Gå til innhold

Når man må flytte, og ikke har penger til depositum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man må flyte og ikke har penger til depositumet? Noen tips om løsninger? 

Jeg har en lav innekt, desverre høy forbruksgjeld, og derfor ikke interessert i å ta opp mer dyre lån. Noen tips til hvordan man løser en slik situasjon om man må flytte? Kan man få støtte av Nav til depositumet?

Anonymkode: 11abd...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når man må flyte og ikke har penger til depositumet? Noen tips om løsninger? 

Selge eiendeler du ikke trenger? Låne privat?

Anonymkode: 849df...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selge eiendeler du ikke trenger? Låne privat?

Anonymkode: 849df...165

Jeg har ikke annet enn seng pluss sofa og bord å selge. Dvs da må jeg leie en møblert leilighet for da selger jeg alt jeg har. 

Anonymkode: 11abd...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selge eiendeler du ikke trenger? Låne privat?

Anonymkode: 849df...165

Tror at jeg må øke lånet for å få sjans til å finne ny bolig desverre. Hvis ikke nav kan hjelpe... 

Anonymkode: 11abd...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke annet enn seng pluss sofa og bord å selge. Dvs da må jeg leie en møblert leilighet for da selger jeg alt jeg har. 

Anonymkode: 11abd...052

Får du ikke igjen depositum der du bor nå?

Anonymkode: 849df...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror at jeg må øke lånet for å få sjans til å finne ny bolig desverre. Hvis ikke nav kan hjelpe... 

Anonymkode: 11abd...052

MÅ du flytte akkurat nå?

Anonymkode: 849df...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når man må flyte og ikke har penger til depositumet? Noen tips om løsninger? 

Jeg har en lav innekt, desverre høy forbruksgjeld, og derfor ikke interessert i å ta opp mer dyre lån. Noen tips til hvordan man løser en slik situasjon om man må flytte? Kan man få støtte av Nav til depositumet?

Anonymkode: 11abd...052

Hør med banken. Har hørt at det går an å få et spesielt lån til depositum. Er ikke helt sikker på vilkårene.

NAV kan hjelpe, men det er mange huseiere som ikke vil ha leietagere med NAV depositum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nav kan stille garanti. Men dette er upopulært blant utleiere. Mange skriver i sine utleie-annonser ikke nav/sos garanti. Dette er fordi folk som ikke har penger til depositum kan oppfattes som rotete med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke igjen depositum der du bor nå?

Anonymkode: 849df...165

Jeg vet ikke. De ville knappt ha depositum. Jeg er ikke sikker, men jeg mener at jeg betalte maks 6000 kroner i depositum. Og det er veldig lite. De fleste vil ha fra 17 000 til 27 000. 

Anonymkode: 11abd...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. De ville knappt ha depositum. Jeg er ikke sikker, men jeg mener at jeg betalte maks 6000 kroner i depositum. Og det er veldig lite. De fleste vil ha fra 17 000 til 27 000. 

Anonymkode: 11abd...052

Utleier kan ta inntil 6 mnds husleie som depositum, men det vanlige er 3 mnds leie, det finnes ingen nedre grense for depositum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...