Gå til innhold

Leser leger på sengepost post fra pasienter utenfor aktuell post?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sykepleierne er lite behjelpelig med å videreformidle spørsmål til leger. Jeg tok skjea i egne hender. Skrev brev til en som jobber både på sykehuset og privat, som resepsjonist på sykehuset kan legge i hylla til henne.

Er det sjans for å få svar?

Nå sitter jeg utenfor resepsjonen. Kanskje Malt går forbi.

Regner ikke med dere synest dette er en god idé. Jeg synest det selv, men har en feelng av at andre ikke er enig. Det får så være.

Jeg skriver som anonym. Ikke anonym for faste brukere her, men paranoid, redd folk jeg kjenner i rl skal lese.

Anonymkode: 5a633...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, kupton skrev:

Jeg synes det er en god ide. Jeg er rimelig sikker på at han leser det.

Virkelig? Det var uventa. 

Imidlertid hadde jeg ikke tålmodighet til å bli sittende og vente på tilfeldig forbipasserende fornuftige leger. Men uavhengig av hva svaret på spørsmålene ville være er det nok liten sjans for at det skulle komme meg tilgode siden jeg allerede har en behandler (det heter vel det, men får en kort samtale før oppstart av behandling, hvor hun konstaterer at jeg har dårlig kognitiv fungering og går gjennom spørsmål om øresus, metall i kroppen osv. Og en samtale i etterkant. Bare formalia tror jeg. Og ikke noe galt i det! For sykepleierne er like greie (bortsett fra når det gjelder det aktuelle, og i tillegg bedre i norsk) der. Og det er jo ikke meningen en skal være over tid der.  Der er 3. linje tror jeg? Han jeg går til utenom skal slutte, og vi skal finne utav hva vi skal gjøre med meg videre. Så like greit å spørre noen som driver utenfor sykehuset.

De kan ha rett i at jeg er taletrengt, og lett distraherbar, for tiden, men spørsmålene har jeg hatt lyst å stille i lang tid. Bare ikke alltid jeg har hatt mot til det. Og så passer det liksom bedre nå når nåværende privatpraktiserende behandler skal slutte. Det er vel det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, selv om Lamictal i teorien forebygger depresjoner og ikke så mye oppstemthet, tror jeg den ville forebygge også hypomanier hos meg. Siden de kommer i kjølevannet av depresjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 12.55, kupton skrev:

Jeg synes det er en god ide. Jeg er rimelig sikker på at han leser det.

Håper hun gjør, og svarer  selv om det bærer preg av å ha blitt skrevet på impuls. Jeg fikk ark av spl, men gadd ikke skrive et brev for at det skulle bare bli liggende i beste fall på vaktrommet  i verste fall i journalen min, og ikke komme videre. Jeg kunne jo ikke ta arkene med meg til forskningsavd. , for da kunne hun jo gjennomskua og satt kjepper i jula. Så det ble skrevet på baksiden av en oppgaveveileder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det mange ganger, og det har stort sett blitt verdsatt. Ofte synes jeg det er lettere å dele igjennom å skrive om hvordan jeg virkelig har det. Det gir meg tid til å reflektere rundt det jeg ønsker å formidle, og det kommer både behandler og meg til gode. Behandler får en helt annen innsikt i forhold til det vi jobber med, og hva jeg f.eks. tenkte etter forrige time. Ta opp spørsmål til lege har jeg og gjort skriftlig, og fått kontorpersonale eller sykepleiere til å legge det rett i hylla til den aktuelle legen. Av erfaring er det mer effektivt enn å be sykepleiere formidle videre. I alle fall har jeg oftere fått skikkelig svar på den måten. Absolutt verdt å prøve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Sykepleierne er lite behjelpelig med å videreformidle spørsmål til leger. Jeg tok skjea i egne hender. Skrev brev til en som jobber både på sykehuset og privat, som resepsjonist på sykehuset kan legge i hylla til henne.

Er det sjans for å få svar?

Nå sitter jeg utenfor resepsjonen. Kanskje Malt går forbi.

Ulrik Malt?

Anonymkode: f540f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg har gjort det mange ganger, og det har stort sett blitt verdsatt. Ofte synes jeg det er lettere å dele igjennom å skrive om hvordan jeg virkelig har det. Det gir meg tid til å reflektere rundt det jeg ønsker å formidle, og det kommer både behandler og meg til gode. Behandler får en helt annen innsikt i forhold til det vi jobber med, og hva jeg f.eks. tenkte etter forrige time. Ta opp spørsmål til lege har jeg og gjort skriftlig, og fått kontorpersonale eller sykepleiere til å legge det rett i hylla til den aktuelle legen. Av erfaring er det mer effektivt enn å be sykepleiere formidle videre. I alle fall har jeg oftere fått skikkelig svar på den måten. Absolutt verdt å prøve :) 

Ja.., nå var ikke dette til noen som var min behandler, kanskje til en potensiell behandler. Det var nettopp å legge brev i hylla til legen de ikke kunne hjelpe med. Men jeg får bare vente spent nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...