Gå til innhold

Kan jeg være gravid? Ubeskyttet sex og EllaOne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne 32.

Hadde en sa i uke 6. Begynte å blø 6 februar. Hvis jeg skal gå utifra sa som en vanlig mens( vet ikke helt om man skal gå utifra en sa som en vanlig mens og deretter en vanlig syklus), så skulle eggløsning være rundt 20 februar( i følge flo-appen, da jeg ikke har tatt noen eggløsningstest) Hadde aktivt sex frem til denne datoen,altså 20 februar.

Desverre så ble jeg utnyttet seksuelt i beruset tilstand av en "bekjent " lørdagsmorgen( altså 23 februar). Ikke akkurat voldtekt,men var så full at jeg trodde jeg var hjemme og hadde sex med min kjære.

Tok angrepille ca 5 timer etterpå( EllaOne) Og vet han ikke hadde utløsning inn i meg. Usikker på om han i det hele tatt fikk utløsning.

Så til mitt spm. Kan jeg i det hele tatt være gravid nå?  Og med evt hvem?

Mest sannsynlig hadde eggløsningen skjedd noen dager før.  

Kan jeg ha blitt gravid med min kjære, men tok bort denne muligheten ved å ta angrepillen noen dager senere?

Eller kan jeg være gravid med min kjære da eggløsningen allerede hadde funnet sted?

Hvor sannsynlig er det for at jeg faktisk ble gravid lørdagsmorgen, da han ikke hadde utløsning inn i meg, jeg tok angrepille like etterpå, men eggløsning hadde allerde funnet sted like før?

Jeg kan ta en tidlig graviditerstest 1 mars, hvis den viser positivt, hva er da sjansen for at jeg ble gravid lørdagsmorgen 23 februar?

Anonymkode: 507fe...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man regner med at den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Etter en abort kan syklus være litt annerledes, forsinket eggløsning. EllaOne kan også utsette eggløsning.

6.2 Spontanabort

frem til til 20.2. sex med partner

23.2. 'uheldig' sex, tok EllaOne (nødprevensjon)

Hvis du får positiv graviditetstest 1.mars, er det lite sannsynlig at du ble gravid 23.februar.

Men alt med forbehold pga aborten og på grunn av nødprevensjon.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar .

Men er det i det hele tatt noen sjanse for å ha blitt gravid ved den "uheldige" sexen? Da han ikke fikk utløsning inne i meg, og at jeg tok kjapt angrepille bare noen få timer etterpå?

Anonymkode: 507fe...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...