Gå til innhold

Gravid med hormonspiral?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har hatt hormonspiral i 2.5år ca. Har egentlig blødd endel siden, hatt blødning ca ei gang i mnd som vanlig - bare mindre blødninger. Nå i 2 mnd har jeg ikke hatt noen blødninger, men hatt murringer inmimellom, så har tenkt at det kommer en blødning like etter. Det gjør det ikke. Kan jeg være gravid? Tok celleprøve for 3mnd siden, alt var fint. 

Hadde for 3 dager siden spotting etter samleie. Er det noe jeg bør ta på alvor? Tenker det er unødvendig å ta nok en celleprøve? Hilsen meg på 30:-) 

Anonymkode: b079b...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mest sannsynlig er det hormonspiralen som er årsak til manglende menstruasjoner, det skjer hos ca. 20-25%. Jeg anbefaler at man første gangen menstruasjonen uteblir tar en graviditetstest. Du behøver ikke å ta ny celleprøve. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...