Gå til innhold

Rett tidspunkt for samleie i forhold til eggløsning


For gammel

Anbefalte innlegg

Jeg blir 38 dette året kjærest er 41. Endelig prøver vi å få barn . Las at det var tilstrekkelig med samleie hver 2dag. Men burde vi og hatt på dagen for eggløsning? For med annenhver dag traff vi dagen før og dagen etter. Var til gynekolog i oktober og fikk beskjed om at jeg i forhold til alder og eggreserve lå " midt på treet" ingen garanti om et år. Kan vi enda forsøke et halvt år før nærmere utredning eller bør søke hjelp etter kortere tid etter og ha " kastet bort" 3- 4 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har  litt uregelmessig menstruasjoner som varierer som regel 1-2dager . samboer  har praktisert å hoppe av i svingen i eit år og men vi har ikke praktisert sikre perioder. ( Jeg har vel heller prøvd i og ha samleie  i tidspunkt rundt eggløsningen, men ofte kun 1gang i løp av perioden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette, jeg er 37 og vi skal prøve å få nr 3 nå.

I denne alderen; hvor lenge kan/bør man prøve før man oppsøker hjelp?

Anonymkode: b8f64...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Se mitt svar til Bebba, Det gjelder også for dere. Sjansen per måned for vellykket graviditet er ca 10%, så det er å smøre seg med tålmodighet. Du snakker om å kaste bort tiden. Det er dessverre ingen effektiv kur for redusert fruktbarhet i høye alder, da gjelder det om å ha tålmodighet. Etter et halvt til ett år kan dere starte utredning, men det ser jo ut til at du allerede har vært til gynekolog, i og med at eggreserven er vurdert?

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...