Gå til innhold

Festeblødning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har prøvd å bli gravide i 10 måneder nå, jeg har en sykluslengde på 33-35 dager.

I følge kalenderen hadde jeg eggløsning 20feb noe jeg tror kan stemme med tanke på vondter og eggløsningsslim. Vi hadde sex 18 og 21 feb. 

Den 23 og 24 hadde jeg bittelitt beigeaktig utflod når jeg tørket meg og endel murring. Idag (25 feb) fikk jeg litt mer blod på papiret da jeg tørket meg. Det var ikke ferskt blod mer lyyyserosa og litt slimaktig...jeg har aldri hatt dette før, og i og med at jeg har lange sykluser så kan det ikke være mensen. Jeg har ingen andre symptomer enn litt "mensenvondt" i magen

Kan dette være en festeblødning eller burde jeg sjekke meg? Jeg venter ikke mensen før ca 7-8 mars.

 

 

Anonymkode: 2d0ee...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

'Festblødning' er et begrep som mange kvinner bruker, men som ikke er beskrevet i bøker som nøye gjennomgår  prosessen for 'implantasjon' av et embryo.

Kan det ha vært en forsinket eggløsning? Det er ikke uvanlig med litt blødning og kortvarige smerter på dette tidspunktet. Jeg kan ikke se at det er noe du behøver å søke lege for, men hvis det gjentar saeg over flere dager med slike blødninger, kan det være lurt å få utført en gynekologisk undersøkelse.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mette 🙂

Jeg tror ikke det var eggløsning og har uansett ALDRI hatt blod (utennom mens). Jeg føler at jeg kjenner kroppen min ganske godt, men man vet jo aldri.

 

Anonymkode: 2d0ee...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

'Lysrosa slim' tyder jeg som mulig eggløsningsslim, men hvis du mener at det ikke kan være forklaringen, så foreslår jeg at du ser det an inn i neste syklus. Hvis det fortsetter, er det på sin plass med en gynekologisk undersøkelse.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...