GÃ¥ til innhold

Blod i urin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😀i natt har jeg trodd jeg fikk urinveisinfeksjon, tisset ofte og lite.

Gikk i dag morges med urinprøve til legen,og den viste ingen tegn på urinveisinfeksjon, men 3+ på blod,jeg kunne ikke se noe blod.

Kjenner ingen trang nå til å tisse ofte,føler meg fin.ingen smerter.

Kom ikke inn til legen,da han ikke var der i dag,kun legesekretær.

Blir litt redd for hva blodet kan bety.

Noen som kan ,si meg h a det kan være?😀😀

Anonymkode: 361df...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Veldig viktig å nevne alder når man stiller spørsmål. Vennlig hilsen Mette

Hei er 72 år,men nå i ettermiddag begynte blodet å bli synlig,gikk på legevakten,og der slo det ut på urinveisinfeksjon. Men slo ikke ut på nitritt,men leukocytter.

Trodde d måtte være nitritt for å være uvi. 

Jeg hadde også uvi i januar,fikk da selexid,ble bra. Men fikk tilbake infeksjonen etter en uke,ny kur med selexid.men fikk det igjen nå etter 1,5-2 mnd.de ville sende urinen til dyrkning,slik år jeg fikk rett medisin.

Fikk nå trimetoprim. 

Siden jeg har hatt ofte urinveisinfeksjon, kan det være at kuren ikke har tatt knekken på infeksjon?

Kan det være symptom på blærekreft?

Anonymkode: 361df...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nu stiller du spørsmål til gynekologen, og jeg kan bare si at ved synlig blod i urin, så bør det foretas videre utredning, nettopp for å utelukke blærekreft. Du bør gå til din fastlege for videre utredning. Legevakten er ikke rette sted for evt. videre henvisning til urinveisspesialist

Vennlig hilsen Mette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Nu stiller du spørsmål til gynekologen, og jeg kan bare si at ved synlig blod i urin, så bør det foretas videre utredning, nettopp for å utelukke blærekreft. Du bør gå til din fastlege for videre utredning. Legevakten er ikke rette sted for evt. videre henvisning til urinveisspesialist

Vennlig hilsen Mette.

 

Ok,skal gjøre det.

Men fikk beskjed at det var urinveisinfeksjon. 

De urinveisinfeksjoner jeg har hatt tidligere ,mange år siden.

Så har jeg alltid hatt blod jeg kan selv se i urinen😀

Anonymkode: 361df...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...