Gå til innhold

Dere med asperger (kassefri butikk - kontroll)


AnonymBruker

Dere med Asperger (el.l) opplever dere ofte å bli stanset i kontroll i kassefrie butikker ?  

6 stemmer

  1. 1. Dere med Asperger (el.l) opplever dere ofte å bli stanset i kontroll i kassefrie butikker ?

    • Ja
      0
    • Nei
      1
    • Har ikke asperger
      4
    • Nei, har asperger men tror ikke jeg fremstår mistenkelig glir gjennom og lurer med ut, med eller uten stjålne varer ;)
      1


Anbefalte innlegg

Opplever dere å bli stoppet ofte i kontroll der hvor en betaler selv og skal gå ut? Aspergere skiller seg vel litt ut fra mengden så en kunne forvente at de ble sett på som mer mistenkelige og valgt ut i kontroll oftere. Hva er dine erfaringer med dette. Og hvordan skal vi eventuelt hindre slik diskriminerende praksis, bør en kunne registrere seg som autist hos butikken og få en merkelapp som indikerer at en ikke er tyv bare autist og slipper kontroll hele tiden?

Kjør debatt !

Anonymkode: dd64b...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes ingen kassefrie butikker her, så det kan jeg ikke svare på.

Eller tenker du på selvbetjente kasser? 

Har aldri vært i en sånn butikk, så det kan jeg heller ikke svare på.

Men men.

Anonymkode: eef33...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ingen kassefrie butikker her, så det kan jeg ikke svare på.

Eller tenker du på selvbetjente kasser? 

Har aldri vært i en sånn butikk, så det kan jeg heller ikke svare på.

Men men.

Anonymkode: eef33...7cc

Stemmer det brukte feil ord, de driver med forsøk i USA ihvertfall med helt kassefrie greier men teknologien er ikke helt optimal enda så blir nok en stund til det, selvbetjente kasser var det jeg siktet til ja ;) 

Anonymkode: dd64b...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har schizofreni, og fremstår nok litt underlig jeg også. Men har ikke merket noe større problem med å bli stoppet i kasser på Ikea eller obs. Som jeg ofte bruker selvbetjening på.

Anonymkode: 6931b...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har schizofreni, og fremstår nok litt underlig jeg også. Men har ikke merket noe større problem med å bli stoppet i kasser på Ikea eller obs. Som jeg ofte bruker selvbetjening på.

Anonymkode: 6931b...109

ok må ha vært tilfeldig da sikkert at jeg ble stoppet så mange ganger 😛 Ville bare høre :) 

Anonymkode: dd64b...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som skjer ofte? At de med asperger blir stoppet oftere i kontroller enn de som ikke har det? Det vil vel være i overkant stigmatiserende å gå rundt med et merke på jakkekragen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok må ha vært tilfeldig da sikkert at jeg ble stoppet så mange ganger 😛 Ville bare høre :) 

Anonymkode: dd64b...461

Ser du litt rampete/skurkete ut?

Anonymkode: eef33...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du litt rampete/skurkete ut?

Anonymkode: eef33...7cc

Kanskje det :ph34r:

Hvem vet 😛 

Anonymkode: dd64b...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...