Gå til innhold

Depresjon i opptrapping av lamictal?


susis

Anbefalte innlegg

Jeg er så frustrert og rådvill. Har siden slutten av november vært på utprøving og opptrapping av lamictal. Jeg har nå akkurat gått opp til 300, og serumskonsentrasjonen tror jeg er ok (ut fra hva den var på 100/ skal måle på 300). Jeg merket ganske raskt tydelig bedring. Så gikk jeg litt raskt opp, deretter til en slag normal igjen, og nå er jeg verre enn jeg har vært på lenge. Det er en mix av angst og depresjon (muligens mest angst) og fortvilelse over at jeg har blitt dårlig igjen. Bør jeg begynne med antidep ved siden av, eller kan det være normalt å gå så ned igjen så lenge etter jeg har begynt på medisinene. Må nevne at jeg i tillegg har nakke/ kjeveproblematikk, og at jeg i den perioden det forverret seg har gått til behandling hos kiropraktor for dette - og lurer på om dette kan spille inn.

Er det normalt å svinge ned så lenge etter man har startet med lamictal - eller betyr dette at medisinen ikke er rett for meg/ jeg må bruke noe annet ved siden av. (Skal selvfølgelig ta det med lege, men ønsker å høre andres erfaringer ift opptrapping, om det gradvis ble bedre - eller om svingningene vedvarte ganske lenge)

 

Endret av susis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte laaaaang tid, og ble ikke bra før jeg var oppe i 600 mg. Har vært stabil over ett år nå, så ikke mist motet. Lamictal har endret livet mitt, og nå har jeg det stort sett veldig bra! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...