Gå til innhold

Bruset- fotvorter hos barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære BabaYga.

På apoteket finnes reseptfrie vortemidler som kan forsøkes i første omgang. Selv pleier jeg å fryse disse fotvortene som skyldes et virus som slår seg ned i huden. Bruker da butangass som kjøler vortene ned til minus 70 grader (og da dør de som oftest). Noen ganger sitter vortene for dypt og da pleier jeg å henvise til en fot-terapeut som etser dem bort med en kloroppløsning. I utlandet brukes mye tinktur av thuja, som de fleste kjenner som en hagevekst.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

hei jeg hadde vorter i mange år så kom jeg over en annonse hvor det sto en kunne prøve et homopatisk middel som heter tuja d6 dette skal du blande i et glass vann 5.6 dråper 6 ganger om dagen og has på vortene 2 ganger om dagen i 14 dager så er vortene borte det er jeg sikker på . lykke til. klem fra pompen

hei jeg hadde vorter i mange år så kom jeg over en annonse hvor det sto en kunne prøve et homopatisk middel som heter tuja d6 dette skal du blande i et glass vann 5.6 dråper 6 ganger om dagen og has på vortene 2 ganger om dagen i 14 dager så er vortene borte det er jeg sikker på . lykke til. klem fra pompen

Takk for svar, hvor får man kjøpt det?

Jeg tror jeg så og si har prøvd alt for å fjerne fotvorter. Det som endelig fikk dem vekk for noen år siden var rå løk. Bare skjærte opp, gnidde inn på føttene om kvelden, og vaska føttene om morran...

Ellers har de et veldig bra vorteplaster på apoteket... gul innpakning, husker ikke hva det heter. Har brukt det nå siste åra, men har ikke hatt mange eller store fotvorter...

andre ting du kan bruke:

lapis

bananskall

neglelakk

Takk for svar, hvor får man kjøpt det?

Kjære BabaYga.

Dette kan bestilles gjennom alle apotek.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Annonse

Jeg tror jeg så og si har prøvd alt for å fjerne fotvorter. Det som endelig fikk dem vekk for noen år siden var rå løk. Bare skjærte opp, gnidde inn på føttene om kvelden, og vaska føttene om morran...

Ellers har de et veldig bra vorteplaster på apoteket... gul innpakning, husker ikke hva det heter. Har brukt det nå siste åra, men har ikke hatt mange eller store fotvorter...

andre ting du kan bruke:

lapis

bananskall

neglelakk

Kjære Åsefar.

Takk for tips. Vortemiddelet på apotek heter Verucid.Det er viktig å huske på at kroppens immunsystem oftest tar knekken på vortene etter noen uker eller måneder. Derfor finnes det et utall råd innen folkemedisinen. MIn bestemor smurte på fleskesvor som hun grov ned i hagen. Det er faktisk også gjort noen vitenskapelige forsøk der man har behandlet vorter med hypnose.

Vennlig hilsen

Kjære pompen.

Dette er en behandling som brukes mye i den sydlige delene av Europa. Spør du etter vortemiddel på et spansk apotek er sjangsen stor for at de gir deg Thuja tinktur eller Thuja som homeopatisk middel for eksempel D6.

Vennlig hilsen

• 3 måneder senere...

Hei Pompen!

Nå har jeg skaffet meg Thuja d6.Men jeg skjønte ikke din oppskrift helt. Kan du forklare hva du gjorde? Du skrev at du blandet 5-6 dråper i et glass vann 6 ganger om dagen, og hadde dette på to ganger om dagen? Hadde du 5-6 dråper i samme glasset 6 ganger om dagen? Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Jeg tenkte nemlig at jeg skulle prøve Thuja på sønnen min som har en stor fotvorte.

Takknemlig for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...