Gå til innhold

Erna ber om at EU ser igjennom nye Norske lover og godkjenner dem, før de innføres i Norge.


Eksperten

Anbefalte innlegg

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/02/20/195553957/solberg-ber-om-meldeplikt-til-eu

For å hindre at Norge innfører noen lover som EU misliker så er det jo like greit å be om tillatelse til å endre Norges Lover fra Overmakten på forskudd så vi ikke må gå tilbake i etterkant om vi har lagd en lov de misliker, det vil jo ikke se bra ut

Var det ikke 2 (TO!) folkeavsteminger om dette, og at vi foretrakk å avgjøre Norske Lover demokratisk av folkevalgte representanter, ikke en EU udemokratisk elite med andre motiver enn Norges Beste.

 

Lurer på om det blir å stemme på Senterpartiet neste gang, selv om jeg vil føle meg som en tosk da er det bedre enn å bidra til dette tullet her fra regjeringen....

Kjør debatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Eksperten skrev:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/02/20/195553957/solberg-ber-om-meldeplikt-til-eu

For å hindre at Norge innfører noen lover som EU misliker så er det jo like greit å be om tillatelse til å endre Norges Lover fra Overmakten på forskudd så vi ikke må gå tilbake i etterkant om vi har lagd en lov de misliker, det vil jo ikke se bra ut

Var det ikke 2 (TO!) folkeavsteminger om dette, og at vi foretrakk å avgjøre Norske Lover demokratisk av folkevalgte representanter, ikke en EU udemokratisk elite med andre motiver enn Norges Beste.

 

Lurer på om det blir å stemme på Senterpartiet neste gang, selv om jeg vil føle meg som en tosk da er det bedre enn å bidra til dette tullet her fra regjeringen....

Ja, nå holder det med tull fra denne regjeringen. Har vurdert Sp selv (mange som gjør det nå, de får 15,6% på siste meningsmåling), men er det bedre med en AP+SP+SV regjering støttet av Rødt? 

Heldigvis lenge til neste stortingsvalg, vi får se hva som skjer i mellomtiden.

6 minutter siden, Eksperten skrev:

Kjør debatt? 

Blir neppe noen stor debatt her...

Anonymkode: f4f7c...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisemåling for regjeringen - Senterpartiet knuser Frp

https://www.nettavisen.no/nyheter/krisemaling-for-regjeringen---senterpartiet-knuser-frp/3423595929.html

At V og (særlig) Krf snart er ute av Stortinget er like greit, men skremmende at Rødt og SV til sammen får over 13%.

Blir spennende tider fremover.

6337428.jpg?chk=AC6272

Anonymkode: f4f7c...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 men er det bedre med en AP+SP+SV regjering støttet av Rødt? 

Anonymkode: f4f7c...411

Går nok i dass uansett ja 😛 MEN MENNN 😣

AP var vel de største tilhengerne av dette EØS prosjektet som var det verste som kunne skjedd for arbeidere.... La oss masseimportere billig arbeidskraft slik at arbeiderklassen får dårligere vilkår eller blir arbeidsledige, tut og kjør :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det høres lurt ut. Hvis et vedtak strider mot EØS avtalen er det greiest å finne det ut på forhånd. Det handler kun om tjenestemarkedet, og der har faktisk EU rett til å mene noe. 

Det er frivillig å være med i EØS, men så lenge vi er med må vi følge reglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EØS-avtalen er en snikinnføring av et nesten EU-medlemskap som folket to ganger har sagt nei til.

Anonymkode: f4f7c...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har mye på sine skuldre mener jeg så man må kanskje bare forstå mye på bakgrunn av det .En statsminister har jo det og står selvsagt fritt til å løse sine oppgaver vil jeg tro bare bundet av sine partier som jo etter hver er blitt mange med sikkert sine krav. Alt kan ikke være lett. Ikke rart man lite forstår.

Anonymkode: 8e6b3...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle våre ting tror jeg. Regjeringen v/ statsministeren Erna har sikkert sine bakgrunner.

Selv er jeg redd mye er skjedd med lovverket på menneskerettighetssiden som ikke er bra både innenlands og utenlands. Jeg er også mer og mer blitt mer og mer skeptisk til EØS reglene  og EU med årene men jeg hører jo og respekterer at så mange mener at vi ikke klarer oss uten.Det er fremdeles et tohodet troll som er et umulig valg uansett hva man faller ned på. Jeg vet ikke om jeg hadde prøvet å gå å stemme om spørsmålet kom opp på nytt i folkeavstemming.

Anonymkode: 8e6b3...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være et uttrykk for forsiktighet og det er lurt å være forsiktig i dag føler jeg. Sannsynligvis er fremgangsmåten innbakt i regelverket.

Selv synes jeg ikke EØS har brakt oss så mye godt men jeg tror et bare lite mindretall deler det syn pr.dato.

Anonymkode: 8e6b3...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste skanse og Pensjonistpartiet må det bli for meg fremover. Men jeg tenker mest på strømregninga.

Anonymkode: 8e6b3...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...