Gå til innhold

I dag.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Snakket med psykiater i dag og han sa det var ikke lett å ikke fokusere på plagene mine når det var så sterkt, han mente mye var angst og noe kunne være bivirkninger. Men han anbefalte meg å prøve å tenke mer positivt, ikke la de negative tankene overta. Da ble alt ofte negativt, men jeg prøver jo å se det positive hver dag. Det er alltid noe positivt å se hver dag, noe å være takknemlig over. Når det ble for ille anbefalte han meg å ta vival. Og latuda var for tidlig og vurdere, måtte gå på det noen uker til, så da får jeg fortsette med det. Og man kunne godt få mer matlyst av latuda sa han,noe den andre psykiateren nektet på. Og av seroquel som jeg tar. Han sa snille og rolige folk ofte hadde ekle tanker,de var redd for å drepe noen f.eks. Det er jo mer tvangstanker, og dem blir jeg ikke kvitt. Men var jo kjekt at han så på meg som snill og rolig da :) 

Så er det trening i dag, men har tenkt å si jeg slutter. Det er så tungt det der og jeg skjønner ikke vitsen med det. Er jo stor som et fjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Snakket med psykiater i dag og han sa det var ikke lett å ikke fokusere på plagene mine når det var så sterkt, han mente mye var angst og noe kunne være bivirkninger. Men han anbefalte meg å prøve å tenke mer positivt, ikke la de negative tankene overta. Da ble alt ofte negativt, men jeg prøver jo å se det positive hver dag. Det er alltid noe positivt å se hver dag, noe å være takknemlig over. Når det ble for ille anbefalte han meg å ta vival. Og latuda var for tidlig og vurdere, måtte gå på det noen uker til, så da får jeg fortsette med det. Og man kunne godt få mer matlyst av latuda sa han,noe den andre psykiateren nektet på. Og av seroquel som jeg tar. Han sa snille og rolige folk ofte hadde ekle tanker,de var redd for å drepe noen f.eks. Det er jo mer tvangstanker, og dem blir jeg ikke kvitt. Men var jo kjekt at han så på meg som snill og rolig da :) 

Så er det trening i dag, men har tenkt å si jeg slutter. Det er så tungt det der og jeg skjønner ikke vitsen med det. Er jo stor som et fjell. 

Fint å høre du er i dialog med psykiateren.

 

Men å slutte med treningen nå som du er godt i gang er veldig dumt. Du vil bare føle deg verre om du dropper den lille aktiviteten du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Fint å høre du er i dialog med psykiateren.

 

Men å slutte med treningen nå som du er godt i gang er veldig dumt. Du vil bare føle deg verre om du dropper den lille aktiviteten du har.

Men jeg orker ikke mer trening tror jeg, det er belastende å vite at jeg skal dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men jeg orker ikke mer trening tror jeg, det er belastende å vite at jeg skal dit. 

ok, om det ikke bryr deg hvordan det går med deg, så. Ingen vits i å diskutere med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

ok, om det ikke bryr deg hvordan det går med deg, så. Ingen vits i å diskutere med deg.

Oi, jeg bryr meg jo om hvordan det går. Men like greit å ikke diskutere det sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og avsluttet treningen,jeg fikk tilbud om at jeg kunne ta kontakt hvis jeg ville bli med senere. Får tenke litt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg ringte og avsluttet treningen,jeg fikk tilbud om at jeg kunne ta kontakt hvis jeg ville bli med senere. Får tenke litt på det. 

Ja tenkt på det du, mens kroppen blir enda mer umedgjørlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja tenkt på det du, mens kroppen blir enda mer umedgjørlig.

Det var da voldsomt. Har lyst å gå ned noen kilo før jeg blir med igjen ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var da voldsomt. Har lyst å gå ned noen kilo før jeg blir med igjen ihvertfall. 

Jeg høres nok streng ut, men ønsker deg bare det beste, og blir litt oppgitt når du ikke gjør det som jeg tror er best for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg høres nok streng ut, men ønsker deg bare det beste, og blir litt oppgitt når du ikke gjør det som jeg tror er best for deg :)

Okay :) Jeg er bare ikke i form for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har lyst å gå ned noen kilo før jeg blir med igjen ihvertfall. 

Er du den eneste på den treningen som ikke har perfekt kropp?

Jeg spør ikke for å refse deg, men jeg synes det er leit at verden blir mer og mer sånn at man må være ung, slank og pen for å gjøre helt normale ting som å trene, være på stranda, gå i svømmehallen osv. Jeg tvinger meg selv til å drite i disse "kravene" når det gjelder noe som jeg har godt av, som å trene eller gå på ski. Så kan jeg heller kutte ut ting som ikke har nytteverdi, som å bade utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Er du den eneste på den treningen som ikke har perfekt kropp?

Jeg spør ikke for å refse deg, men jeg synes det er leit at verden blir mer og mer sånn at man må være ung, slank og pen for å gjøre helt normale ting som å trene, være på stranda, gå i svømmehallen osv. Jeg tvinger meg selv til å drite i disse "kravene" når det gjelder noe som jeg har godt av, som å trene eller gå på ski. Så kan jeg heller kutte ut ting som ikke har nytteverdi, som å bade utendørs.

Nei det er faktisk flere overvektige der, og det ble jeg glad for å se. Så var ikke jeg den eneste,men jeg syns andre overvektige er fine. Jeg passer det ikke. 

Er du overvektig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei det er faktisk flere overvektige der, og det ble jeg glad for å se.

Da synes jeg ikke du skal definere deg som sluttet, men at du kommer når du orker. Tenk på at da blir det lettere for de andre u-perfekte der å fortsette også.

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er du overvektig da?

Jeg har BMI innenfor normalen, men jeg er langt fra kroppsidealet. Heldigvis vokste jeg opp i en tid da gnålet om kropp og utseende ikke var så konstant og overalt som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, laban skrev:

Da synes jeg ikke du skal definere deg som sluttet, men at du kommer når du orker. Tenk på at da blir det lettere for de andre u-perfekte der å fortsette også.

Jeg har BMI innenfor normalen, men jeg er langt fra kroppsidealet. Heldigvis vokste jeg opp i en tid da gnålet om kropp og utseende ikke var så konstant og overalt som nå.

Ja får se nå om latuda virker som det skal snart, da kan jeg sikkert takle mer enn jeg gjør nå og da kan jeg begynne igjen. 

Da er du jo ikke overvektig. Ja nå er det ekstremt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Så er det trening i dag, men har tenkt å si jeg slutter. Det er så tungt det der og jeg skjønner ikke vitsen med det. Er jo stor som et fjell. 

Du blir sikkert mindre av å slutte og trene. Lykke til.

Anonymkode: fda9c...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir sikkert mindre av å slutte og trene. Lykke til.

Anonymkode: fda9c...f19

Takk for det. Får slutte på medisiner da vet du, da går jeg ned i vekt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Takk for det. Får slutte på medisiner da vet du, da går jeg ned i vekt. 

 

Ikke for å være slem eller noe, men noen ganger høres du ut som en liten unge.

Uansett, så er det du selv som velger hva du vil gjøre ut av livet ditt og om du ønsker behandling eller ikke. Det er du selv som må finne ut hva du må gjøre og hva du må fylle dagene med for å få en best mulig og meningsfull hverdag. 

Mitt mål er ikke å bli 100% frisk for det tror jeg ikke er mulig, men å få en hverdag som gir mening og kanskje litt glede. Om det betyr at jeg må ta medisiner hver dag, eller må kutte ned på noen ting jeg ønsker å gjøre, eller å passe på at jeg legger meg kl. 21 hver kveld så får jeg gjør det. Ja jeg går glipp av en god del av det jeg har brukt å gjøre, men jeg kan få det bra uten å gjøre alt som tidligere. Selvfølgelig så ønsker de fleste å bli frisk, men noen ganger må man bare godta at det ikke er mulig. Å jeg tror at hvis man klarer å godta at man er syk og falle til ro med det så blir alt litt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fionys skrev:

Ikke for å være slem eller noe, men noen ganger høres du ut som en liten unge.

Uansett, så er det du selv som velger hva du vil gjøre ut av livet ditt og om du ønsker behandling eller ikke. Det er du selv som må finne ut hva du må gjøre og hva du må fylle dagene med for å få en best mulig og meningsfull hverdag. 

Mitt mål er ikke å bli 100% frisk for det tror jeg ikke er mulig, men å få en hverdag som gir mening og kanskje litt glede. Om det betyr at jeg må ta medisiner hver dag, eller må kutte ned på noen ting jeg ønsker å gjøre, eller å passe på at jeg legger meg kl. 21 hver kveld så får jeg gjør det. Ja jeg går glipp av en god del av det jeg har brukt å gjøre, men jeg kan få det bra uten å gjøre alt som tidligere. Selvfølgelig så ønsker de fleste å bli frisk, men noen ganger må man bare godta at det ikke er mulig. Å jeg tror at hvis man klarer å godta at man er syk og falle til ro med det så blir alt litt enklere.

Ja det skrev jeg mer på trass, skal prøve å ta medisinene nå og se hvordan det går. 

Tror aldri jeg får et normalt liv jeg heller, kommer alltid til å kjenne energier og bli fort sliten. Så det er ikke mulig å bli "frisk", det har jeg innsett. Jeg er som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionys skrev:

Ikke for å være slem eller noe, men noen ganger høres du ut som en liten unge.

Uansett, så er det du selv som velger hva du vil gjøre ut av livet ditt og om du ønsker behandling eller ikke. Det er du selv som må finne ut hva du må gjøre og hva du må fylle dagene med for å få en best mulig og meningsfull hverdag. 

Mitt mål er ikke å bli 100% frisk for det tror jeg ikke er mulig, men å få en hverdag som gir mening og kanskje litt glede. Om det betyr at jeg må ta medisiner hver dag, eller må kutte ned på noen ting jeg ønsker å gjøre, eller å passe på at jeg legger meg kl. 21 hver kveld så får jeg gjør det. Ja jeg går glipp av en god del av det jeg har brukt å gjøre, men jeg kan få det bra uten å gjøre alt som tidligere. Selvfølgelig så ønsker de fleste å bli frisk, men noen ganger må man bare godta at det ikke er mulig. Å jeg tror at hvis man klarer å godta at man er syk og falle til ro med det så blir alt litt enklere.

Dette var et fint svar som jeg også hadde nytte av å lese :) 

Anonymkode: f877a...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...