Gå til innhold

Har du blitt utsatt for feildiagnostisering og feilbehandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du fortelle din historie? 

Anonymkode: 60e02...8eb

Får ikke noe behandlingstilbud. 

Anonymkode: 672ad...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg si jeg har, men det er heldigvis lenge siden og noe i fortida jeg ikke ser noen grunn til å grave meg ne i. Ble diagnostisert med en personlighetsforstyrrelse av en psykolog under innleggelse uten utredning for det eller noe seriøs dialog rundt det. De mente at jeg heller måtte ha intensiv terapi enn antidepressiva, og ignorerte anbefalinger fra DPS og en psykiater ved akuttavdelingen på samme sykehus... Hadde jeg vært tøff nok i trynet til å si at jeg egentlig mistenkte noe bipolare, KAN det jo hende saken ville vært en annen. Uansett. Det er fortid, og jeg har fått riktig dose og riktig medisinering. Det ENESTE fornuftige de gjorde mens jeg hadde den innleggelsen var å gi meg Seroquel/Quetiapin. Jeg klagde over en "svar av stemmer" i hodet, for jeg opplevde det sånn, og en vikar for avdelingsoverlegen tenkte dette medikamentet kunne hjelpe meg. Hvilket det også gjorde. Senere har det vært snakk om uheldige personlighetstrekk, men det får de jo mene om de vil. Jeg er den jeg  er på godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble det. Har Tourettes å ble ikke diagnostisert før for noen år siden. Noen år før det igjen fikk jeg diagnosen epilepsi. Jeg kranglet i noen år med nevrologen om at jeg hadde Tourettes å det kan forveksles med epilepsi. Altså den lille uvanlige aktiviteten i hjernen påsto de at var epilepsi. Men jeg måtte bytte nevrolog å forklare hele historien på nytt!! Å da satte slettet han diagnosen epilepsi!

Anonymkode: fa3fe...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...