Gå til innhold

Veien videre?


Villanda

Anbefalte innlegg

Bare psykologer i DPS  og psykiatere kan henvise til TMS. Bortsett fra det (etter jeg har gjort en innsats for å få økt Lamictal), kan jeg kanskje ha nok med samtaler med psyk. spl. i kommunens psykiatritjeneste. Men hva hvis jeg får behov for ny runde TMS? Fastleger kan heller ikke henvise. Bør jeg da, hvis mulig være i systemet til DPS? Kan man det uten å gå der fast? Eller er det bedre å ta det akutt hvis behovet skulle dukke opp? Synes det blir styrete. Også dumt å gå fast på DPS hvis jeg kan greie meg med hjelp fra psykiatritjenesyen i kommunen, hva då med LEON-prinsippet? Idealet er jo å være så stabil at TMS ikke trengs, men vet ikke om det blir slik, og TMS virker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, kupton skrev:

Tenk som om det var en somatisk sykdom. Det skal fungere på samme måte.

Ok. Prøver å se det for meg, men litt usikker.  Kommer egentlig ikke på noe i somatikken hvor ikke fastleger kan henvise. Hvis fastlegen kunne henvise hadde det ikke vært noe problem!

Tipper man da ikke bare kan "bli liggende" i systemet? Så da, når jeg blir dårlig, må jeg kontakte fastlege, som henviser til DPS som kan henvise til TMS? Akutt-time må man vel være temmelig dårlig for å få? Dumt å vente til en blir veldig dårlig,  jeg trenger lengre tids behandling fir p bli bra da, og jeg greier mindre å jobbe - mer lidelse for meg og lite samfunnsøkonomisk. Men ikke sikker jeg er syk nok til.å gå fast hos DPS heller. Ønsker egentlig ikke gå regelmessig noe sted, ønsker sjelden kontakt når frisk og hyppigere når dårlig.

Får bare prøve å bli i stemningspoliklinikken, få ny avtale en måned etter sommersolverv (Det Det heter??). 🤣. Det er da jeg pleier gå ned, en måned etter sola snur, sommer som vinter.

Kommer til å savne å ha det slik jeg har hatt det med min nåværende behandler  som skal slutte. Jeg har kunnet kontakte henne når behov, selv om det har vært perioder hvor jeg har hatt lite behov for hjelp fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en del av det som skal gjøres i forbindelse med behandling med TMS. En skal legge en plan for hva du og de skal gjøre ved evt tilbakefall. Det er en del av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, kupton skrev:

Dette er en del av det som skal gjøres i forbindelse med behandling med TMS. En skal legge en plan for hva du og de skal gjøre ved evt tilbakefall. Det er en del av jobben.

At jeg spør de på poliklinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...