Gå til innhold

Vil vi se internett kun for de utvalgte i fremtiden fordi vi "er blitt fange"i eget nett?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Det hørtes litt slik ut på noen av ekspertene i media på grunn av de nye personvernregler? Er dette riktig forstått tror dere? Hvordan vil et sånt fremtid internett bli? Er der grupper mennesker som vil bli holdt utenfor eller blir bruksområdene bare veldig forskjellig mellom mennesker? Enkelte grupper har bare tilgang til reklamebasertr ting og offentlige register og helseopplysninger om seg selv? ( de som bare trenger oppslagsfunksjoner)  Produsenter og konsumenter liksom?  Produsenter som kanskje først og fremst finnes i utlandet?Hva med kostnader? Blir det som med sigaretten? Vi må " avlæres" ting og må på avvenningskurs vi som så lett blir avhengig av ting.? Blir det en enda mer håpløs tilværelse for mange? Eller bare mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Det hørtes litt slik ut på noen av ekspertene i media på grunn av de nye personvernregler? Er dette riktig forstått tror dere? Hvordan vil et sånt fremtid internett bli? Er der grupper mennesker som vil bli holdt utenfor eller blir bruksområdene bare veldig forskjellig mellom mennesker? Enkelte grupper har bare tilgang til reklamebasertr ting og offentlige register og helseopplysninger om seg selv? ( de som bare trenger oppslagsfunksjoner)  Produsenter og konsumenter liksom?  Produsenter som kanskje først og fremst finnes i utlandet?Hva med kostnader? Blir det som med sigaretten? Vi må " avlæres" ting og må på avvenningskurs vi som så lett blir avhengig av ting.? Blir det en enda mer håpløs tilværelse for mange? Eller bare mye bedre?

Nei, det har jeg ikke noe tro på. Du kan helt sikkert utfolde deg på nettet så lenge du vil. 

Folk flest blir ikke stengt ute. Tvert om har jeg inntrykk av at kun ekspertene er veldig opptatt av sikkerhet og personvern. En del IT folk ligger unna Facebook og sjekker innstillingene i Google.

Folk vil bli stadig mer vant til å bli overvåket av FB og Google, og ser snart ikke problemet med at alle bevegelser bli logget. Ærlig talt er det ikke noe problem for de fleste heller. Off topic: Jeg tror generelt at aksepten for å bli overvåket vil stige. Folk vil snart godta kameraer på hvert hjørne for å stoppe ran, voldtekt og terror. 

Det er min spådom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har da også veldig overflatiske kunnskaper om dette tema både som deltager og premissgiver.  Uansett takknemmelig for svar.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Fikk melding i går for øvrig om at det akkurat nå lønner seg å lade mobiltelefonen før måneden går ut fordi det er rabatt. Lader man nå beholder man rabatten i ny måned. Det er vel der de stor kostnadene for bruker ligger så langt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Fikk melding i går for øvrig om at det akkurat nå lønner seg å lade mobiltelefonen før måneden går ut fordi det er rabatt. Lader man nå beholder man rabatten i ny måned. Det er vel der de stor kostnadene for bruker ligger så langt.?

jeg betaler fastpris.

Anonymkode: 87c99...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...