Gå til innhold

Kupton kan du forklare personlighetsforstyrrelse INA?


Soletti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Diagnosers nøyaktighet kan sammenlignes med adressers nøyaktighet. Om du sier at Kari bor i Norge, er det et nøyaktighetsnivå. Sier du Trondheim, er det mer avgrenset. Tar du med Byåsen, er det enda mer nøyaktig. Så kan en ta det helt ned til gate og husnummernivå.

Personlighetsforstyrrelse INA, F60.9, betyr at en oppfyller de overordnede krav til personlighetsforstyrrelse. Det er vedvarende personlighetstrekk som enten fører til betydelig lidelse for deg og/eller betydelig nedsatt funksjon i arbeid/utdannelse, i familie eller sosialt. Disse personlighetstrekkene skal være typiske for deg over tid og ikke kun begrenset til perioder der du har en psykisk lidelse f. eks. depresjon. En har altså kommet til nøyaktighetsnivået F60, men en har ikke spesifisert en bestemt personlighetsforstyrrelse som f.eks paranoid, dramatiserende eller unnvikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg var i en dyp depresjon og veldig utbrent når den ble satt og kjenner ingen av symptomene lengre så derfor jeg spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PF diagnose skal IKKE settes når personen er inne i en sykdomsepisode av annen psykisk lidelse. Det gjøres dessverre alt for ofte, men det er ikke slik det skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn deg i å få en personlighetsforstyrrelse diagnose når du er deprimert. Jeg fikk selv borderline personlighetsforstyrrelse diagnosen da jeg var alvorlig deprimert. Den diagnosen var helt feil,det viste seg senere at jeg ikke hadde noen personlighetsforstyrrelse i det hele tatt .Vis det er ønskelig med utredning med tanke på psykisk sykdom utover depresjon, så vent med det til depresjonen er under kontroll . 

Anonymkode: 41c75...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2019 den 23.09, kupton skrev:

PF diagnose skal IKKE settes når personen er inne i en sykdomsepisode av annen psykisk lidelse. Det gjøres dessverre alt for ofte, men det er ikke slik det skal gjøres.

Jeg fikk pf-diagnose under alvorlig depresjon der du var.. 

Heldigvis stemte den veldig godt på meg. 

Noen her inne (du?) har også antydet at man ikke har alvorllg deprsjon med så høy score som jeg fikk den gang med mindre man hadde eupf (eller noe slikt). Den diagnosen fikk jeg ikke, ikke en gang trekk til tross for at jeg var åpen for alt, men jeg var veldig syk og levde under et betydelig stress i samme periode, det kan kanskje forklare det? 

Anonymkode: 62b35...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pf-diagnose under alvorlig depresjon der du var.. 

Heldigvis stemte den veldig godt på meg. 

Noen her inne (du?) har også antydet at man ikke har alvorllg deprsjon med så høy score som jeg fikk den gang med mindre man hadde eupf (eller noe slikt). Den diagnosen fikk jeg ikke, ikke en gang trekk til tross for at jeg var åpen for alt, men jeg var veldig syk og levde under et betydelig stress i samme periode, det kan kanskje forklare det? 

Anonymkode: 62b35...a63

Jeg vet ikke så mye om score så det kan ikke ha vert meg som skrev det til deg. Jeg levde også under mye stress både i jobb og privat på den tiden og langvarig ekstremt stress på toppen av fysisk sykdom var utslaget. Fikk du noen diagnose i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Soletti skrev:

Jeg vet ikke så mye om score så det kan ikke ha vert meg som skrev det til deg. Jeg levde også under mye stress både i jobb og privat på den tiden og langvarig ekstremt stress på toppen av fysisk sykdom var utslaget. Fikk du noen diagnose i det hele tatt? 

Tror det var Kupton som skrev det til meg. Ja, jeg fikk en pf-diagnose, og den stemte. 

Anonymkode: 62b35...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...