Gå til innhold

Menstruasjon etter fødsel


ABC_me

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg fødte i april 2018, mistet mye blod da morkaken satt fast. Morkaken måtte opereres ut. Slet med amming (kom aldri melk, kun noen få dråper) og fant ut på 6-ukers kontroll at jeg hadde rester av morkake. Disse ble igjen operert bort. Prøvde å amme i to mnd, men fikk det ikke til. I desember fikk jeg min første menstruasjon. Den var etter min mening slik jeg har hatt det tidligere. Lett mensmurring i forkant, passe med blod, ferdig etter 4 dager. Nå har det gått 2 mnd og jeg har enda ikke hatt mensen etter den første.

Hva betyr dette? Kan det ha vært en spontanabort? (Har hatt beskyttet sex) er det vanlig at det tar så lang tid å få tilbake mensen selv når jeg ikke har ammet? Kan det fortsatt være morkake-rester igjen? Kan mat og fordøyelse ha noe med dette å gjøre. Jeg føler meg ellers helt ok.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog
  • Hva betyr dette? Det kan seg dessverre ikke gi noe klart svar på
  • Kan det ha vært en spontanabort? (Har hatt beskyttet sex) Da ville du sannsynligvis hatt blødninger
  • er det vanlig at det tar så lang tid å få tilbake mensen selv når jeg ikke har ammet? Det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne
  • Kan det fortsatt være morkake-rester igjen? Lite sannsynlig
  • Kan mat og fordøyelse ha noe med dette å gjøre. Nei

Jeg føler meg ellers helt ok.

Jeg synes at du kan be din fastlege om henvisning til gynekolog for ultralyd av livmoren for en sikkerhets skyld.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...