Gå til innhold

Frivillig innleggelse..


YouKnowWho

Anbefalte innlegg

Jeg er i den situasjonen der jeg ser at frivillig innleggelse er en nødvendighet for å ikke ødelegge meg selv mer. Jeg har bp 2 og generalisert angst blant annet. Hverdagen min preges av angsten, til den grad at jeg unngår å gjøre ting. Er også nedi et dypt depresjonshull..

Spørsmålet jeg stiller meg selv er; hva kan en innleggelse gjøre for meg? Hva vil jeg få ut av det?

Jeg ønsker selv denne innleggelsen fordi jeg vet hvilken vei det kan gå om jeg ikke får noe hjelp snart. Er for tiden ikke suicidal, men kan ikke utelukke at det kan skje om dette fortsetter. Men samtidig klarer jeg ikke se hvordan noen kan hjelpe meg. Hva vil feks fastlegen si om det å be om innleggelse? 

Så er det noen her som har vært i samme båt og kan fortelle litt om hvordan de opplevde en innleggelse og om du kom deg opp fra det svarte hullet?

Takk for at du tok deg tid til å lese! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, YouKnowWho skrev:

Jeg er i den situasjonen der jeg ser at frivillig innleggelse er en nødvendighet for å ikke ødelegge meg selv mer. Jeg har bp 2 og generalisert angst blant annet. Hverdagen min preges av angsten, til den grad at jeg unngår å gjøre ting. Er også nedi et dypt depresjonshull..

Spørsmålet jeg stiller meg selv er; hva kan en innleggelse gjøre for meg? Hva vil jeg få ut av det?

Jeg ønsker selv denne innleggelsen fordi jeg vet hvilken vei det kan gå om jeg ikke får noe hjelp snart. Er for tiden ikke suicidal, men kan ikke utelukke at det kan skje om dette fortsetter. Men samtidig klarer jeg ikke se hvordan noen kan hjelpe meg. Hva vil feks fastlegen si om det å be om innleggelse? 

Så er det noen her som har vært i samme båt og kan fortelle litt om hvordan de opplevde en innleggelse og om du kom deg opp fra det svarte hullet?

Takk for at du tok deg tid til å lese! 

Har du vært innlagt tidligere?

Anonymkode: 88e7d...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vært innlagt tidligere?

Anonymkode: 88e7d...aba

Ja, men bare på akuttpost hos dps i ei uke. Men der kunne jeg gå ut og dra hjem som jeg ville, eneste kravet var at jeg sov der. Så ikke akkurat noe hjelp i det. Derfor jeg tenker at frivillig innleggelse på avdeling kan være bedre? Eller er det samme opplegget der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎02‎.‎2019 den 19.06, YouKnowWho skrev:

Jeg er i den situasjonen der jeg ser at frivillig innleggelse er en nødvendighet for å ikke ødelegge meg selv mer. Jeg har bp 2 og generalisert angst blant annet. Hverdagen min preges av angsten, til den grad at jeg unngår å gjøre ting. Er også nedi et dypt depresjonshull..

Spørsmålet jeg stiller meg selv er; hva kan en innleggelse gjøre for meg? Hva vil jeg få ut av det?

Jeg ønsker selv denne innleggelsen fordi jeg vet hvilken vei det kan gå om jeg ikke får noe hjelp snart. Er for tiden ikke suicidal, men kan ikke utelukke at det kan skje om dette fortsetter. Men samtidig klarer jeg ikke se hvordan noen kan hjelpe meg. Hva vil feks fastlegen si om det å be om innleggelse? 

Så er det noen her som har vært i samme båt og kan fortelle litt om hvordan de opplevde en innleggelse og om du kom deg opp fra det svarte hullet?

Takk for at du tok deg tid til å lese! 

 Hva slags hjelp tenker du at du kan få under en innleggelse som du ikke kan få mens du bor hjemme? 

Du spør hva fastlegen vil si om å søke en innleggelse, og det vil sannsynligvis i stor grad avhenge av hvorvidt det er realistisk at en innleggelse vil hjelpe deg til å få et bedre liv i etterkant av innleggelsen. 

Hvor motivert er du til å utfordre angsten din under en innleggelse? Vil du være villig til å eksponere deg for ting du ikke ønsker å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Mange som har et ønske om å bli innlagt har først og fremst et ønske om å bli tatt vare på. Ikke noe galt i det, men når de blir innlagt begynner de ofte å kjede seg eller føler ikke at de blir tatt vare på slik de hadde håpt og begynner å lengte hjem. (Er mitt inntrykk.)

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, YouKnowWho skrev:

Ja, men bare på akuttpost hos dps i ei uke. Men der kunne jeg gå ut og dra hjem som jeg ville, eneste kravet var at jeg sov der. Så ikke akkurat noe hjelp i det. Derfor jeg tenker at frivillig innleggelse på avdeling kan være bedre? Eller er det samme opplegget der?

Du hadde nok hatt mer utbytte av å bli lagt inn på døgnenheten. Der må du følge planene for dagen og du får god behandling.

Anonymkode: 88e7d...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, YouKnowWho skrev:

Ja, men bare på akuttpost hos dps i ei uke. Men der kunne jeg gå ut og dra hjem som jeg ville, eneste kravet var at jeg sov der. Så ikke akkurat noe hjelp i det. Derfor jeg tenker at frivillig innleggelse på avdeling kan være bedre? Eller er det samme opplegget der?

Det er ikke samme opplegg på avdeling, der er det rutiner du skal være med på. 

Anonymkode: 281bc...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, frosken said:

 Hva slags hjelp tenker du at du kan få under en innleggelse som du ikke kan få mens du bor hjemme? 

Du spør hva fastlegen vil si om å søke en innleggelse, og det vil sannsynligvis i stor grad avhenge av hvorvidt det er realistisk at en innleggelse vil hjelpe deg til å få et bedre liv i etterkant av innleggelsen. 

Hvor motivert er du til å utfordre angsten din under en innleggelse? Vil du være villig til å eksponere deg for ting du ikke ønsker å gjøre?

Det jeg trenger er nok tettere oppfølging enn hva jeg får idag. Idag har jeg kontakt med psyk.sykeleier sånn ca hver 14.dag. Jeg kan nok få oftere men føler kanskje på det at hun ikke kan hjelpe meg mer enn hva hun gjør idag.. muligens også en revurdering av medisinene jeg går på..

Så lenge jeg får oppfølging før, i og etter eksponeringen så er er jeg villig til å prøve å utfordre angsten. Per idag klarer jeg det ikke, men håper å kanskje få hjelp til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...