Gå til innhold

Erfaring med Buspirone for sterk angst? (evt bedre medesin mot angst?)


mariusg

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med sterk separasjonsangst, Jeg har gått fra effexor (venlafaxin) troppevis ned fra 300mg til 35mg (er forsatt ikke ferdig med nedtrapping), og samtidig trappet opp buspirone til 15mg x 3. ned-opp-trappingen har vert rett og slett forferdelig med mye panikkanfall. Jeg har nå gått på buspirone siden nyttår, og merker ikke stor forskjell. Jeg tror jeg er verre nå enn hva jeg var når jeg gjekk på effexor... Hvor lenge går det før denne evt virker? eller er det trykt å si denne ikke virker for meg? Jeg går nå på 15mg x 3. Er det andre piller som har bedre effekt? jeg har prøvd cipralex 20mg (2år), effexor 300mg (1år) og buspirone 15mg x 3 (1.5 måned) alle med minimal effekt... effexor hadde mye bivirkninger...

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Da jeg snakket med psykiateren jeg pleide å gå til, sa han att det var få som fikk god effekt av buspiron. Noen få ble mye bedre, mens de fleste ikke merket noe som helst av den. Mye av grunnen til at den fortsatt er på markedet, er att det ikke finnes lignende medisiner i følge den psykiateren jeg gikk til.

 

Selv har jeg god effekt av Zoloft 150 mg.

 

Ellers har man slike vanedannende medisiner som kan funke hvis du er forsiktig og ikke tar annet enn i full krise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er den samme som den som skrev forrige innlegg om separasjonsangst, kan du ikke forvente mer enn at medisiner inkl. Buspirone tar toppene av den verste angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Worrysome plenty said:

Da jeg snakket med psykiateren jeg pleide å gå til, sa han att det var få som fikk god effekt av buspiron. Noen få ble mye bedre, mens de fleste ikke merket noe som helst av den. Mye av grunnen til at den fortsatt er på markedet, er att det ikke finnes lignende medisiner i følge den psykiateren jeg gikk til.

 

Selv har jeg god effekt av Zoloft 150 mg.

 

Ellers har man slike vanedannende medisiner som kan funke hvis du er forsiktig og ikke tar annet enn i full krise..

 

Skal jeg vere heilt ærlig og ser tilbake er jeg mye verre nå med buspiron, skal snakke med psykiateren min imorgen for å se om vi kan prøve noe annet.

Jeg har sobril i nøden, men bruker den svert lite, da må det virkelig være nød.

 

1 hour ago, kupton said:

Hvis du er den samme som den som skrev forrige innlegg om separasjonsangst, kan du ikke forvente mer enn at medisiner inkl. Buspirone tar toppene av den verste angsten.

Det var meg ja 😅

Problemet er at jeg føler ikke at den tar toppenen engang, jeg kan ikke si at noen av di jeg har prøvd har tatt noe som helst av separasjonsangsten, den er like gale som før, men det di har hjelpt på før var panikk, bekymring og depresjon... Nå er jeg heilt ute, hvis jeg er ærlig og tenker tilbake er jeg mye verre nå en når jeg gjekk på effexor. Nå kjenner jeg meg nervøs og deprimert hele tiden med en god del panikkanfall, noe som jeg ikke hadde så mye av før...

Jeg forventer ikke at den skal ta alt av angsten, men hadde den bare tatt litt så jeg hadde klart å øve 😕 Den er så intens at jeg klarer ikke å øve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå snakket med psykiateren min, og har nå byttet til Zoloft for å prøve det, men sammen med buspirone i første omgang. Jeg skal også slutte heilt med effexor (er bare på 35mg) og gå over til Zoloft. Jeg håper dette virker bedre på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker atarax mot angsten. Den tar de verste  toppene, men kjenner fortsatt angsten i hverdagen. Går på laveste dose, så skal spørre om å trappe opp litt for å se om det kan dempe angsten mer 

Anonymkode: 86376...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...