Gå til innhold

Klikker på DOL???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes noen andre enn meg at det er klikker på DOL?? Å dem er det vanskelig å komme inn i. 

Anonymkode: 10a1f...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes noen andre enn meg at det er klikker på DOL?? Å dem er det vanskelig å komme inn i. 

Anonymkode: 10a1f...27d

Kan hende du har rett, i alle fall kommer denne påstanden opp med noen års mellomrom. :)  Det er vel litt sånn at vi som har vært her i +/- 20 år synes vi kjenner hverandre ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klikker alle steder, også på DOL. Sånn er det bare. Jeg bryr meg ikke. Har aldri passet inn i klikker noen gang.

Anonymkode: 167af...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei, her er ingen bevisst klikking. Men noen av oss føler vi kjenner hverandre da vi har vært her lenge og kjenner historien til hverandre med sorger og gleder gjennom livet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her ikke så voldsomt mye, og kanskje mest aktiv i psykiatriforumet. Innom en gang om dagen kanskje, noen ganger mindre, noen ganger mer.  Kan vel egentlig ikke si at jeg helt har følt på klikk-kultur her inne. Men noen er mer aktive enn andre, og en del har sterke meninger om mangt. Dermed blir det kanskje til at noen kan rotte seg litt sammen der diskusjoner når en høy temperatur.  Har vært her siden DOL ble født, og det har jo skjedd store endringer. Nå som alle kan kalle seg AB, synes jeg det er lettere å gå i surr på hvem som egentlig snakker med hvem. Det savner jeg å kunne ha mer oversikt over. Samtidig har jeg noen ganger og brukt AB, men da handler det om et lite skalkeskjul mot personer jeg kjenner privat. Så det er jo litt på godt og vondt med denne funksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det ikke som om det er klikker, i alle fall tilhører jeg ikke selv noen klikk. Det finnes kanskje noen her inne som ofte er enige med hverandre, men jeg er ikke i stand til å forutse hvem som kommer til å være enige med hverandre på forhånd i en diskusjon (selv om jeg kanskje av og til kan forutse det litt). Derimot synes jeg at jeg vet ganske mye om hva en del personer står for eller liker på enkelte livsområder (så som at Xtra liker å gå på ski og at Nicklus til stadighet trener en halv time på mølle i oppoverbakke og deretter en halv time styrke... *s*). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det er 3 typer postere.

 

1 Etablerte fruer og 1 herre med velfungerende liv.

2 Asberger, med internhumor, og flere nick.

3 andre psykiatriske 

Anonymkode: d19ff...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg opplever det ikke som om det er klikker, i alle fall tilhører jeg ikke selv noen klikk. Det finnes kanskje noen her inne som ofte er enige med hverandre, men jeg er ikke i stand til å forutse hvem som kommer til å være enige med hverandre på forhånd i en diskusjon (selv om jeg kanskje av og til kan forutse det litt). Derimot synes jeg at jeg vet ganske mye om hva en del personer står for eller liker på enkelte livsområder (så som at Xtra liker å gå på ski og at Nicklus til stadighet trener en halv time på mølle i oppoverbakke og deretter en halv time styrke... *s*). 

 

Ha ha, nå måtte jeg le. Ja, jeg finner ikke på så mye nytt. Det blir det samme hver gang 😀

Akkurat nå er det litt galgenhumor her i heimen. Vi er jo litt opptatt av å holde oss unge og spreke begge to, men nå ligger vi plutselig her som to gamliser begge to. 

Jeg med influensa ( jeg som har skrytt av at jeg aldri er syk ) og samtaletemaene i dag har vært toalettbesøk eller manglende sådan 😀

Middagen i dag besto av peppes pizza levert på døra. 

Vi har hatt bedre dager 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er 3 typer postere.

 

1 Etablerte fruer og 1 herre med velfungerende liv.

2 Asberger, med internhumor, og flere nick.

3 andre psykiatriske 

Anonymkode: d19ff...c93

Tilhører du en av disse gruppene, og i så fall hvilken? 

Tror det finnes flere kategorier, dersom man skal kategorisere, for jeg tror ikke jeg tilhører noen av de tre du har nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ha ha, nå måtte jeg le. Ja, jeg finner ikke på så mye nytt. Det blir det samme hver gang 😀

Akkurat nå er det litt galgenhumor her i heimen. Vi er jo litt opptatt av å holde oss unge og spreke begge to, men nå ligger vi plutselig her som to gamliser begge to. 

Jeg med influensa ( jeg som har skrytt av at jeg aldri er syk ) og samtaletemaene i dag har vært toalettbesøk eller manglende sådan 😀

Middagen i dag besto av peppes pizza levert på døra. 

Vi har hatt bedre dager 🙂

 

Du får trøste deg med at timingen egentlig er litt god. Nå slipper han å være hjemme alene på dagtid med alle bruddene;-)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes noen andre enn meg at det er klikker på DOL?? Å dem er det vanskelig å komme inn i. 

Anonymkode: 10a1f...27d

Jeg klarer ikke å komme på noen gode eksempler på avgrensede klikker. Jeg synes klikkene glir over i hverandre, og avhenger av hva som diskuteres. 

Jeg synes vi er som fluer i et spindelvev med forbindelser i alle retninger. Noen er nær, andre er lenger unna. Ingen vegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frosken skrev:

Tilhører du en av disse gruppene, og i så fall hvilken? 

Tror det finnes flere kategorier, dersom man skal kategorisere, for jeg tror ikke jeg tilhører noen av de tre du har nevnt. 

Jeg tilhører gruppe 3.

Anonymkode: d19ff...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes noen andre enn meg at det er klikker på DOL?? Å dem er det vanskelig å komme inn i. 

Anonymkode: 10a1f...27d

Føler det samme som deg men du vil aldri komme noen vei med dette spørsmålet på DOL. Du vil raskt få svar på hvor feil din antagelse er. 

Anonymkode: b3135...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært klikker her på dol før og skikkelig fjærebrus, som i et hønsehus, når en flokk høner går sammen med hanen imot andre høner.

Hvordan det er nå vet jeg ikke.  Det er mye roligere her nå.

Anonymkode: 92563...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært klikker her på dol før og skikkelig fjærebrus, som i et hønsehus, når en flokk høner går sammen med hanen imot andre høner.

Hvordan det er nå vet jeg ikke.  Det er mye roligere her nå.

Anonymkode: 92563...5cc

Det kan jo være en grunn til at mange mener og sier det samme da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tendens til at noen nick støtter hverandre og er enige uansett hva saken dreier seg om. Og hvis kjente nick skriver anonymt, får de likevel klemmer og støtteerklæringer fra brukere som kjenner dem igjen.

Dette siste må virke temmelig snålt overfor nye og ukjente. Og bidrar neppe til at de føler seg velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Babette skrev:

Det er en tendens til at noen nick støtter hverandre og er enige uansett hva saken dreier seg om. Og hvis kjente nick skriver anonymt, får de likevel klemmer og støtteerklæringer fra brukere som kjenner dem igjen.

Dette siste må virke temmelig snålt overfor nye og ukjente. Og bidrar neppe til at de føler seg velkommen.

Dette har vært slik i alle år.  Det er også en tendens til å gå sammen mot de som skriver anonymt av de som kjenner dem igjen.  Det gjør ikke de nye og det blir ofte uforståelig.

Anonymkode: 92563...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Det kan jo være en grunn til at mange mener og sier det samme da... 

Eneste grunnen jeg kommer på er at de er enige, men jeg tviler på at likheten er så stor.

Anonymkode: 92563...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er 3 typer postere.

 

1 Etablerte fruer og 1 herre med velfungerende liv.

2 Asberger, med internhumor, og flere nick.

3 andre psykiatriske 

Anonymkode: d19ff...c93

Jeg tilhører kategori 1 og 2, 

Og jeg er den velfungerende herren blant hønseflokken min på forumet 🙂

 

 

 

Anonymkode: 522ed...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...