Gå til innhold

Jeg er så dårlig i hodet


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest elina777

Litium og xeplion, men nekter ta injeksjon i morgen pga smertene...

zyprexa hadde hjulpet hodet mitt, men gir kramper

tar Ibux, Paracet, tramadol, propanolol og akineton ved behov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
20 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ok. 

Denne magnesiumen som hjalp, hvilken var det? 

Vet ikke, fikk den på akuttpost og så pakket i multidose, finner ikke arket, tror den het magnesium tyggetablett 120 mg, men ikke den samme som man får på apoteket nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, elina777 skrev:

Vet ikke, fikk den på akuttpost og så pakket i multidose, finner ikke arket, tror den het magnesium tyggetablett 120 mg, men ikke den samme som man får på apoteket nå

Har tenkt en del på dette.

Magnesium er et grunnstoff og kan ikke forandres på. Men i tablettform får du alltid magnesium i form av et salt, akkurat som litium. Noen har annerledes opptak av magnesium ut fra hvilket salt det er. Hør med akuttmottaket hvilket magnesiumsalt det var (oksid, sulfat, citrat, etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har tenkt en del på dette.

Magnesium er et grunnstoff og kan ikke forandres på. Men i tablettform får du alltid magnesium i form av et salt, akkurat som litium. Noen har annerledes opptak av magnesium ut fra hvilket salt det er. Hør med akuttmottaket hvilket magnesiumsalt det var (oksid, sulfat, citrat, etc)

Ang magnesium, kan man ta for mye av det og bli dårlig av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ang magnesium, kan man ta for mye av det og bli dårlig av det?

Ja de tok meg av magnesium sist innleggelse pga blodprøve viste høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Ja de tok meg av magnesium sist innleggelse pga blodprøve viste høyt

Å det lovet ikke godt, jeg har tatt endel magnesium siden 2014 da det var for lavt. Kanskje jeg burde prøve meg uten,har tatt det mot forstoppelse jeg de siste årene. Men nå har jeg urtepiller for magen så håper det hjelper for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ekstremt mye til å ta for mye magnesium. Tar man for mye, kommer det effektivt ut igjen (derav effekten mot forstoppelse). 

Om man har litt høy magnesium trenger ikke det være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det skal ekstremt mye til å ta for mye magnesium. Tar man for mye, kommer det effektivt ut igjen (derav effekten mot forstoppelse). 

Om man har litt høy magnesium trenger ikke det være farlig.

Ok. Det var betryggende, vil jo ikke bli dårlig av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...