terapi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått lenge i tarapi og det har hjulpet meg veldìg mye. Nå føler jeg bare unntaksvis at jeg har behov for terapi lenger. Vil det si at jeg er bedre eller kan det være andre grunner? Jeg vet om en psykolog som går i terapi og som har gjort det lenge og derfor lurer jeg på hvor vanlig det er at psykologer går i terapi selv? 

Anonymkode: 6a991...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, kupton skrev:

1. Det mest sannsynlige grunnen er at du har blitt bedre.

2. Egenterapi er en meget vanlig del av psykoterapeuters utdanning.

Det er så godt å føle at det har hjulpet i etterkant. Jeg forstod ikke at det hjalp før det hadde gått en god stund. 

Psykologen er ikke under utdanning, har praktisert i lang tid, sier at terapien hjelper hn til å fungere i hverdagen og at hn har behov for det. Er det kanskje fordi hn trenger å være sterk for andre i sitt yrke?

Anonymkode: 6a991...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg var ikke klar over at det var så mange psykologer som velger egenterapi. Det ser jeg kun positivt på, men siden de selv har bakgrunn innen feltet vil jeg tro at de ikke klarer å få samme utbytte av terapi som de som ikke er utdannet innen feltet?

Anonymkode: 6a991...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...