Gå til innhold

Hvor mye truxal?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Tok 200 mg seroquel, 10 mg vival og 120 mg truxal i natt, bare lurer på om jeg kan ta mer truxal? Sykepleieren skulle spørre psykiateren men får sikkert ikke svar før i morgen eller en an dag. De er så små de pillene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    26

  • AnonymBruker

    10

  • ISW

    1

  • lillegutt_80

    1

Mest aktive i denne tråden

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 20cf7...a2f

Dette er en annen psykiater og man kan vel ta ubegrenset av ap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dette er en annen psykiater og man kan vel ta ubegrenset av ap?

Vi har ikke lov til å svare på medisindose-spørsmål her. 

Anonymkode: 082ab...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke lov til å svare på medisindose-spørsmål her. 

Anonymkode: 082ab...f51

Ok. Forstår ikke hva som er så galt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Forstår ikke hva som er så galt med det. 

Du kan sikkert slå opp på Felleskatalogen selv.

Anonymkode: 082ab...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan sikkert slå opp på Felleskatalogen selv.

Anonymkode: 082ab...f51

Takk, det tenkte jeg ikke på. Skal se i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker slike medisiner for søvn er det ikke nødvendigvis slik at mer medisin gir bedre søvn. Ofte er det slik at medisinen skifter karakteristikk når dosen endres, slik at man får søvneffekt ved lave doser og andre effekter når dosen heves. 

Jeg synes ikke du skal heve dosen ukritisk. Konsekvensen blir bare at du får uønskede effekter (f.eks matlyst, avflating, evt stimulering, osv)

Og det samme gjelder benzo og tilsvarende sovemedisiner. Høye doser gir paradoksale effekter, og hjelper absolutt ikke på søvn.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvis du bruker slike medisiner for søvn er det ikke nødvendigvis slik at mer medisin gir bedre søvn. Ofte er det slik at medisinen skifter karakteristikk når dosen endres, slik at man får søvneffekt ved lave doser og andre effekter når dosen heves. 

Jeg synes ikke du skal heve dosen ukritisk. Konsekvensen blir bare at du får uønskede effekter (f.eks matlyst, avflating, evt stimulering, osv)

Og det samme gjelder benzo og tilsvarende sovemedisiner. Høye doser gir paradoksale effekter, og hjelper absolutt ikke på søvn.

Ok, må være rett det du skriver her siden jeg ikke blir trøtt. Og er oppe og spiser om nettene, nå får det være nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvis du bruker slike medisiner for søvn er det ikke nødvendigvis slik at mer medisin gir bedre søvn. Ofte er det slik at medisinen skifter karakteristikk når dosen endres, slik at man får søvneffekt ved lave doser og andre effekter når dosen heves. 

Jeg synes ikke du skal heve dosen ukritisk. Konsekvensen blir bare at du får uønskede effekter (f.eks matlyst, avflating, evt stimulering, osv)

Og det samme gjelder benzo og tilsvarende sovemedisiner. Høye doser gir paradoksale effekter, og hjelper absolutt ikke på søvn.

Men psykiateren nevte det sist og sykepleieren sa det i dag, ta truxal om dagen og. Er det så lurt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, elina777 skrev:

Virket bare de første mnd hos meg

Ok. Så nå legger du bare på deg? Jeg er så lei av den vekta nå, men bare jeg kan gjøre noe med det. Må stoppe å putte i meg alt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Så nå legger du bare på deg? Jeg er så lei av den vekta nå, men bare jeg kan gjøre noe med det. Må stoppe å putte i meg alt mulig. 

Det er ikke tablettene som gjør deg overvektig. Tablettene er ikke fulle av kalorier. Det er alt du putter i munnen som gjør deg overvektig, særlig når du ikke rører noe særlig på deg også :( 

Anonymkode: 20cf7...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Så nå legger du bare på deg? Jeg er så lei av den vekta nå, men bare jeg kan gjøre noe med det. Må stoppe å putte i meg alt mulig. 

Nei jeg er stabil med de 10 kg jeg mistet selv om jeg har seponert topimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke tablettene som gjør deg overvektig. Tablettene er ikke fulle av kalorier. Det er alt du putter i munnen som gjør deg overvektig, særlig når du ikke rører noe særlig på deg også :( 

Anonymkode: 20cf7...a2f

Medisinene kan gjøre at man putter i seg mer enn man ellers ville dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke tablettene som gjør deg overvektig. Tablettene er ikke fulle av kalorier. Det er alt du putter i munnen som gjør deg overvektig, særlig når du ikke rører noe særlig på deg også :( 

Anonymkode: 20cf7...a2f

Ja det er jo det jeg skriver, må slutte å putte alt mulig i munnen. Men medisinene jeg tar gjør meg sulten og overvekt er en bivirkning på alle, det får meg til å putte mer i munnen. Har den tutmagen nå, kan ikke gjemme den lenger :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Nei jeg er stabil med de 10 kg jeg mistet selv om jeg har seponert topimax

Ok. Du er så fin du ❤️ Ikke overvektig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er jo det jeg skriver, må slutte å putte alt mulig i munnen. Men medisinene jeg tar gjør meg sulten og overvekt er en bivirkning på alle, det får meg til å putte mer i munnen. Har den tutmagen nå, kan ikke gjemme den lenger :( 

Prøv å avlede deg selv med noe når sulten kommer.. gjør ett eller annet for å ikke kjenne på den. Det hjelper å gå en liten tur når den kommer.. trenger ikke være så lang tur, bare ev liten luftetur. Eller heng opp klær, ta ut av oppvaskmaskinen, støvsug, håndarbeid, hva som helst..

Anonymkode: 20cf7...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Du er så fin du ❤️ Ikke overvektig :) 

Har for mye særlig over magen og 20 kg for mye ifølge bmi og inbodyscan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...