Gå til innhold

Grenseløs NRK


 cilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maggie55
46 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alle forstår ikke like mye tror jeg. Hvilke strenger de spiller på.

Alt er ikke så lett å forstå for oss som ikke er politikere tror jeg bare. De er jo også sikret sin pensjon uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Alt er ikke så lett å forstå for oss som ikke er politikere tror jeg bare. De er jo også sikret sin pensjon uansett.

Prøv å holde deg til temaet i tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

https://tv.nrk.no/serie/grenseloes/2019/NNFA44000319/avspiller

Jeg blir trist av å se dette. Likevel trigger det lysten til å fikse på ting her og der. Samtidig kjenner jeg på et ønske om å ikke være med på den karusellen. 

Jeg valgte å ta en operasjon for noen år siden, som ikke var medisinsk nødvendig, men for å rette på et operasjonsarr som var grodd stygt. Jeg kunne helt fint ha levd resten av livet med det arret, men jeg valgte å ta operasjonen likevel. Hadde en del kvaler, særlig mht hvilket forbilde jeg da var for ungene mine, når jeg valgte en slik operasjon. Kjenner fremdeles på at jeg på en måte skjemmes litt over at jeg gjorde det (fordi jeg sånn prinsipielt ikke er for kosmetiske operasjoner hvis ikke det er helt nødvendig), men på den andre siden ble jeg superfornøyd og frydes over at jeg nå ser "normal" ut.

Har ikke sett programmet, men skal få sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Disse programmene nører jo opp og spiller på folks både skyldfølelse for å ikke være perfekt og treffer nok unge mennesker veldig hardt. Selv om kanskje ikke meningen. Mange føler nok de ikke har annet valg enn å følge på karusellen.

Indirekte er jo også dette politisk bestemt. Alt fra hvordan folk har det i skolen og fagmiljø og hvordan vi vurderer hverandre i dagliglivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Disse programmene nører jo opp og spiller på folks både skyldfølelse for å ikke være perfekt og treffer nok unge mennesker veldig hardt. Selv om kanskje ikke meningen. Mange føler nok de ikke har annet valg enn å følge på karusellen.

Indirekte er jo også dette politisk bestemt. Alt fra hvordan folk har det i skolen og fagmiljø og hvordan vi vurderer hverandre i dagliglivet.

Jeg er ikke enig med deg i at dette er politisk bestemt. Slike operasjoner må betales privat, en får ikke støtte til operasjoner som ikke er medisinsk nødvendige. På hvilken måte mener du at det er politisk bestemt?

At det er et sosialt press på ungdommer for å se perfekt ut, er jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

De blir lokket og blir kanskje så desperate at de kjøper seg operasjoner de ikke har råd til. Hvis de ikke trekker seg inn i seg selv og tar narkotika fordi de tror det holder dem slanke og pene  da. Det er så store stigma forbundet med utseeendet og hva det signaliserer at det er menneskeliv på spill. Det er en vanskelig og uverdig utvikling synes jeg. Jeg tror mye gjenspeiles i skolemiljø og mobbing og til slutt helseproblematikk for unge mennesker. Selv unge spreke sliter med store sorger og bekymringer i dag mye på grunn av sånne ting tror jeg. Det er politikere som bevilger midler til tiltak som kan hjelpe. De som er rike burde kreves mere skatter og avgifter av om politikere mangler midler. Noen burde stilles til ansvar å få betale synes jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Maggie55 skrev:

De blir lokket og blir kanskje så desperate at de kjøper seg operasjoner de ikke har råd til. Hvis de ikke trekker seg inn i seg selv og tar narkotika fordi de tror det holder dem slanke og pene  da. Det er så store stigma forbundet med utseeendet og hva det signaliserer at det er menneskeliv på spill. Det er en vanskelig og uverdig utvikling synes jeg. Jeg tror mye gjenspeiles i skolemiljø og mobbing og til slutt helseproblematikk for unge mennesker. Selv unge spreke sliter med store sorger og bekymringer i dag mye på grunn av sånne ting tror jeg. Det er politikere som bevilger midler til tiltak som kan hjelpe. De som er rike burde kreves mere skatter og avgifter av om politikere mangler midler. Noen burde stilles til ansvar å få betale synes jeg 

Nå syntes jeg du svartmaler veldig.

Anonymkode: 8029a...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke. Var en tur i storbyen i går i annet ærend og så flere unge personer lå i rus og ødla kroppen sin i gata. ( det var to politibiler rett i nærheten eller hadde jeg ringt nødnummer) En ungdom som sikkert hører hjemme i et lite hjem med søsken og far  og mor. En plass som ikke kan fylles av noen annen.Kanskje tror de at de når en " høyere bevissthet" eller tilhørighet blant " nettvenner" kanskje. Deres vei i livet. Ingen ubetinget kjærlighet fra samfunnet der i gården. Politikeren mener kan skje de kaster for lite penger av seg? Eller er selv fra andre strøk i verden? Alt er ikke bare å henge med på karusellen i dag. Det er de syke og svake som får lide og betale.  Når jeg hører de pårørende prøve å ta opp problemstillingene får jeg klump i halsen. De som ligger nede oppfatter vel ingenting stakkar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alt er ikke bare å henge med på karusellen i dag. Det er de syke og svake som får lide og betale.

Selvfølgelig er det mye vondt og leit i verden, men rusavhengighet eller andre store problemer har ikke nødvendigvis noe med skjønnhetshysteri eller internett å gjøre.

Jeg tror kropps- og skjønnhetspress (som de yngste generasjonene til en viss grad har skapt selv, gjennom å flytte livene sine til de såkalt sosiale medier) fører til lav selvtillit, for sterke krav til hvordan livet skal være for at man kan være fornøyd, tilbakeskritt når det gjelder aksept for hva som er "lov" (for eksempel å gå lettkledd, bade og sole seg i varmt vær selv om man ikke er ung, slank og vakker) og dermed unødig sosial tilbaketrekning og isolasjon.

Jeg tror det skal mer til før man blir narkoman.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55
8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men så mye seriøst finnes ikke i verden tror jeg bare. Aller minst i politikken som betyr så mye for oss alle.

Jeg mener ikke å være stygg men hva vil dere egentlig at folk skal skrive eller si eller være. Hvor er politikerene sier jeg bare.  Kanskje er deres egne vilkår for dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg mener ikke å være stygg men hva vil dere egentlig at folk skal skrive eller si eller være. Hvor er politikerene sier jeg bare.  Kanskje er deres egne vilkår for dårlige?

Hvorfor er du så sint på politikere? De er folkevalgte og sitter på Stortinget for å prøve å gjøre det best mulig for deg og meg her i landet. 

Det er naturlig å i blant både bli sint og irritert og skuffet over politikk, men det virker som om du alltid har en slags forestilling om at politikere er noen farlige, onde mennesker som sitter og konspirerer om hvordan gjøre livet til folk mest mulig forferdelig. Det er ikke slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det kulturelle utrykk her i landet er veldig forandret . En bevisst elitepolitkk jeg tror folk flest nå gjennomskuer. Men du har rett ingenting å engasjere seg i. Forum her likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte har forferdelig mye de aldri får snakket om tror jeg. Verden er blitt altfor privat tror jeg mange også synes. Men det vil jeg slutte å engasjere meg i. Det er så mye svindel å bedrag i dag.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes midler på så mye rart i dag synes jeg. Man kan virkelig lure hvor alle pengene kommer fra i dag.

Anonymkode: f6ee4...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...