Gå til innhold

Angst eller depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går med en svært ubehagelig følelse - vanskelig å beskrive og jeg forstår ikke om det er depresjon eller angst. Det føles som det er begge deler samtidig. Jeg kan f.eks gli ut av søvn og rett inn i denne tilstanden. Det gjør det nesten umulig for å meg å starte dagen. Jeg blir så totalt slått ut. Som et eksperiment for å prøve å forstå hva dette er, har jeg tatt sobril i lav dose - og alt forsvinner. Kan dette være en indikasjon på at det er angst, eller ville sobril også hjulpet (midlertidig)  på depresjon. Og går det i det hele tatt an å snakke om "depresjonsanfall" (Av en eller annen grunn er det så viktig for meg å finne ut om det er angst eller depresjon/ begynner å oppdage at jeg har mer angst enn jeg trodde). 

Det som også er merkelig er at jeg nå, med lav dose sobril, ikke klare å gjenkalle følelsen som slo meg så totalt ut da jeg våknet. Det eneste som sitter igjen er en enorm tristhet fordi jeg har det slik, ikke forstår hva det er, og ikke vet hva jeg skal gjøre for å hindre at det kommer tilbake.  

Anonymkode: 57335...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Dette er angst.

Depresjon er en vedvarende tilstand, selv om den kan variere i intensitet. Sobril har ingen antidepressiv effekt.

Takk for svaret ditt!! Jeg har for tiden også mye angst i løpet av dagen, men dette er mer "typisk" angst - med kroppslige symptomer, tanker som eskalerer osv. Lurer på hvordan jeg skal jobbe med denne( angsten) som er der idet jeg våkner/ er i halvvåken tilstand. 

Beklager om spørsmålet er merkelig, men vil sobril i teorien ikke kunne "lette/fjerne" depresjon midlertidig/ så lenge tabletten virker? Sånn at det ikke er noen tvil om at det er angst hvor sobril hjelper. 

Anonymkode: 57335...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...