Gå til innhold

Dissosiasjon/flere som har det sånn?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Viktig å spørre hva de mener,det er lett å misforstå det vet jeg. 

Det å spørre sliter jeg med, var bare skjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Det å spørre sliter jeg med, var bare skjokkert.

Åja,men det er viktig at du spør for din egen del, du får ta det som en utfordring. Har blitt mye sjokkert jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo tenke det at jeg bare er sånn, har alltid tenkt det. Dette har ikke noe med medisiner å gjøre heller,hvis ikke latuda fremprovoserer det da. Psykiateren skrev jo jeg var noe sliten, noe apatisk og lettere deprimert. Var ikke det uten medisiner. 

Så uten medisin så er du ikke sliten, apatisk eller deprimert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fionys skrev:

Så uten medisin så er du ikke sliten, apatisk eller deprimert?

Jo kanskje, men ser ikke hva medisiner gjør for meg nå, men mulig det er for tidlig. Bare mener det er ikke vits å ta dem hvis de ikke gir annet enn bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo kanskje, men ser ikke hva medisiner gjør for meg nå, men mulig det er for tidlig. Bare mener det er ikke vits å ta dem hvis de ikke gir annet enn bivirkninger. 

Du må ikke være så utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei får vel ha litt tålmodighet. 

1,5 år har jeg brukt litium som et forsøk på å se om det vil hjelpe meg. Over et halvt år har jeg vært uten psykiater til å følge opp det her forsøket. Er vel ikke så lenge til de gir opp å prøve og hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Vi var på middagsbesøk i dag og jeg tok vival før det, tenkte jeg klarte meg bra. Men så sier mannen når vi kommer hjem "Du er jo helt fjern, sitter der og stirrer ut i luften mens andre snakker og er i din egen verden". "Hun er i aliens verden" sa min datter. Plutselig nå kommer det opp igjen eller tar de det opp,og datteren min og de hadde snakket til meg flere ganger uten at de fikk respons, jeg bare stirret rett frem. Vil jo ikke være sånn,men tror jeg alltid har vært sånn for jeg har hørt folk si "Hallo jorden kaller, hvor er du"?. På modum kalte de det dissosiasjon, men lurer på er det virkelig det? Det jeg merker er at alt blir borte på en måte og får ikke med meg hva folk sier. Men om jeg er i en annen verden, hvor da? 

Jeg synes Modums forståelse av dette høres fornuftig ut. Du er ikke i noen annen verden, oppmerksomheten din er bare ikke til stede i øyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fionys skrev:

1,5 år har jeg brukt litium som et forsøk på å se om det vil hjelpe meg. Over et halvt år har jeg vært uten psykiater til å følge opp det her forsøket. Er vel ikke så lenge til de gir opp å prøve og hjelpe meg.

Å. Har det hjulpet deg da? Det er rart du ikke har psykiater til å følge deg opp, de burde følge opp sånt. Får ikke håpe de gir opp å hjelpe deg, og du gjør jo som de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes Modums forståelse av dette høres fornuftig ut. Du er ikke i noen annen verden, oppmerksomheten din er bare ikke til stede i øyeblikket. 

Ok da stoler jeg på det, de var ganske proffesjonelle på modum og kunne mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes Modums forståelse av dette høres fornuftig ut. Du er ikke i noen annen verden, oppmerksomheten din er bare ikke til stede i øyeblikket. 

Og det har vel ingenting med psykose å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Å. Har det hjulpet deg da? Det er rart du ikke har psykiater til å følge deg opp, de burde følge opp sånt. Får ikke håpe de gir opp å hjelpe deg, og du gjør jo som de sier. 

Ble plutselig og samtidig uten både psykolog og psykiater så ble et opphold i behandlingen. Vet ikke helt om det hjelper, vet egentlig ikke om noe hjelper så veldig mye, har begynt å tenke at det er noe rart med meg siden lite eller ingenting hjelper. Så kan jo løsninga samtidig være følelser, så enkelt og så vanskelig på engang. Eller kanskje det er at jeg må begynne å leve for meg selv, altså ikke bare holde meg i livet og leve for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Merker delvis at jeg blir "tom" i blikk og hode, men "orker" liksom ikke å vende tilbake. Som regel ungene som kommenterer. I tillegg har jeg uvirkelighetsfølelse, men usikker på om det er noen sammenheng mellom dette/ opptrer som regel ikke samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Fionys skrev:

Ble plutselig og samtidig uten både psykolog og psykiater så ble et opphold i behandlingen. Vet ikke helt om det hjelper, vet egentlig ikke om noe hjelper så veldig mye, har begynt å tenke at det er noe rart med meg siden lite eller ingenting hjelper. Så kan jo løsninga samtidig være følelser, så enkelt og så vanskelig på engang. Eller kanskje det er at jeg må begynne å leve for meg selv, altså ikke bare holde meg i livet og leve for andre.

Klart du skal leve for eg selv, det er ditt liv.Kan ikke legen henvise deg på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, susis skrev:

Jeg har det også sånn. Merker delvis at jeg blir "tom" i blikk og hode, men "orker" liksom ikke å vende tilbake. Som regel ungene som kommenterer. I tillegg har jeg uvirkelighetsfølelse, men usikker på om det er noen sammenheng mellom dette/ opptrer som regel ikke samtidig. 

Ja sånn er det,min sønn hentet meg ofte tilbake da han var liten...bare hørte "Mamma,mamma". Det er som å være langt borte. Jeg har også det med uvirkelighetsfølelse og ut av kroppen opplevelse, men det er noe annet tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, mariusg skrev:

For meg virker det som i en "painless world" siden jeg har ikke merket noe ubehag i den "verden".

Tror det du opplever er bare normal virkning av benzodiazepiner. Painless world som du beskriver er grunnen til at så mange havner i misbruk. Benzo kan være nyttig, men må brukes med stor forsiktighet i avgrensede perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja sånn er det,min sønn hentet meg ofte tilbake da han var liten...bare hørte "Mamma,mamma". Det er som å være langt borte. Jeg har også det med uvirkelighetsfølelse og ut av kroppen opplevelse, men det er noe annet tror jeg. 

Jeg tror også det er to forskjellige ting. Jeg tror dette med å falle ut er dissosiasjon, som du skriver. Men når jeg googler dissosiasjon, ser jeg at det enkelte steder beskrives som derealisasjon/ depersonalisasjon, så da blir jeg litt forvirret. Men det oppleves helt forskjellig. I det siste er jeg jo til stede, men alt er rart/ ubehagelig. I den andre er jeg "borte", som i en transe. Kan også ha likheter med slik epilepsi hvor en forsvinner noen øyeblikk av gangen. Jeg tror det er mye det samme, men at epilepsi er nevrologisk betinget, mens dissosiasjon er psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, susis skrev:

Jeg tror også det er to forskjellige ting. Jeg tror dette med å falle ut er dissosiasjon, som du skriver. Men når jeg googler dissosiasjon, ser jeg at det enkelte steder beskrives som derealisasjon/ depersonalisasjon, så da blir jeg litt forvirret. Men det oppleves helt forskjellig. I det siste er jeg jo til stede, men alt er rart/ ubehagelig. I den andre er jeg "borte", som i en transe. Kan også ha likheter med slik epilepsi hvor en forsvinner noen øyeblikk av gangen. Jeg tror det er mye det samme, men at epilepsi er nevrologisk betinget, mens dissosiasjon er psykisk. 

Det høres rett ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bergogdal skrev:

Tror det du opplever er bare normal virkning av benzodiazepiner. Painless world som du beskriver er grunnen til at så mange havner i misbruk. Benzo kan være nyttig, men må brukes med stor forsiktighet i avgrensede perioder.

Om det er det samme som jeg opplever, har det ingenting med medisiner å gjøre. Og varigheten er alt fra noen  sekunder/ minutter, avhengig om noen henter deg inn igjen eller ikke .Men det kan hende jeg har misforstått stjernestøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bergogdal skrev:

Tror det du opplever er bare normal virkning av benzodiazepiner. Painless world som du beskriver er grunnen til at så mange havner i misbruk. Benzo kan være nyttig, men må brukes med stor forsiktighet i avgrensede perioder.

Det er nok ikke det for min del. Har opplevd dette i mange år, med og uten benzo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...