Gå til innhold

Skjelvende hender i perioder

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva det kommer av, men jeg tror det er noe som heter tremor. Problemet er at jeg har brukere på jobben som må ha hjelp til spising og det er veldig pinlig for meg når jeg skjelver slik på hendene at det er veldig synlig og noen ganger søler jeg på dem... Jeg har nå utviklet panikk hver gang jeg står overfor slike spisesituasjoner. 

Lurer på om det er det vanlig å bli redd grunnet dette problemet, eller ville dere ikke brudd dere så mye? 

Spør fordi jeg lurer på om det er sosial angst siden jeg tar det så tungt eller om andre også hadde blitt  stresset. 

Er normalt ikke redd for folk eller særlig sjenert, bare i disse beskrevne situasjonene. 

Vær så snill å gi meg litt Feedback

Anonymkode: 58ff7...297

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/447164-skjelvende-hender-i-perioder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hva det kommer av, men jeg tror det er noe som heter tremor. Problemet er at jeg har brukere på jobben som må ha hjelp til spising og det er veldig pinlig for meg når jeg skjelver slik på hendene at det er veldig synlig og noen ganger søler jeg på dem... Jeg har nå utviklet panikk hver gang jeg står overfor slike spisesituasjoner. 

Lurer på om det er det vanlig å bli redd grunnet dette problemet, eller ville dere ikke brudd dere så mye? 

Spør fordi jeg lurer på om det er sosial angst siden jeg tar det så tungt eller om andre også hadde blitt  stresset. 

Er normalt ikke redd for folk eller særlig sjenert, bare i disse beskrevne situasjonene. 

Vær så snill å gi meg litt Feedback

Hvis det er så ille som du gir uttrykk for så må du jo ta det opp med legen din.

Jeg har en søster som plages av det samme. Hun skjelver slik på hånden når hun skal holde tale eller prestere på jobb at hun må ta forholdsregler som å passe på at hun har noe å holde seg fast i eller legge manus på. Selv har jeg det ikke. 

Anonymkode: a97f3...1d0

Annonse

Tremor er bare et annet ord for skjelving. Jeg synes ikke det er rart at du synes det er ubehagelig å skjelve i slike situasjoner. Har det alltid vært slik? Hvis ikke, hvor gammel var du da det begynte? Har du andre symptomer på sosial fobi?

Kjenner du deg igjen i denne? https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/muskelrykninger/skjelvinger-essensiell-tremor/

16 minutter siden, kupton skrev:

Tremor er bare et annet ord for skjelving. Jeg synes ikke det er rart at du synes det er ubehagelig å skjelve i slike situasjoner. Har det alltid vært slik? Hvis ikke, hvor gammel var du da det begynte? Har du andre symptomer på sosial fobi?

Kjenner du deg igjen i denne? https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/muskelrykninger/skjelvinger-essensiell-tremor/

Kommer ikke inn på linken..

Takk, det var det jeg egentlig lurte mest på da jeg skrev dette innlegget:)

Jeg la vel mest merke til det da jeg var rundt 15. Kunne bli ganske skjelven når jeg ble litt giret, hvis jeg sang litt for meg selv, danset o.l( alene). 

Men da jeg skalv slik på hendene på jobb, ble jeg utrolig nervøs og nå  gruer jeg meg, nesten litt panikk for å gå på jobb.

28 minutter siden, kupton skrev:

Kom inn på linken, og ja, kjenner meg igjen! Hodet mitt har også plutselig begynt å nikke/bukke, og jeg kom også nå på at lepper og kinn også kan dirre i perioder

Det kan ligge det som heter benign essensiell tremor (rett og slett skjelving på hendene uten at man finner noen underliggende sykdom) bak problemet. Jeg har selv dette, og jeg erfarer at stress eller angst gjør det mye verre. De siste par årene har jeg gått fast på en liten dose av en betablokker med svært god effekt. Da blir det ikke så voldsomt når jeg stresser heller, selv om jeg merker litt av det fortsatt. Dette kan være et alternativ å diskutere med legen din. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...