Gå til innhold

Giske gjør byen farlig...


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Hva mener dere? Det er litt rart at han i det hele tatt drar på byen og drikker etter alt styret, men når ble det "beføling" å legge hånden på hoften til en kvinne under dans? Jeg gjør jo det når danser vals med tanta mi.

Knut Sandli må jammen ha høy moral som blir "lyn forbanna" av dette, mens kvinnen selv beskriver det som uproblematisk. Hun sier det var hun som kontaktet Giske, og ikke omvendt. 

Har  "tilsynet for høy moral" tatt over? Skal vi ha mørkemenn og snerpefrøkener som filmer på uteplasser og passer på at ingen danser for tett, eller med feil person?

(Jeg har sett videoen. Klippet viser ingen ting sjokkerende, men en halvfull gubbe som "danser" tett med ung jente tar seg ikke så bra ut på film. Det er mye som ikke ser bra ut i dagens grelle lys, når det er tatt ut av kontekst. Derfor lærer ungdommen å ikke filme hverandre på fest og legge ut på nettet.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva mener dere? Det er litt rart at han i det hele tatt drar på byen og drikker etter alt styret, men når ble det "beføling" å legge hånden på hoften til en kvinne under dans? Jeg gjør jo det når danser vals med tanta mi.

Og dama har vel stått frem og sagt at det ikke skjedde noe og at det ikke var så heftig som det kunne se ut som på filmen heller. Det er vel noen som er ute etter å ta ham på nytt (det kan jeg skjønne...).

Men at han faktisk går ut på byen og drikker seg såpass full og danser med unge damer IGJEN - det viser vel en viss mangel på dømmekraft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lillemus skrev:

Og dama har vel stått frem og sagt at det ikke skjedde noe og at det ikke var så heftig som det kunne se ut som på filmen heller. Det er vel noen som er ute etter å ta ham på nytt (det kan jeg skjønne...).

Men at han faktisk går ut på byen og drikker seg såpass full og danser med unge damer IGJEN - det viser vel en viss mangel på dømmekraft...

VG sier at hun sa (og hun bekreftet sitatet) noe sånt som "Det ble litt for mye, og da gikk vi hjem" (jeg har det ikke foran meg nå, så det var nok ikke helt ordrett slik).

Vi diskuterte det på morrakaffen på jobb i dag. Det er vel enighet om at han burde holde seg borte fra slike situasjoner, og ikke risikere noe sånt, dersom han ønsker fortsatt å være i topp-politikken. Jeg synes han virker som en korttenkt fyr med dårlig dømmekraft. Når det er sagt, så er jeg enig med Gargamel at når en danser, så holder en jo rundt hverandre, og snikfilming som deretter legges ut, er en uting. Men som sagt - han burde ikke gå ut og drikke seg full på utesteder, særlig ikke nå. Og heller ikke neste år, eller året etter det.

Nei, jeg liker ikke halvgamle gubber (på alder med meg selv og mannen, selv om Giske er litt yngre da), som ikke kan sette grenser for seg selv, og som tror de er verdens mest attraktive, og flørter åpenlyst med jenter som kunne vært døtrene.

Og - jeg synes det er trist å tenke på at mine døtre, som er temmelig samfunnsengasjerte og som sikkert kan havne i politiske fora etter hvert ( i alle fall hun ene), at de med stor sannsynlighet kommer borti typer som Giske... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei, jeg liker ikke halvgamle gubber (på alder med meg selv og mannen, selv om Giske er litt yngre da), som ikke kan sette grenser for seg selv, og som tror de er verdens mest attraktive, og flørter åpenlyst med jenter som kunne vært døtrene.

Giske er eldre enn deg... Han er født i 1966. Han har jo kone og barn hjemme og så drive på sånn i en alder av 52 år!? Kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypietismen er over oss. Uttrykker du deg litt klossete, er karrieren i fare. Hvordan kvitte seg med en meningsmotstander: Send et varsel om et eller annet.

Anonymkode: 5f827...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Giske er eldre enn deg... Han er født i 1966. Han har jo kone og barn hjemme og så drive på sånn i en alder av 52 år!? Kvalmt.

Ups - jeg trodde faktisk han var noen få år yngre enn meg :-O

Da er det jo enda verre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nypietismen er over oss. Uttrykker du deg litt klossete, er karrieren i fare. Hvordan kvitte seg med en meningsmotstander: Send et varsel om et eller annet.

Anonymkode: 5f827...f12

Ja, det er klart at med dagens mulighet for dokumentering via mobil, er det lettere å sladre og kanskje overdrive situasjoner.

Men det er jo også lettere å dokumentere reelle overgrep og også reelle dumme episoder, som toppledere absolutt burde holde seg borte fra. Han vet jo at mange tar bilder og filmer, han vet at han er en kjent mann, og nettopp derfor bør han unngå å danse tett med ei jente som er 30 år yngre enn ham selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Han vet jo at mange tar bilder og filmer, han vet at han er en kjent mann

...og at han ikke akkurat er et ubeskrevet blad når det gjelder den slags. Han burde ha vett nok til å ligge lavt når det gjelder tett kontakt med unge jenter i laaang tid framover. Et oppstilt bilde av typen "jeg møtte en kjendis" er selvfølgelig greit, men så bør han virkelig sette strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

...og at han ikke akkurat er et ubeskrevet blad når det gjelder den slags. Han burde ha vett nok til å ligge lavt når det gjelder tett kontakt med unge jenter i laaang tid framover. Et oppstilt bilde av typen "jeg møtte en kjendis" er selvfølgelig greit, men så bør han virkelig sette strek.

Helt enig. Jeg skjønner at kvinner i alle aldre kan bli starstruck når de møter en kjendis, og har lyst til å bli tatt bilde av. Jeg skjønner også at det kan være stas å danse med en kjendis, men du verden så kleint ( i alle fall i etterkant når en har tenkt seg om) å danse tett med en som er på aldre med ens far... Og jeg fatter bare ikke at Giske selv tør å ta den risikoen, når han nettopp har fått en gryende fornyet tillit i deler av partiet!!!

Tror det er så fjernt fra vår virkelighet som det går an om mannen min skulle ha danset tett med en som var på alder med de eldste ungdommene våre... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, påskelilje skrev:

derfor bør han unngå å danse tett med ei jente som er 30 år yngre enn ham selv

Hvor synes du grensa går? 3år?  10 år? 12år? Hjelper det om en er gift? Kameraten min har vært gift i mange år med en kvinne som er 16 år yngre. Kan han danse med henne - offentlig?

Anonymkode: 5f827...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor synes du grensa går? 3år?  10 år? 12år? Hjelper det om en er gift? Kameraten min har vært gift i mange år med en kvinne som er 16 år yngre. Kan han danse med henne - offentlig?

Anonymkode: 5f827...f12

Kameraten din er neppe politiker ganske høyt oppe i systemet og har en rekke sedelighets-klager på seg fra før... Hadde det vært sin egen kone Giske danset med hadde det selvfølgelig vært helt greit. Og det er jeg ganske sikker på at du vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor synes du grensa går? 3år?  10 år? 12år? Hjelper det om en er gift? Kameraten min har vært gift i mange år med en kvinne som er 16 år yngre. Kan han danse med henne - offentlig?

Anonymkode: 5f827...f12

Selvfølgelig hjelper det om de er gift. Tåpelig sammenlikning.

I dette tilfelle er det jo Giske som er gift ( i alle fall samboer, tror de er gift) og har barn. Da er det IKKE greit å danse tett med noen som en kunne vært far til, aldersmessig. Mener jeg.

Det er annerledes om han danser med jevnaldrende (for hans del folk i alderen 33-73, altså +/- 20 år), Jeg mener IKKE at en ikke skal kunne danse med andre enn partneren, en skal kunne "ha det gøy" og en kan gjerne småflørte litt for gøy både i jobbsammenheng og ellers - men det er laaaaaaaangt fra småflørting til tafsing, kyssing og klinedansing (nå aner jeg ikke hvordan denne dansingen forløp seg da...).

Jeg er gift og har barn, men kan danse med andre, kan småflørte litt, men jeg vet hvor grensa går, og jeg ønsker ikke å risikere ekteskapet mitt på en kveld på byen....

Nå har ikke jeg noen høytstående stilling, men hadde jeg hatt det, så hadde jeg passet meg vel for å risikere den på for en utsvevende kveld på byen.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

jeg ønsker ikke å risikere ekteskapet mitt på en kveld på byen....

Det har jo ikke Giske gjort heller. Dessuten har "offeret" sagt at det var greit. Men det betyr kanskje ikke noe?

Anonymkode: 5f827...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo ikke Giske gjort heller. Dessuten har "offeret" sagt at det var greit. Men det betyr kanskje ikke noe?

Anonymkode: 5f827...f12

Joda, om offeret mener det så er det helt greit. Det som IKKE er greit er at Giske for tiden kjemper for å få et høyere verv i Ap og så går han ut på byen og drikker seg drita med alt det som har skjedd de siste årene... En topp-politiker bør absolutt ha bedre dømmekraft enn som så. Jeg synes oppriktig synd på samboeren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

 

Vi diskuterte det på morrakaffen på jobb i dag. Det er vel enighet om at han burde holde seg borte fra slike situasjoner, og ikke risikere noe sånt, dersom han ønsker fortsatt å være i topp-politikken. Jeg synes han virker som en korttenkt fyr med dårlig dømmekraft. Når det er sagt, så er jeg enig med Gargamel at når en danser, så holder en jo rundt hverandre, 

Man holder rundt hverandre når man danser gammeldans eller swing, ikke når man danser på bar, med mindre man er på flørter’n. Evt er man en politiker med dårlig dømmekraft.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Man holder rundt hverandre når man danser gammeldans eller swing, ikke når man danser på bar, med mindre man er på flørter’n. Evt er man en politiker med dårlig dømmekraft.

Jeg har danset swing på bar med en annen mann enn ektemannen :P

Er for øvrig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kameraten min har vært gift i mange år med en kvinne som er 16 år yngre. Kan han danse med henne - offentlig?

Poenget her er forhistorien til akkurat Giske, ikke hva hvermansen gjør på byen. Det å danse eller flørte er selvfølgelig ikke noe overgrep i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 5f827...f12

Men er det kirken som skriker høyest i disse sakene. Siden de alltid får skylda? Er det ikke mer et politisk spill og litt feminisme?. Uansett burde en så godt voksen mann i en ledende stilling ha tenkt seg litt om. Spesiellt når han har gikk igjennom en « skittentøyvask « i media for kort tid siden. Det stilles kanskje litt andre krav til han? 

Anonymkode: 4da5c...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Gargamel skrev:

Hva mener dere? Det er litt rart at han i det hele tatt drar på byen og drikker etter alt styret, men når ble det "beføling" å legge hånden på hoften til en kvinne under dans? Jeg gjør jo det når danser vals med tanta mi.

Knut Sandli må jammen ha høy moral som blir "lyn forbanna" av dette, mens kvinnen selv beskriver det som uproblematisk. Hun sier det var hun som kontaktet Giske, og ikke omvendt. 

Har  "tilsynet for høy moral" tatt over? Skal vi ha mørkemenn og snerpefrøkener som filmer på uteplasser og passer på at ingen danser for tett, eller med feil person?

(Jeg har sett videoen. Klippet viser ingen ting sjokkerende, men en halvfull gubbe som "danser" tett med ung jente tar seg ikke så bra ut på film. Det er mye som ikke ser bra ut i dagens grelle lys, når det er tatt ut av kontekst. Derfor lærer ungdommen å ikke filme hverandre på fest og legge ut på nettet.) 

Jeg har sett vidoen og tenkte at Giske bør fjerne sjegget. 

Ellers mener jeg det må være noe alvorlig galt i dette landet når uskyldig dansing skaper store overskrifter, mens daglig knivstikking bare får en liten notis. 

Noe feil med rangering av alvorlighetsgrad. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...