Gå til innhold

Glemt flere doser lamictal


susis

Anbefalte innlegg

Jeg har ved en feiltagelse glemt å ta Lamictal i en hel uke under opptrappingen (har surret noe skikkelig...). Må jeg da begynne fra scratch, eller kan jeg fortsette der jeg var (100 mg)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du dessverre må begynne fra scratch. Det tar ikke lang tid før alt er ute av kroppen, og jeg har forstått det sånn at Lamictal er en medisin man ikke bare kan begynne på igjen med "høye" doser. Men må trappes opp. 

(Mulig jeg tar feil, selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anbr42 skrev:

Tror du dessverre må begynne fra scratch. Det tar ikke lang tid før alt er ute av kroppen, og jeg har forstått det sånn at Lamictal er en medisin man ikke bare kan begynne på igjen med "høye" doser. Men må trappes opp. 

(Mulig jeg tar feil, selvsagt)

Jeg fryktet det 😞 Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bergogdal skrev:

Etter 5 halveringstider må man starte på nytt.

Ja 😞 Om det er det samme som dager, er jeg på 8 da. Utrolig kjedelig, da er det tre nye måneder med opptrapping 😞 Men jeg har jo bare meg selv å takke.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, kupton skrev:

Anbefaler i tillegg å sette på automatisk varsling på mobilen. Da plinger den til samme tid hver dag. Alle telefoner produsert etter 1915 har denne funksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Automatisk varsling på disse telefonene innebar at noen måtte ta opp røret og ringe pasienten på samme tidspunkt hver dag. 

Tror jeg. Kanskje. 😄

Det er uansett lettere i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
1 time siden, Janus30 skrev:

Automatisk varsling på disse telefonene innebar at noen måtte ta opp røret og ringe pasienten på samme tidspunkt hver dag. 

Tror jeg. Kanskje. 😄

Det er uansett lettere i dag. 

Man setter på en alarm på telefonen som ringer på samme tidspunkt hver dag, det er null problem og det ordner man helt selv. Ingen som skal ringe deg og si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newnick
34 minutter siden, Lillemus skrev:

Man setter på en alarm på telefonen som ringer på samme tidspunkt hver dag, det er null problem og det ordner man helt selv. Ingen som skal ringe deg og si fra.

Tror kanskje janus tullet litt.. de telefonene kupton linket til var så gamle at det ikke fantes alarmer på dem.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, newnick skrev:

Tror kanskje janus tullet litt.. de telefonene kupton linket til var så gamle at det ikke fantes alarmer på dem.... 

Er klar over det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Er du sikker på det? 

:D Klar over at telefonene var eldgamle ja, men innrømmer at jeg ikke tenkte over at du fleipet. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt mer komplisert enn som så...… Pilleeske har jeg. Så har tatt medisin, men rett og slett puttet feil medisin i esken. Så nå har jeg gått tre uker på Wellbutrin - som jeg både nå og tidligere har fått masse bivirkninger av. Så nå må jeg trappe ned på denne - og opp på lamictal. Og formen er ganske ille. Så mye rot - jeg fatter ikke hvor hodet har vært... 😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...