Gå til innhold

Oppkvikkende teer eller annet?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gjøre noe med døgnrytmen min, men det er næmen ikke lett! Jeg kommer meg opp klokken åtte hver morgen, uavhengig av hvor mye søvn jeg har fått natten i forveien. Problemet da er at jeg blir veldig trett om ettermiddagen og som oftest går og legger meg og sover i to timer. Dermed ødelegger jeg hele opplegget. Er det noen som vet om noen teer eller lignende som virker oppkvikkende som jeg kan ty til? Det er kun mellom 14 og 17 det er et problem. Det virker kanskje som det er lett å holde seg våken med ren og skjær vilje, men det er ikke så lett når øynene glir igjen i stående stilling. Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, Gondor skrev:

Det er kun mellom 14 og 17 det er et problem. Det virker kanskje som det er lett å holde seg våken med ren og skjær vilje, men det er ikke så lett når øynene glir igjen i stående stilling. Noen andre tips?

Det vil neppe hjelpe å ta en kopp te - det som hjelper er å være i aktivitet. Når du kjenner det begynner å sige på i 14-tiden så kler du på deg og går en lang tur. Det eneste som hjelper når du er så trøtt og kom ikke og fortell meg at du sovner gående! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2019 den 13.21, Lillemus skrev:

Det vil neppe hjelpe å ta en kopp te - det som hjelper er å være i aktivitet. Når du kjenner det begynner å sige på i 14-tiden så kler du på deg og går en lang tur. Det eneste som hjelper når du er så trøtt og kom ikke og fortell meg at du sovner gående! ;) 

Ha ha, nei det gjør jeg ikke. Men jeg går og gjesper. Kanskje jeg ikke har gått langt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, kupton skrev:

Lipton?

Ha ha!😊 Earl Grey eller Ceylon er det eneste som aksepteres i dette hjemmet, samt mors samling av urteteer som skal helbrede det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Betti 11 skrev:

Kanskje en handletur? 

Ikke så dumt det faktisk. Det har jeg prøvd meg på. Kjørt til IKEA eller et handlesenter og gått rundt i timesvis. Men det gjør jeg ikke når det er rushtrafikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt opp en liten strategi for morgendagen. Når jeg blir sigen skal jeg ta meg en tur ut og på hjemveien stikker jeg innom butikken og kjøper en iskaffe.

Takk for tips fra dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aktivitet, noe du liker å gjøre.

Anonymkode: b4643...dda

Jeg kan gjøre litt husarbeid også. Det synes jeg er helt greit bare jeg kommer igang. Tar opp et dokument jeg og skriver ned forslag til hva jeg kan finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gondor skrev:

Notert.

Det er særlig morgen- og formiddagslyset som er viktig å eksponere seg for. For best effekt anbefales det 15-30 minutter uten solbriller i løpet av den tiden man er ute. 

Og så er det jo det åpenbare: du må unngå å sove på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Janus30 skrev:

Det er særlig morgen- og formiddagslyset som er viktig å eksponere seg for. For best effekt anbefales det 15-30 minutter uten solbriller i løpet av den tiden man er ute. 

Og så er det jo det åpenbare: du må unngå å sove på dagtid. 

Ok. Jeg vet jo egentlig at dagslys er bra. Og når det gjelder det med å sove på dagtid er det vel egentlig bare vilje det står på. Jeg må da klare å tvinge meg selv til å være oppe! ( Snakker strengt til meg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...