Gå til innhold

Britisk IS-kvinne fratatt statsborgerskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/is-bruden-shamima-begum-19-vil-hjem-til-england---na-mister-hun-statsborgerskapet/70787483

Britiskfødte Shamima Begum (19) er fratatt statsborgerskapet. Den oppsiktsvekkende handlingen skjedde i dag. Begum, som ikke angrer på sin deltakelse i IS, vil hjem til London med sitt nyfødte barn. Det kan hun nå se langt etter. Hun støtter fremdeles IS, og har endog nylig hevdet terroren mot først og fremt unge britiske jenter på Manchester Arena, er akseptabel. 

Her bør flere land følge etter. Erna er som vanlig feig og konfliktsky og gjør ingenting.

Anonymkode: 50c94...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det slår meg at hun virker ganske enkel i toppen for alderen. Hun virker mer som en 10-åring, mentalt sett. 

Hun argumenterer på en hjelpesløs og naiv måte. Det virker som om hun forstår lite av hvordan verden rundt vil reagere på det hun sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det ikke virker som hun har endret mening overhodet så er dette helt greit. Hun har dessuten et annet statsborgerskap i tillegg leste jeg i går, så statsløs er hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nok litt "low IQ" ute å går blant de fleste i denne gjengen, det er vel ikke overraskende

Etter at en 40-50 syriafarere returnerte til Norge er det plutselig blitt "trendy" å knivstikke folk rundt omkring i Norge, myndighetene sier ingenting om hva som skjer ut over at Oslos politimester trygler om en reduksjon i "flyktninger" til Oslo. Jeg tenker nå mitt og regner med at mer informasjon kommer ut etterhvert om hva som faktisk skjer her som ingen tydeligvis vil snakke høyt om.

Jeg kan være enig i å ta disse hjem isteden for å la dem berike Syria, MEN da må de få forvaring ikke gå fritt i Norge å spre sitt glade budskap / rekruttere nye medlemmer til "klubben", eller aksjonere for å gjøre gud glad, det er for risikabelt for samfunnet, dessverre.

Men regner med at det ender opp med at vi tar inn alle og de går fritt rundt og mye "artig" skjer fremover

Vi får se om jeg får rett :)

Anonymkode: 5d396...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker nå mitt og regner med at mer informasjon kommer ut etterhvert om hva som faktisk skjer her som ingen tydeligvis vil snakke høyt om.

Anonymkode: 5d396...b24

Vrangforestillinger (overdreven politisk korrekthet) vil nok hindre informasjon om hva som faktisk skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎02‎.‎2019 den 8.48, Lillemus skrev:

Ettersom det ikke virker som hun har endret mening overhodet så er dette helt greit. Hun har dessuten et annet statsborgerskap i tillegg leste jeg i går, så statsløs er hun ikke.

Hun er statsløs.  Bangladesh nekter at hun har statsborgerskap der som noen hevder.  Hun er fremdeles et barn som ikke forstår noe som helst.  Dette går ikke.

Anonymkode: c5c63...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎02‎.‎2019 den 8.25, Gargamel skrev:

Det slår meg at hun virker ganske enkel i toppen for alderen. Hun virker mer som en 10-åring, mentalt sett. 

Hun argumenterer på en hjelpesløs og naiv måte. Det virker som om hun forstår lite av hvordan verden rundt vil reagere på det hun sier. 

Jeg tviler sterkt på det nyhetsbildet som blir gitt av henne, men hun fremstår for meg som et hjelpesløst barn.  Hun var kun 15 år da hun dro og da er man barn etter loven.  Hun er fremdeles et barn med omsorg for et barn, og hun vil hjem til mamma.  Nå er hun statsløs og "alle" er glade for det.  Dette er en brutal verden.

Anonymkode: c5c63...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler sterkt på det nyhetsbildet som blir gitt av henne, men hun fremstår for meg som et hjelpesløst barn.  Hun var kun 15 år da hun dro og da er man barn etter loven.  Hun er fremdeles et barn med omsorg for et barn, og hun vil hjem til mamma.  Nå er hun statsløs og "alle" er glade for det.  Dette er en brutal verden.

Anonymkode: c5c63...403

Hun støtter fortsatt konsekvent alt IS står for og angrer ingen ting. Man ikke kreve at England skal slippe inn en person som mener det er riktig å drepe tilfeldige engelske ungdommer. Det får være grenser for hvor naiv man skal være.

Hun er på samme alder som en norsk, vernepliktig soldat (uten sammenligning for øvrig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler sterkt på det nyhetsbildet som blir gitt av henne, men hun fremstår for meg som et hjelpesløst barn.  Hun var kun 15 år da hun dro og da er man barn etter loven.  Hun er fremdeles et barn med omsorg for et barn, og hun vil hjem til mamma.  Nå er hun statsløs og "alle" er glade for det.  Dette er en brutal verden.

Anonymkode: c5c63...403

Ja, det er en brutal verden og ja, hun var ekstremt naiv da hun dro for 4 år siden. Men dersom det som er sitert fra intervjuer med henne stemmer så har hun ingenting i Storbritannia eller et annet vestlig land å gjøre. Hadde hun vært i det minste ørlite smart så hadde hun i alle fall latt som om hun angret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

Ja, det er en brutal verden og ja, hun var ekstremt naiv da hun dro for 4 år siden. Men dersom det som er sitert fra intervjuer med henne stemmer så har hun ingenting i Storbritannia eller et annet vestlig land å gjøre. Hadde hun vært i det minste ørlite smart så hadde hun i alle fall latt som om hun angret...

Ja tenk så mye hun har å gjøre i alle andre land enn vestlige.  Hun skulle bli sendt til Kina eller Liberia f.eks.  Det er ikke vestlige land.

Jeg vet ingen ting om det som blir sitert stemmer eller ikke, og det er ikke viktig for meg.  Men, det at man kan frata mennesker statsborgerskap og gjøre dem statsløse skremmer meg.  Ingen foreslår å ta norsk statsborgerskap av massermorderen fra Utøya fordi han har norske aner.  Andre kan bli statsløse selv om de har levd et helt vanlig liv, men gjort noen feil da de var barn som han fra Somalia/Djibouti et eller annet som det påstås at har løyet om sitt opphav da han var under myndighetsalder.  Ja det er en brutal verden vi lever i. 

Anonymkode: c5c63...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gargamel skrev:

Hun støtter fortsatt konsekvent alt IS står for og angrer ingen ting. Man ikke kreve at England skal slippe inn en person som mener det er riktig å drepe tilfeldige engelske ungdommer. Det får være grenser for hvor naiv man skal være.

Hun er på samme alder som en norsk, vernepliktig soldat (uten sammenligning for øvrig.)

Spørsmålet er ikke om hun skal "slippes" inn, men om hun kan bli fratatt britisk statsborgerskap og bli statsløs.  En norsk, vernepliktig soldat har ikke ansvar for barn.  Da slipper de verneplikten.  Soldatene er barn under trening og omsyn av voksne.  Denne sammenligningen henger ikke på greip.

Anonymkode: c5c63...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenk så mye hun har å gjøre i alle andre land enn vestlige.  Hun skulle bli sendt til Kina eller Liberia f.eks.  Det er ikke vestlige land.

Jeg vet ingen ting om det som blir sitert stemmer eller ikke, og det er ikke viktig for meg.  Men, det at man kan frata mennesker statsborgerskap og gjøre dem statsløse skremmer meg.  Ingen foreslår å ta norsk statsborgerskap av massermorderen fra Utøya fordi han har norske aner.  Andre kan bli statsløse selv om de har levd et helt vanlig liv, men gjort noen feil da de var barn som han fra Somalia/Djibouti et eller annet som det påstås at har løyet om sitt opphav da han var under myndighetsalder.  Ja det er en brutal verden vi lever i. 

Anonymkode: c5c63...403

Hun er en landsforræder. Hun får rette det tomme blikket sitt mot Saudi Arabia, eller en annen muslimsk nasjon, for å få hjelp der. Hun har ingenting i vesten å gjøre lengre. 

Anonymkode: d7158...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er en landsforræder. Hun får rette det tomme blikket sitt mot Saudi Arabia, eller en annen muslimsk nasjon, for å få hjelp der. Hun har ingenting i vesten å gjøre lengre. 

Anonymkode: d7158...f11

Bosnia er et vestlig land.  Vil du ha henne der?

Anonymkode: c5c63...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En norsk, vernepliktig soldat har ikke ansvar for barn.  Da slipper de verneplikten.  Soldatene er barn under trening og omsyn av voksne.  Denne sammenligningen henger ikke på greip.

Anonymkode: c5c63...403

En norsk 19 åring regnes som moden nok til å ta avgjørelser på liv og død i krig. De er ikke barn.

Det var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er ikke om hun skal "slippes" inn, men om hun kan bli fratatt britisk statsborgerskap og bli statsløs.

Anonymkode: c5c63...403

Jeg får svare på den delen også.

Nei, det er ikke sikkert de har mulighet til å ta fra henne statsborgerskapet. Det får juristene finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var bare 15 da hun dro. Og en kunne kanskje ha unnskyldt henne dersom hun hadde kommet nå og sagt at hun angret sterkt, og ønsket å være en fullverdigborger av et vestlig land og jobbe for demokrati og likeverd mellom mennesker.

Men her kommer hun altså etter fire år og vil tilbake, men sier at hun støtter IS og det de står for. Da er jeg helt enig med Storbrittannia at de ikke ønsker henne tilbake, og fratar henne statsborgerskapet. Hun er voksen nå, 19 år, har en sønn (hun hadde også rukket å føde to barn til, som døde kort tid etter fødselen, leste jeg - så hun har jo stort sett vært gravid hele denne tiden) og kan ikke lenger unnskyldes med at hun var ung og naiv. Jeg forstår sammenlikningen med våre vernepliktige som er like gamle - når en er 19 regnes en som voksen (selv om en selvsagt mangler livserfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet hennes er ikke voksent og hva skal det bli av det?  Skal h*n bli statsløs sammen med sin mor?  Demokratiske land skal ikke la noe individ i stikken og barnet har krav på beskyttelse.

Det er for enkelt å si at hun må bøye hodet og si sorry og da blir alle glade.

Anonymkode: c5c63...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet hennes er ikke voksent og hva skal det bli av det?  Skal h*n bli statsløs sammen med sin mor?  Demokratiske land skal ikke la noe individ i stikken og barnet har krav på beskyttelse.

Det skulle hun tenkt på tidligere.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for enkelt å si at hun må bøye hodet og si sorry og da blir alle glade.

Anonymkode: c5c63...403

Hun hater det vestlige samfunn og kler seg som en spøkelseskladd. Jeg tenker hun kan søke asyl i Saudi-Arabia.

Anonymkode: 50c94...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...