Gå til innhold

Cymbalta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har ME og skal prøve cymbalta for smerter. Men har også angst, agorafobi muligens med PL og sosial fobi, så hadde vært flott om den hjalp på det også. 

På pakken står det at cymbalta kun hjelper mot GAD. Det har jeg ikke. 

Men på utenlandske nettsteder står det at den virker mot andre typer angst også, som de nevnt ovenfor. 

Gjør den det, eller hjelper den ikke på sosial angst og agorafobi med panikklidelse? 

Takk for svar. 

Anonymkode: 822ea...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cymbalta er et SNRI (som venlafaxin/Efexor). Det virker både på sosial angst og panikklidelse.

Det koster enormt mye penger og arbeid å få godkjent en indikasjon i Norge. Hvis det er liten grunn til å tro at en kan kapre en stor del av markedet, finner ikke firmaene det verdt å ta kostnaden. Norge er litt arrogante på dette området. Om indikasjonen er godkjent i USA, EU eller Sverige, er ikke det nok til å overbevise norske myndigheter om at det vil virke på nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Ja synes det var rart at det står annerledes i Norge fremfor andre land. Men da forstår jeg. Visste ikke at de måtte godkjennes per land per type angst etc. 

Takk for svar. 

Da blir det spennende å se effekt på både smerter og angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...