Gå til innhold

Skremt av blod i urinen


Bloodzilla

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et gjentakende og lite delikat problem, nemlig at jeg under svangerskapene mine nesten daglig har blod i urinen. Utenom svangerskapene går det i perioder, at jeg har blod i urinen kanskje 2 av 4 uker. Det hele begynte når jeg gikk gravid første gang i 2014. Jeg sleit mye med UVI og et av de første symptomene var blod i urinen. Og siden den tid har det aldri gitt seg. Noen ganger har jeg UVI mens jeg ser blod, andre ganger ikke. Nå er jeg gravid for tredje gang og har siden positiv test hatt veldig synlig blod i urinen hver dag. Jeg har ingen symptomer på UVI, ingen smerter, ingen klumper eller «slimete» blod, men det ser altså ut som jeg tisser rød ferdigblandet husholdningssaft. Legen skjønner ingenting hun heller. Tidligere leger har bagatellisert det. Gynekolog har skyldt på lettblødende livmorhalsvegg (men ville det ikke vært klumper da?). Men spørsmålet mitt blir da som følgende; kan jeg slå meg til ro med at dette er ufarlig siden jeg aldri har hatt smerter i forbindelse med blod i urin?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis er synlig blod i urin noe som krever spesialundersøkelse for å utelukke polypper eller kreft i blæren. Det at du har hatt symptomet siden første graviditet tyder på at det ikke er noe alvorlig, men jeg synes likevel at du burde vurderes av en urolog (urinveisspesialist). Hør med din fastlege. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...