Gå til innhold

Ikke mens, ikke gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg og sambuaren min slutta med prevansjon (kondom) for litt øve ett halvt år sida. Eg kan ikkje akkuratt sei at vi har prøvd så hardt å bli gravide (vi har ikkje brukt EL-tester og sånn) 8men vi har som regel sex ett par ganger i veka (plus/minus). 

Eg hadde uregelmessig mensen ganske lenge, og trudde no den hadde "stabilisert" seg etter 4 månader der den kom på dagen når den skulle.. men no er den 4 dagar sein og testene viser "ikkje gravid". Har heller ikkje hatt nåke serlig ømme bryster eller nåken av dei symptomene som eg pleier å ha i dagene før og under mensen. Føler meg ganske normal i kroppen, har litt kvit/blank utflod no og da kalenderen påsto at eg skulle hatt EL. 

Vi er begge 21 år gammal og alle rundt oss får ungar. Eg byrjar å lure på om da kan vere nåke gale med meg sida det ikkje har skjedd nåke enda... 

Anonymkode: eeca3...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Uregelmessig syklus (normalt 25-35 dager fra 1.til 1. blødningsdag) tyder på ujevn eller manglende eggløsning. Hvis det skjer ofte at syklus er på mer enn 35 dager, så kan du kontakte fastlegen for en sjekk, evt. bli henvist til gynekolog for videre utredning. Vanligvis venter man til det har gått ett år uten resultat.

Det er ikke nødvendig med eggløsningstester hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke. Så treffer dere de fruktbare dager. Det er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som er ca. 14 dager før neste menstruasjon.

Du husker å bruke folat og minimalt med alkohol?

Lykke til, vennlig hilsen Mette

PS Det er vel ganske sjelden at man i dag får barn når man er 21 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...